Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Użytkownicy Androida chętniej klikają w reklamy mobilne

Użytkownicy Androida chętniej klikają w reklamy mobilne

Q! 28 Sierpnia 2010 10:26

0 0

Według danych przedstawionych przez sieć reklamową Chitika, użytkownicy urządzeń z systemem Android znacznie częściej niż właściciele iPhone’ów klikają w reklamy mobilne.

Chitika przedstawiła dane dotyczące wskaźnika CTR (czyli ilości kliknięć w daną reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń) w swojej sieci dla użytkowników Androida oraz iPhone’ów. Wynika z nich, że współczynnik CTR dla użytkowników iPhone’ów wynosi 0,65%, natomiast dla użytkowników Androidów - 1,19%. Różnica wynosi ponad 80 procent.




Oznacza to, że użytkownicy Androidów mogą być ciekawszą grupą docelową dla reklamodawców. Zwłaszcza, że grupa ta systematycznie rośnie - uważa Chitika.

Co ciekawe, użytkownicy iPadów częściej niż iPhone’ów klikają w reklamy mobilne. W tym przypadku CTR wynosi 1%, a przyczyną różnicy może być wielkości ekranu tabletu.

Źródło tekstu: pcmagazine, wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 2

    1. ~User  2010-08-28 10:42:33  host: 95.178.73.10

    Mam Androida i jakoś nigdy nie klikam w reklamy chyba, że przez przypadek nacisnę na jakąś reklamę w grze lub aplikacjo co mnie bardzo wkurza, bo telefon zaczyna przymulać bo chce otworzyć przeglądarkę.

  • 2

    2.  2010-08-28 11:26:47

    A ja nie mam tego i tego i nie klikam w reklamy bo po co? Co to za porównanie, czy kliknę reklamę w iPhonie czy Androidzie? W Androidzie jest ich więcej, szybciej się otwierają czy jak bo nie rozumiem?

  • 0

    3.  2010-08-28 12:03:47

    W Androidzie gdy jesteś połączony z siecią wyskakują takie reklamy w niektórych miejscach. Mi się to podoba bo estetycznie wygląda, wszystko animowane i nie przeszkadza mi osobiście :P @1: to zależy jaki masz telefon i ile ramu wolnego, mi nic nie przymula nawet gdy mam wolnych tylko 100MB. A porównanie to ma na celu pokazanie, który system bardziej zainteresuje klienta do odwiedzenia tego czy tamtego. Ma to swoje przeróżne konsekwencje, m.in. jest to dobra promocja więc i firmy chcą współpracować z danym producentem pod tym kontem, bo to dobry sposób na reklamę swojego produktu. Akurat Android to system Google, stworzony do korzystania z internetu, więc tutaj mnie ten fakt nie dziwi, chociaż gdyby tego nie było to bym się nie obraził. :)

  • 1

    4.  2010-08-28 14:14:29

    @ 2 współczesny marketing jest bardziej skomplikowany, niż jesteś to sobie w stanie wyobrazić. Posiadając dane odnośnie tego, jakim rodzajem człowieka jest klient google i co jest dla niego bardziej istotne, google poprzez swojego jewtube'a, fejsbuka itp. będzie w stanie stworzyć wielkoskalową kampanię reklamową, na czym zarobi miliardy dolarów. Nie dziwi nikogo, że jedna firma jest odpowiedzialna za wszystko, czego używa na co dzień zwykły człowiek? Youtube - największy serwis publikujący video, Facebook - największy portal społecznościowy, Android (kto wie?) być może już niedługo - najchętniej użytkowany mobilny OS.

  • 3

    5. ~abonent  2010-08-28 14:38:18  host: chello089079090188.chello.pl

    Wszelkie reklamy w internecie stały się zmorą większą niż ulotkarze na ulicy. Czy któryś z półgłowkowatych marketingowców tak naprawdę zbadał skuteczność rozdzierającego się nagle flashowego syfu na stronie ze spieprzającym przed kursorem myszki krzyżykiem? Albo jakieś inne rozjeżdżające stronę, nachalne *** i w zasadzie wszystkich których znam, doprowadza to do szału.Bezwzględnie zamykam lub do filtra AdBlocka. To samo dotyczy bezmyślnego spamu na mailu. Wszyscy kasują to bez otwierania nawet,a na widok np. placówek spamiarskiego banku odczuwają wewnętrzne fuj. Reklama w internecie przekroczyła już wszystkie akceptowalne formy, jest natrętnym cyberśmieciem z którym wszyscy walczą jak z karaluchami.A 1,19% użytkowników Androida tylko klika w reklamę... i co z tego? Ile z tego śmiesznego odsteka kupi reklamowany produkt lub usługę? To raczej dowód na totalną klęskę takiej formy promocji.

  • 0

    6. ~  2010-08-28 15:33:26  host: t13-15.opera-mini.net

    Poto Google stworzyło Androida źeby zorabiać miliony na reklamach a nie na systemie .Android bez sieci i śmieci nie będzie źył

  • 0

    7.  2010-08-28 18:18:43

    Myślę, że Google ma narzędzia do monitorowania userów również na Androidzie i jak już im podesle jakas reklamę to z tematu który ich interensuje a nie jakieś śmieci. Dlatego klikalność jest większa. Poczta Gmail to idealne narzedzie antyspam'erskie ale ostatnio przepuściło mi 2 emailowe śmieci. Nie wiem jakim cudem. Do reklam to ja mam Adblocka i dla żadnej strony nie robię wyjątków.

  • 0

    8. ~  2010-08-28 18:21:00  host: 77-254-137-108.adsl.inetia.pl

    @1 -- a ty jesteś średnia statystyczna?

  • 0

    9. ~kuba  2010-08-29 09:40:56  host: 77-253-162-250.adsl.inetia.pl

    a ja czasami klikam na reklamy na portalach lub forach które lubie, bo wiem, że to jakoś je wspiera finansowo.

  • 1

    10.  2010-08-29 10:28:40

    nie cierpię reklam; radia nie słucham, gazet nie kupuję, chyba że na wczasach, ulotki doprowadzają mnie do szału, ale chyba bardziej sąsiedzi co ich nie wyrzucają do kosza tylko zaśmiecają klatkę, internet - adblock, mail - dosyć dobrze działa filtr antyspamowy mojego providera, poza tym dbam o to żeby spamu nie dostawać (bank, operator kom, itd.)

  • 1

    11.  2010-08-29 10:30:53

    a w tv wyciszam głos lub zmieniam kanał, na szpetne bilboardy nie mam wpływu

  • 0

    12.  2010-08-29 18:05:47

    Jak mi się jakaś aplikacja podoba, to klikam żeby sobie twórca zarobił:)

  • 0

    13.  2010-08-29 23:17:30

    AdMob, o rząd wielkości większy, twierdzi zgoła inaczej; iPhone na 60%, Android 12%. Tak czy siak, gratuluję kompletnie bzdurnego pomysłu na artykuł, szczególnie opierając się na danych najmniejszej mobilnej sieci reklamowej.

  • 0

    14. ~ewqaewqa  2010-08-30 00:26:08  host: t13-01.opera-mini.net

    code ale o czym mowisz, ze uzytkownicy iP klikaja w 60% wyswietlanych reklam?Bo tak to sie do tekstu odnosi. Niemozliwe, moze chodzi Ci o procentowy udzial systemu w.klikaniu reklam na smartfonach. Tutaj musialbys wziac pod uwage ilosc uzytkownikow systemu i policzyc.

  • 0

    15. ~ablam  2010-08-30 09:12:37  host: 20.142.116.36

    Co innego nachalne reklamy w przeglądarce (coraz częściej jeszcze z dźwiękiem), a co innego mały banerek u dołu ekranu w smartfonie, zwłaszcza, jeżeli dzięki niemu możecie mieć aplikacje za darmo. Np reklama w mojej aplikacji w sam raz pokrywa koszt utrzymania serwera. Male pieniążki, ale dzięki nim użytkownicy mają działający program. Czasem więc chyba warto poświęcić te 30s na klikniecie w reklamę. Jest to sposób pokazania, ze program się podoba, a także mobilizuje autora do dalszej pracy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-79-150.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.