Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Usługa HD Voice dostępna juz w 93 sieciach na świecie

Usługa HD Voice dostępna juz w 93 sieciach na świecie

sirmark 9 Stycznia 2014 23:13

9 0

Stowarzyszenie GSA (Global mobile Suppliers Association) poinformowało, że liczba operatorów komórkowych oferujących usługi głosowe HD wzrosła o 48% w 2013 roku.




Technologia HD Voice oparta jest o kodek AMR-WB. Dzięki niej jakość i słyszalność dźwięku jest kilkukrotnie lepsza w porównaniu do standardowej, dzięki czemu użytkownicy uzyskują znaczącą poprawę komfortu rozmowy, szczególnie w głośnym otoczeniu. HD Voice ułatwia także korzystanie z telefonu osobom, które dotychczas ze względu na wady słuchu nie mogły korzystać z telefonu lub korzystały z niego w ograniczonym zakresie.


gsa world map hd voice 3 01 2014 gsa hd voice networks 3 01 2014


Komercyjnie usługi HD uruchomione są u 93 operatorów w 66 krajach. W 2013 roku usługa została wdrożona w 30 mobilnych sieciach i 21 krajach. Jest szczególnie rozpowszechniona w Europie, gdzie świadczy ją ponad 85% z 28 krajów członkowskich Unii Europejskiej. 20 krajów ma co najmniej dwie sieci oferujące usługę. Z polskich operatorów usługę świadczy T-Mobile i Play.


Podział sieci oferujących HD Voice jest następujący:

  • Tylko w sieci 3G/HSPA - 81 operatorów,
  • W obu sieciach GSM i HSPA - 5 operatorów,
  • Tylko w GSM - 2 operatorów,
  • LTE (VoLTE) - 5 operatorów.

Z HD Voice jest obecnie kompatybilnych co najmniej 250 modeli telefonów i urządzeń.


Według GSA umożliwienie połączeń lepszej jakości między sieciami jest priorytetem dla branży w 2014 roku.


Źródło tekstu: GSA, wł     

Dodaj do:

Tagi: hd voice

w sumie: 58
  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    39. ~  2014-01-10 14:20:31  host: apn-5-60-23-54.dynamic.gprs.plus.pl

    @37 skansen? Pierwszy wprowadził MMS, pierwszy wprowadził UMTS, pierwszy wprowadził LTE. Kto by teraz inwestował w HD Vocie, jak za rogiem jest VoLTE. Większość ludu ma stare fony, które nawet tego nie obsłużą. Do tego operatorzy w ogóle tego nie promują, bo sami mają to w tyle bo się nie opłaca nawet tego reklamować. Wrzucili kiedyś bo myśleli, że ludzie to łykną w marketingu. Ludzie nie lecą na HD VOice, bo nawet nie wiedzą co to jest i jeśli rozmów nie zrywa to jest im to niepotrzebne.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    40. ~Kajko  2014-01-10 14:21:31  host: afda67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~38 mikrofony to jedna, ale HD voice naprawdę słychać szkoda, że nie wszystkie smartfony wspierają ten standard, na początku trzeba się przyzwyczaić bo głos rozmówcy jest trochę inny, ale nie ma szumów czy innych niedogodności.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    41.  2014-01-10 14:27:06

    Do 36. https://db.tt/A34QAN8f. miłego dnia

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    42.  2014-01-10 14:28:30

    @39 może i pierwszy wprowadził MMS i UMTS, ale od tego czasu niewiele technologicznie się u nich zmieniło.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    43.  2014-01-10 14:35:41

    @39 "Kto by teraz inwestował w HD Vocie, jak za rogiem jest VoLTE. Większość ludu ma stare fony, które nawet tego nie obsłużą" - czyli te stare telefony nie obsłużą HD Voice ale VoLTE obsłużą? ciekawe spojrzenie, typowe dla "wyznawców plusa"

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    44. ~  2014-01-10 14:54:06  host: apn-5-60-23-54.dynamic.gprs.plus.pl

    @43 ale pęd jest w kierunku LTE, więc siłą rzeczy wymuszasz zmianę na telefon - kiedyś w końcu na smartfon LTE, a nie HD Voice. Poza tym VoLTE to rozmowa i jednoczesne przesłanie zdjęć, filmów, plików do rozmówcy - wszystko podczas rozmowy, nawet nie ma porównania z HD Voice bo to przepaść. Jeśli ktoś inwestuje i wydaje teraz kasę na HD Voice to cofa się o krok. Tę kasę można spożytkować dużo lepiej na inne rozwiązania, bo dla operatora to prawie nieopłacalne teraz

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    45. ~  2014-01-10 14:55:54  host: apn-5-60-23-54.dynamic.gprs.plus.pl

    @43 typowe dla ignoranta, który w wyniku braku argumentów szufladkuje go z przynależnością do operatora. Co mam to napisać z opery mini? Nie bądź śmieszny.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    46. ~nowy1  2014-01-10 15:10:30  host: user-94-254-196-67.play-internet.pl

    41. Od jakiej bramki jest to panel z bilingiem?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    48.  2014-01-10 16:16:43

    @43,47. Obecnie cała czwórka operatorów ma sprzęt na tym samym poziomie technologicznym, więc możliwości są podobne. Jeśli jednak trzeba inwestować to każdy operator podejmuje decyzję czy wydać kasę na np. rozwój LTE czy na licencję na kodeki AMR-WB... która opcja jest bardziej słuszna to pokażą wyniki finansowe. Plus mógł wydać kasę na implementację AMR-WB albo rozwój LTE, wybrali LTE, t-mobile i P4 wybrali HD Voice bo w LTE nie mogli... Każdy chce jakąś nowością na rynku zabłysnąć :) A z innej beczki, to sporo osób na tym forum zbyt emocjonalnie podchodzi do dyskutowanych tu tematów...więcej luzu panowie :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    49. ~stz  2014-01-10 16:21:52  host: cph129.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Codziennie przeprowadzam dużo rozmów z klientami korzystając z dwóch sieci Orange i Play. Jest różnica w jakości dźwięku na korzyść Play.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    50.  2014-01-10 16:53:22

    46. Fritz!Box 7390

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    51. ~  2014-01-10 17:38:43  host: user-46-113-220-101.play-internet.pl

    Kiedy w Orange PL HD Voice?!?!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    52. ~  2014-01-10 17:40:30  host: user-46-113-220-101.play-internet.pl

    T-Mobile PL ma w GSM i 3G? Nieźle.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    53. ~Piotrek  2014-01-10 20:33:25  host: 37.30.161.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Orange ma w tylu krajach ale w PL nie ma - po co :P i tak u nas mają Q jakośc na najwyższym poziomie

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    54. ~Zainteresowany  2014-01-10 21:30:51  host: bnv8.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro popularność HD Voice jest już tak duża to może pora na wprowadzanie rozmów "doskonałych" Full Hd Voice.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    55.  2014-01-11 09:46:11

    Czy ktoś może mi podać nazwy aplikacji na androida, które podadzą mi rodzaj kodeka podczas rozmowy ? słynny Netmonitor chyba w wersji LITE nie ma aktywnego wyboru Field, w którym te dane się znajdują, nie mam ochoty wydawać kasy na to by tylko raz czy dwa sprawdzić ten kodek - ktoś pomoże ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    56. ~do oem  2014-01-11 10:45:50  host: 77-254-207-149.adsl.inetia.pl

    Niestety ale trochę się mylisz. Też mam Fritza z obsługą kodeka G.722 i testowo z Happy Call zadzwoniłem do polskiego Orange na stary telefon bez wsparcia hd voice. W logach też dostałem że Happy Call połączył z kodekiem G.722. Co to oznacza? A mianowicie to że do serwera Happy Call rozmowa poszła kodekiem G.722 a jak dalej poszła to już nie wiadomo. Podejrzewam że punkty styku niestety wycinają hd voice. Nie mogę przetestować ale warto zadzwonić z Playa 3G z telefonu HD voice do T-Mobile na telefon HD voice (lub odwrotnie) i sprawdzić czy kodek hd przejdzie. Pozdrawiam

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    57. ~dav  2014-01-11 21:50:39  host: 109241093115.warszawa.vectranet.pl

    a Plus i Orangutan mają to głęboko...

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    58. ~  2014-01-26 18:51:58  host: user-46-113-220-101.play-internet.pl

    Kiedy HD voice w Orange PL na gsm i umts?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    59. ~Ewelina  2014-03-10 08:19:22  host: rev12.net95-158-82.revers.nsm.pl

    Mam pytanie, w smartfonie (Lumia 925) mam do wyboru w ramach Play 3 opcje: GSM, 3G i LTE oraz osobno opcję transmisja danych. Czy do automatycznego uruchomienia HD Voice, poza oczywistą obsługą tej obsługi przez tel. drugiej osoby, wystarczy włączenie sieci 3G, czy również musi być włączona transmisja danych? I druga rzecz, czy na LTE to również zadziała, czy jednak musi być tylko i wyłącznie 3G? Przypomnę, chodzi o Play.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-237-251-98.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.