Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Urządzenia mobilne pomagają w trakcie zakupów

Urządzenia mobilne pomagają w trakcie zakupów

orson_dzi 24 Lutego 2015 16:09

0 0

Konsumenci dokonujący większości zakupów przez Internet mają w zwyczaju porównywać cen towarów w sklepach internetowych. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do sieci w komórkach coraz częściej ten sam zwyczaj przejmują konsumenci w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach.

Instytut GfK zapytał użytkowników telefonów komórkowych w 23 krajach, w jaki sposób, zazwyczaj, korzystają ze swoich telefonów komórkowych w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40% wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36%).

Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, że mężczyźni przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42% i 37%). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20 a 29 rokiem życia. Niemal połowa z nich (49%) deklaruje regularne używanie telefonu komórkowego w celu porównywania cen. Kolejne aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat (odsetki deklaracji po 45%).




Zważywszy na znaczną liczbę klientów sklepów tradycyjnych, którzy posiadają dostęp do internetu, sklepy takie zmuszone są do uwzględnienia tego faktu w swoich działaniach - komentuje Adrian Hobbs z GfK.
Bieżące i precyzyjne monitorowanie cen konkurencji w internecie oraz szybkie podejmowanie odpowiednich decyzji w zakresie polityki cenowej, to główne czynniki decydujące o sukcesie, zarówno sklepów tradycyjnych, jak i internetowych. Dotyczy to w szczególności sprzedawców z Azji i Ameryki Południowej, bo to właśnie w tych regionach klienci najchętniej korzystają z telefonów komórkowych podczas wizyty w sklepie stacjonarnym - dodaje Hobbs.

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających z telefonów komórkowych w celu porównywania cen w internecie występują w Korei Południowej (59%), Chinach (54%) i Turcji (53%). Najrzadziej z możliwości porównania cen korzystają mieszkańcy Ukrainy (11%), RPA (15%) i Indii (17%).

Źródło tekstu: GfK     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~Staszi  2015-02-24 17:32:29  host: ptcnat.t-mobile.pl

    ..w zwyczaju porównywanie....

  • 0

    2. ~  2015-02-24 22:06:53  host: user-94-254-209-145.play-internet.pl

    Nie wierze porownywarkom. Niektóre sklepy się w nich oglaszaja o po wejściu na ich stronę www okazuje się ze towaru na stanie nie ma

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-0-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet