Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Użytkownicy telefonów LG i Apple najbardziej zadowoleni

Użytkownicy telefonów LG i Apple najbardziej zadowoleni

Q! 4 Maja 2009 12:19

0 0

customer satisfactionWśród najbardziej zadowolonych użytkowników tradycyjnych telefonów komórkowych prym wiodą klienci LG. Wśród smartfonów najbardziej satysfakcjonujący dla klientów jest produkt firmy Apple - iPhone. Takie wyniki dało badanie przeprowadzone przez firmę J.D. Power and Associates, zajmującej się od ponad 40 lat m.in. badaniem satysfakcji klientów.

Ocenie podlegało kilka podstawowych elementów telefonów, z rozróżnieniem dla urządzeń tradycyjnych i smartfonów. Wśród tradycyjnych telefonów zwrócono uwagę na wygodę obsługi (30% oceny końcowej), wygląd (30%), funkcje (20%) oraz żywotność baterii. Dla smartfonów przyjęto inną skalę i wyglądała ono następująco: łatwość obsługi (30%), system operacyjny (22%), funkcje (21%), wygląd (18%) oraz żywotność baterii (9%).

customer satisfaction Spośród wszystkich smartfonów najwyższe miejsce z największym odsetkiem zadowolonych klientów zajął Apple, uzyskując 791 punktów na 1000 możliwych. Otrzymał on najwyższe noty w kategorii łatwość obsługi, system operacyjny, funkcje oraz wygląd. Na drugim miejscu znalazł się LG z wynikiem 772 punktów, natomiast trzecie miejsce z wynikiem 759 punktów przypadło smartfonom Samsunga.

Wśród tradycyjnych słuchawek pierwsze miejsce zajął LG, osiągając wynik 733 punktów, za którym znalazł się Sony Ericsson z 712 punktami.




Ogólna satysfakcja użytkowników smartfonów wyraźnie wzrosła w porównaniu z poprzednim badaniem, które miało miejsce pół roku temu. Wpływ na to miało coraz częstsze wykorzystywanie zaawansowanych funkcji takich terminali przez ich właścicieli, którzy wysyłają z nich coraz więcej e-maili oraz korzystają z narzędzi PIM. Przyczynił się do tego również rozwój sieci 3G, co umożliwia jeszcze wygodniejsze korzystanie z zasobów Internetu. Przewiduje się, że im bardziej smartfony będą ułatwiać i uprzyjemniać życie swoim właścicielom, tym wyższy będzie ich poziom satysfakcji.

W tym samym czasie, pomimo coraz bardziej zaawansowanych tradycyjnych telefonów, satysfakcja ich właścicieli pozostała na podobnym poziomie. Pośrednią tego przyczyną może być fakt, że klienci nie są skłonni zapłacić więcej za bardziej zaawansowanego smartfona. I nie chodzi tu tylko o różnicę w cenie, ale także o obawę, że nie będą oni w stanie wykorzystać wszystkich możliwości, jakie dam im bardziej zaawansowany telefon.

W badaniu wzięło udział 15 270 użytkowników tradycyjnych telefonów oraz 2648 właścicieli smartfonów, którzy posiadali aktualnie wykorzystywane urządzenie przez mniej, niż dwa lata. Wywiady prowadzone były pomiędzy lipcem a grudniem ubiegłego roku.

Z telefonu jakiej marki jesteś (lub byłeś) najbardziej zadowolony?

Nokia
42.36%
Samsung
10.90%
SonyEricsson
28.69%
LG
4.02%
Motorola
2.90%
Apple
2.65%
HTC
4.53%
RIM Blackberry
0.88%
Palm
0.15%
Inny
2.93%

Wszystkich głosujących: 6044



Źródło tekstu: J.D. Power and Associates, wł     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6. ~mietek  2009-05-04 12:41:42  host: 199.67.203.150

    ja mam Omnię i jestem b.zadowolony. Miałem wybór przy zakupie: iPhone czy Omnia czy HTC i wybrałem Onmię. WM to podstawa (muszę mieś synchro z Outlookiem, a Symbian to wogóle dla mnie porażka!!!

  • 0

    7.  2009-05-04 12:46:28

    mietek - zarówno symbianowe Nokie jak i iPhone'y synchronizują się z Outlookiem. Jak sądzę chodzi Ci o pocztę w trybie Push w oparciu o serwery Microsoft Exchange? Używałem już chyba wszystkich rozwiązań mobilnych tego typu i mobilny exchange najbardziej intuicyjny jest co ciekawe w iPhonie.

  • 0

    8. ~do iphone forever  2009-05-04 12:49:10  host: 078088096073.lomza.vectranet.pl

    jakis nowy slownik jezyka polskiego wyszedl? "maja zgrzyta"?? widac do matury w Twoim przypadku jeszcze daleko :D w Twoim przypadku - uzywanie iphona powoduje cofanie w rozwoju :p

  • 0

    9.  2009-05-04 12:53:39

    wiadomo, że Apple. Jak ktoś jest kompletnym fanatykiem to nie powie nic na swojego smartphone'a albo iPod-a. ;> Symbian to dośc ciekawy system, obecnie używam Windows Mobile. Jestem zadowolony. Zalezy mi na czymś co jest warte swojej ceny.

  • 0

    10. ~ciapus  2009-05-04 13:18:41  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    no co wy reklama iphone podziałała - KUPUJ BO w stanach "muski" wypraliśmy i będziesz "kool"!!! a to że MMS nie wyślesz to kogo to obchodzi....

  • 0

    11. ~mietek  2009-05-04 13:50:42  host: 199.67.203.150

    RE: LuiN, nie chodzi mi o pocztę ale o kontakty, zadania i kalendarz z outlooka. Normalnie pracuję na laptopie i to wszystko synchronizuje mi się z telefonem, gdyz potrzebuję tych danych gdy jestem w terenie. Po prostu tela uzywam jako PDA do czego Symbian nie za bardzi mi pasuje.

  • 0

    12.  2009-05-04 13:52:13

    mietek: Symbian z nokiowskim Mail for Exchange bardzo ładnie synchronizuje podane przez Ciebie dane.

  • 0

    13. ~  2009-05-04 14:24:32  host: public-gprs131343.centertel.pl

    Jest b.prosty i obiektywny sposob okreslenia poziomu zadowlenia z marki. Wystarczy porownac srednia cene telefonu rok do roku. Jesli jest wzrost znaczy ze klienci akceptuja wyzsza cene bo wiedza ze placa za jakosc i firma moze isc w kierunku wyzszych modeli. W druga strone tez to dziala. LG spadek ilosciowy o ok15% a wzrost sprzedazy o ok25%. A coniektorzy usiluja pogrywac z klientem. Jak swietna jakosc to wykastrowane funkcje i bateria. I odwrotnie wszystkie funkcje to skopana jakosc i ergonomia. I bateria oczywiscie :-) A potem zdziwienie wynikami finansowymi. Bo klient mial sie nie zorientowac przeciez...

  • 0

    14. ~Bułi  2009-05-04 14:28:37  host: bbj125.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie tylko ciekawi jaka była próba w tym badaniu, a dokładniej czy brano pod uwagę różne kontynenty i narodowości. Cóż firma, która sporządziła to badanie jest z Kanady, więc jeżeli próba odnosi się głównie do mieszkańców Ameryki Północnej to nie dziwią mnie wyniki. Przykro mi ale nie wierzę, żeby w Europie za najlepszy uznawany był iPhone ale oczywiście mogę się mylić ;)

  • 0

    15. ~Ad Buli  2009-05-04 14:31:40  host: w3cache.tktelekom.pl

    Oczywiscie zaraz sie dowiesz ze 34 mln posiadaczy iPhone OSa to "marketing" nie to co posiadacze muła Nokii 5800 w którym touch screen się ugina od wgniatania a w słońcu oprócz mordy użytkownika nie widać nic.

  • 0

    16. ~  2009-05-04 14:43:27  host: ayt126.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zależy komu telefon do czego potrzebny, jak ktoś chce tylko i wyłącznie dzwonić i smsować to i z starego sagema lub alcatela będzie zdowolony... Jeżeli firma jest z Kanady, to nie bardzo ten news pasuje. Powinno być badanie rynku europejskiego albo w skali światowej.

  • 0

    17. ~miro  2009-05-04 15:14:14  host: 199.67.203.143

    No właśnie jestem ciekaw z jakich krajów procentowo są Ci użytkownicy bo jeśli Ameryka północna to wszystko jasne... Nie wierzę, żeby było takie zadowolenie z marki w Europie.

  • 0

    18.  2009-05-04 16:15:19

    @15 porownaj sobie tylko teraz ile roznorodnych telefonow wyszlo z fabryk, samsunga, nokii, SE, a ile wydalo ich apple. jezeli wierzyc danym to ponad 1/3 sprzedanych na swiecie telefonow miala logo nokii, logicznym wiec jest, ze przy takiej skali produkcji zdarzaja sie mniejsze lub wieksze usterki, po ta sa gwarancje by eleminowac takowe wpadki. to bylo odnosnie smego wykonania i psioczenia na jakosc itp., ktore jak sie okazuje nie maja tu nic do rzeczy, liczy sie tylko wyglad, niby funkcjonalnosc (przy smartfonach apple raczej, az tak rewelacyjne chocby w stosunku do HTC nie jest, co utwierdza mnie w przekonaniu, ze to zestawienie z japonii, usa lub kanady gdzie jest mania na apple). ciekawe tylko jaki ci badani maja punkt odniesienia, bo ja niejednokrotnie widzialem paniusie z nokia na symbianie w reku, ktora nie potrafila wybrac numeru z ksiazki telefonicznej i dla takiej obsluga jest tragiczna, a dostanie iphone'a do reki i bedzie wniebowzieta, bo tipsy jej o klawisze nie zahaczaja... nie wiem tylko czemu w smartfonach tak malo dostaje bateria, bo to jeden z najwazniejszych elementow bardziej zaawansowanych urzadzen.

  • 0

    19. ~  2009-05-04 16:20:31  host: public-gprs72196.centertel.pl

    W Europie moze byc podobnie choc ilosciowo gorzej. Bo klient jest zadowolony jesli nic go negatywnie nie zaskoczy w stosunku do tego co oczekiwal. Np lakier nie odpadnie po 2mies czy ekran sie nie porysuje albo bateria wystarczy na pol dnia. Dla mnie IP ma niefunkcjonalna przegladarke a nie wiem czy akceptuje proxy, rownie kiepski i cichszy dzwiek co inne telefony no i pisanie to chyba lekki bol dlatego nie jestem posiadaczem ale gdybym tego nie oczekiwal, np nie przeszkadzala mi dysfunkcjonalnosc BT to bylbym szczesliwym posiadaczem pieknego i wygodnego sprzetu.

  • 0

    20. ~a  2009-05-04 21:32:24  host: aapo234.neoplus.adsl.tpnet.pl

    teraz wchodzi na rynek trochę fajnych modeli LG Arena Rumor2 Viewty2 na pewno satysfakcja jeszcze bardziej wzrośnie

  • 0

    21. ~wasik  2009-05-07 19:43:11  host: yarpen.mac.edu.pl

    Nic dziwnego w pełni funkcjonalne i mulitmedialne telefony, do tego piekny design i wprowadzanie na rynek ciągle jakichś nowości, ostatnio spodobał mi się bardzo nowy Smartfon od LG http://www.telepolis.pl/news.php?id=14618

  • 0

    22. ~a  2009-05-23 14:50:53  host: aapo180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    iPhona nigdy nie miałem, za to LG Renoir mam ... i jestem zadowolony.

  • 0

    23. ~naci  2009-05-26 20:42:11  host: yarpen.mac.edu.pl

    LG to dobra marka jest inicjatorem wielu ciekawych zastosowań w telefonach komórkowych, jako pierwszi wprowadzili ekrany dotykowe w LG Prada, czy też trójwymiarowe menu w Arenie, są promotorami ciekawych rozwiązań

  • 0

    24. ~men  2009-05-27 19:56:18  host: yarpen.mac.edu.pl

    LG to jedna z lepszych marek na rynku telefonów komórkowych,

  • 0

    25. ~civik  2009-05-28 20:28:53  host: yarpen.mac.edu.pl

    Dopisuje się do najbardziej zadowolonych użytkowników telefonów LG, na szczęśie jestem wśród tych 20 milionów

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-16-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.