DAJ CYNK

Usługi telekomunikacyjne współwinowajcą naszych długów

LuiN

Wydarzenia

Kwota zaległych płatności polskich klientów podwyższonego ryzyka wyniosła w sierpniu 7,06 mld zł, co oznacza wzrost w ciągu roku o 44% - wynika z raportu InfoMonitora. Są to między innymi zobowiązania wynikające z niezapłaconych rachunków za usługi telekomunikacyjne.

Kwota zaległych płatności polskich klientów podwyższonego ryzyka wyniosła w sierpniu 7,06 mld zł, co oznacza wzrost w ciągu roku o 44% - wynika z raportu InfoMonitora. Są to między innymi zobowiązania wynikające z niezapłaconych rachunków za usługi telekomunikacyjne.

Rośnie liczba klientów telefonii komórkowej, firm pożyczkowych spoza sektora bankowego, dostawców usług masowych, także banki mają za sobą dobry rok, Polacy zadłużają się częściej i na coraz większe kwoty. W tym upatrujemy przyczyny wzrostu ogólnej kwoty przeterminowanego zadłużenia - powiedział prezes zarządu InfoMonitora Mariusz Hildebrand.

Statystyczny klient podwyższonego ryzyka to najczęściej mężczyzna w wieku od 31 do 40 lat, mieszkający w województwie śląskim lub mazowieckim. Jego średnie zadłużenie wynosi 5860 zł.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP