Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Usługa HD Voice dostępna już w 109 sieciach na świecie

Usługa HD Voice dostępna już w 109 sieciach na świecie

sirmark 4 Lipca 2014 00:39

9 1

Z danych Stowarzyszenie GSA (Global mobile Suppliers Association) wynika, że usługa HD Voice komercyjnie uruchomiona jest u 109 operatorów w 73 krajach. To o 36% więcej niż rok temu.



Technologia HD Voice oparta jest o kodek AMR-WB. Dzięki niej jakość i słyszalność dźwięku jest kilkukrotnie lepsza w porównaniu do standardowej, dzięki czemu użytkownicy uzyskują znaczącą poprawę komfortu rozmowy, szczególnie w głośnym otoczeniu. HD Voice ułatwia także korzystanie z telefonu osobom, które dotychczas ze względu na wady słuchu nie mogły korzystać z telefonu lub korzystały z niego w ograniczonym zakresie.

gsa world map hd voice 6 2014




W 2014 r. usługi HD uruchomione zostały u 17 operatorów. Dla wielu operatorów priorytetem jest wprowadzenie usług głosowych w sieciach LTE. Poprawia się także dostępność telefonów wspierających VoLTE. Z raportu GSA wynika, że ponad 60 operatorów inwestuje w technologię VoLTE.

gsa hd voice networks 6 2014 gsa hd voice on lte networks 6 2014

Podział sieci oferujących HD Voice jest następujący:
  • Tylko w sieci 3G/HSPA - usługa dostępna w 93 sieciach,
  • W obu sieciach GSM i HSPA - usługa dostępna w 7 sieciach,
  • Tylko w GSM - usługa dostępna w 2 sieciach,
  • LTE (VoLTE) - usługa dostępna w 8 sieciach.

Z polskich operatorów usługę świadczy T-Mobile i Play.

Źródło tekstu: GSA, wł     

Dodaj do:

Tagi: gsa | hd voice

w sumie: 33
  • 1

    15.  2014-07-04 08:05:47

    Nawet w Ukraińskiej sieci mają HD Voice i to w 2G a orange kiedyś będzie

  • 1

    16.  2014-07-04 09:27:06

    Czy da się jakość sprawdzić w oparciu o jakie kodowanie mowy odbywa się komunikacja głosowa z drugim użytkownikiem w sieci GSM.
    Teoretycznie nawet najprostsze modele mają kilka kodeków mowy (całkiem sporo różniących się jakością kodowanej mowy). Najprostsze: GSM FR, GSM HR, GSM EFR. Te trochę bardziej złożone GSM FR, GSM HR, GSM EFR, AMR-NB. Te z HD Voice dodatkowo AMR-WB.
    Którzy operatorzy u nas preferują, które kodeki, czy jest jakaś statystyka?

  • 1

    17. ~adrian9  2014-07-04 09:39:46  host: public-gprs516982.centertel.pl

    Kiedy w orange polska?

  • -3

    18.  2014-07-04 09:42:24

    A myślałem że w Plusie jest od dawna HD Voice :O widocznie normalnie jest taka jakość że nie trzeba uruchamiać HD Voice, chyba że się dzwoni do Orange...

  • -2

    19. ~  2014-07-04 09:43:28  host: user-94-254-194-190.play-internet.pl

    Kiedy VoLTE? Bo hd wojs mnie nie interesuje.

  • 0

    20.  2014-07-04 09:45:00

    19. - zapytaj na blogu rzecznika Plej. Oni są liderem rynku... Będą najlepiej wiedzieć ;-)

  • 0

    21. ~  2014-07-04 09:47:46  host: user-94-254-194-190.play-internet.pl

    @20 na pewno nie LTE, wiec sobie daruje. Z tym hd wojs nieźle lobbują organizacje, a w Polsce o VoLTE nikt nie pisze, bo po co marnować pieniążki na uświadamianie klientów czym jest usługa, skoro nikt jej nie świadczy w PL.

  • 0

    22.  2014-07-04 10:07:37

    http://tlp.is/30a HD Voice :D

  • 1

    23. ~HD  2014-07-04 11:07:25  host: 89-71-11-82.dynamic.chello.pl

    ORANGE też by mógł wprowadzić chyba to nie jest aż tak drogie i skomplikowane

  • -3

    24. ~  2014-07-04 11:08:23  host: user-94-254-194-190.play-internet.pl

    @22 jak mam taki głos w EDGE bez hd wojs. Wystarczy dobra słuchawka i dobry operator, któy nei leci na roamingu.

  • 1

    25. ~ather  2014-07-04 11:10:59  host: 031011165156.bielawa.vectranet.pl

    23: Dokładnie tym bardziej, że w swoich sieciach na świecie Orange ma tą usługę. W 2010 roku jak uruchamiali tą usługą w swoich sieciach rzecznik prasowy Polskiego Orange mówił: "Ze względu na małe portfolio słuchawek wspierających HD i konieczność poniesienia istotnych inwestycji sieciowych nie planujemy uruchomienia HD voice w Orange w roku 2010.".
    Mam nadzieję, że w 2014 Orange już tak nie twierdzi? ;)

  • -1

    26.  2014-07-04 11:30:09

    @24
    nie ma różnicy czy rozmawia się w roamingu czy we własnej sieci, ale chyba jeszcze nie wszyscy to rozumieją:
    http://tlp.is/jd

  • 0

    27.  2014-07-04 11:46:54

    Orientuje się ktoś czy jak korzysta się w Playu z roamingu w T-Mobile to czy działa HD Voice?

  • 2

    28. ~tarcza  2014-07-04 12:00:18  host: public-gprs514622.centertel.pl

    Działa tylko wewnątrz własnej sieci.

  • 0

    29. ~Ja  2014-07-04 12:02:48  host: 89-74-197-55.dynamic.chello.pl

    @27 Zbyt piękne żeby było prawdziwe :( nie

  • 0

    30. ~  2014-07-04 12:09:41  host: 178-37-96-109.adsl.inetia.pl

    Mam pytanie do znających temat: czy HD Voice to jest kwestia softwerowa czy hardwerowa?

  • -1

    31. ~Zakrza  2014-07-04 12:38:25  host: evb11.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Autor nie potrafi liczyć. Gratuluję!

  • -1

    32.  2014-07-04 13:34:26

    Udało mi się parę razy porozmawiać przez HD Voice Heyah - Heyah, bardzo ładnie słychać, jakby rozmówca znajdował się o 3 kroki ode mnie, potem gdy miałem Playa, nigdy nie udało mi się połączyć :)). A teraz, znów gdy jest Heyah na pokładzie, również nie mogę złapać się z kimś przez HD Voice :)

  • 0

    33.  2014-07-05 02:38:23

    @30, jak się pewnie mogłeś domyślać może być i taka, i taka.

  • 0

    34.  2014-07-05 11:32:09

    @30
    jeśli nie masz dobrego mikrofonu i słuchawki to soft ci nie pomoże. możesz mieć mikrofon i słuchawkę przystosowaną do HD Voice, a nie mieć odpowiednich kodeków, żeby z niego korzystać.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-173-184.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet