Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UPC: zaostrza się konkurencja na polskim rynku telekomunikacyjnym

UPC: zaostrza się konkurencja na polskim rynku telekomunikacyjnym

orson_dzi 24 Października 2016 07:28

3 1

Na wartym prawie 40 mld zł rynku usług telekomunikacyjnych panuje ostra konkurencja. Operatorzy ze względu na podobne oferty muszą się wyróżniać jakością usług i poziomem obsługi. Klienci doceniają to, że aktywacja usług jest prosta i szybka, zasady korzystania z nich - jasne i przejrzyste, a w razie problemów mogą liczyć na fachowe wsparcie. Operatorzy muszą pamiętać o tym, że na inną pomoc liczą przedsiębiorcy, a na inną ludzie starsi czy młodzi, którzy korzystają z mediów społecznościowych - podkreśla członek zarządu UPC Polska.



Na rynku telekomunikacyjnym konkurencja jest bardzo duża. Coraz trudniej jest wyróżnić się samym produktem, ponieważ wszyscy kopiują od siebie nie tylko usługi telekomunikacyjne, lecz także energetyczne czy bankowe, bo telekomy wchodzą w różne branże - mówi agencji Newseria Biznes Jakub Kłoczewiak, członek zarządu odpowiedzialny za obszar relacji z klientami w UPC.

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej za ubiegły rok wynika, że polski rynek telekomunikacyjny jest wart łącznie 39,5 mld zł. UKE zwrócił uwagę na to, że rynek jest mocno nasycony i panuje na nim duża konkurencja cenowa (przykładowo w Polsce ceny Internetu w każdym przedziale prędkości są niższe, niż wynosi średnia europejska). Eksperci podkreślają, że operatorzy nie są już w stanie konkurować cenami usług, ale wciąż mogą rywalizować poziomem obsługi klientów i jakością świadczonych usług.

Ciągle jest dużo do zrobienia w zakresie satysfakcji i obsługi klienta, nie tylko w bezpośrednich punktach styku: w salonie, w sklepie czy na linii telefonicznej. Już na etapie tworzenia produktu trzeba pomyśleć o zadowoleniu klienta, tak aby był dla niego łatwy w użyciu, zrozumiały i nie sprawiał mu później problemów. To jest obszar, w którym telekomy i operatorzy kablowi mogą się jeszcze wyróżnić - mówi Jakub Kłoczewiak.

Dlatego od ponad roku UPC Polska realizuje strategię, której istotnym elementem jest podniesienie jakości obsługi klientów i zwiększanie wydatków na customer care. Po przeprowadzeniu badań operator wprowadził nowe sposoby kontaktu z klientami, m.in. uruchomił internetowy czat z konsultantami, zwiększył swoją obecność w zakresie obsługi klienta na Facebooku i Twitterze, otworzył nowe salony sprzedaży oraz zainwestował w stworzenie mobilnej aplikacji do obsługi konta w UPC. Istotne zmiany zaszły również na poziomie obsługi klientów biznesowych.




Potrzeby klientów biznesowych są zupełnie inne niż klientów indywidualnych. Po pierwsze, potrzebują bardziej zaawansowanych produktów, a po drugie chcą sami wpływać na sposób konfiguracji, zasięg i dostępność usług. Jesteśmy w stanie zestawić usługi dla klientów biznesowych tam, gdzie UPC nie ma swojej sieci, wykorzystując partnerstwo z innymi operatorami - wyjaśnia Jakub Kłoczewiak. Rozumiemy, że przedsiębiorcy to ludzie zapracowani, którzy prowadzą biznesy. Dlatego mamy dla nich specjalną obsługę klienta.

Obsługą seniorów zajmują się z kolei specjalnie przeszkoleni doradcy, który używają prostszego języka i dostosowują tempo obsługi. Pracę każdej z osób odpowiedzialnych za obsługę klientów weryfikuje wdrożony w tym celu system internetowy Medallia, który mierzy wskaźniki satysfakcji.

To, czym można zawalczyć o klienta, to prostota usług. Im mniej skomplikowany sposób instalacji, sposób obsługi, im mniej kabli w domu i wiercenia w ścianach, tym bardziej usatysfakcjonowani klienci - mówi Jakub Kłoczewiak.

UPC zamierza konkurować na rynku zasięgiem swoich usług. Dlatego w planach ma wielomiliardowe inwestycje, które w ciągu najbliższych lat podwoją zasięg sieci UPC i obejmą mniejsze miejscowości. Pod koniec października operator ogłosił, że zamierza przejąć za około 3 mld zł Grupę Multimedia Polska, która zajmuje trzecią pozycję na rynku telewizji kablowej Umowa przedwstępna została już podpisana, teraz na transakcję musi się zgodzić UOKiK. Po jej sfinalizowaniu UPC będzie obejmować swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych.

Obecnie UPC Polska jest największym operatorem sieci kablowych, który obejmuje 3,1 mln polskich gospodarstw. Dostarcza usługi telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: upc | rynek telekomunikacyjny

w sumie: 21
  • 0

    2.  2016-10-24 08:03:31

    Podstawą dobrej obsługi i niskich cen jest konkurencja. Dlatego wspieram Play'a, dzięki któremu jest tanio, dlatego wspieram lokale sieci, a nie to nachalne UPC.

  • 1

    3.  2016-10-24 08:21:04

    Witku. A może artykół na temat awarii w Play gdzie nie można aktywować usług, pakietów i taryf tutaj oficjalny komunikat: http://tlp.is/bjh

  • 0

    4.  2016-10-24 08:23:11

    3@ kurcze. Artykuł miał być przez u otwarte

  • 1

    5. ~NICK  2016-10-24 08:29:34  host: n07-07-02.opera-mini.net

    PRowa gadka w momencie przejęcia przez UPC konkurenta tj. Multimedia Polska. Będą mieli kilka razy więcej klientów niż druga Vectra. A poza nimi żadna firma nie na 500 czy nawet 300 tys., Inea ma ponad 100 tys.

    "ceny Internetu w każdym przedziale prędkości są niższe, niż wynosi średnia europejska"

    A pensje ? Przypomnę, że Unia przyjęła np. biedną Bułgarię. Ale nawet to chyba nie daje średniej bliżej nas, zarobków jak np. w Hiszpanii czy Portugalii jeszcze nie mamy.
    Lepiej byłoby gdyby Toya, Inea i Multimedia patrząc na liczbę klientów były jednym podmiotem.
    Patrząc na internetem po kablu to żaden Polsat, nc+ czy nawet Orange nie mają takiej oferty czy jest ona znacznie gorsza.
    Kablówka to pewnego rodzaju wolność/wybór - od jednej firmy Canal+, Polsat Sport, HBO itd.
    Poza tym ceny są akceptowalne, ale poprzez złożenie wypowiedzenia i "lepszą" ofertę oraz to, że podpisujemy ją przeważnie na dwa lata.

  • 0

    6. ~  2016-10-24 08:56:58  host: gkd115.internetdsl.tpnet.pl

    Miałem kiedyś w Aster dekoder Kaon i router Cisco, które działały super. Niestety przyszło UPC i dałem się namówić na niby nowoczesne usługi z dekoderem Horizon i to był mój błąd. Przy okazji mogłem się przekonać jak fatalna jest obsługa klienta w UPC. Szczęśliwie umowa powoli dobiega końca.

  • 0

    7. ~komar_boss  2016-10-24 09:26:47  host: 217.153.93.130

    Miałem UPC 2 lata. Ani jednej awarii w tym czasie, jednak obsługa klienta fatalna. 2 razy podnieśli mi wysokość rachunku "przez pomyłke". Musiałem interweniować telefonicznie, nie dało się wycofać faktury itp kwiatki. Dzwonili z pytaniem czy włączyć usługę telefon stacjonarny, mówiłem że nie, a oni i tak włączali. Później musiałem dzwonić z reklamacjami. Na szczęście umowa dobiegła końca i nareszcie jestem wolny :)

  • 0

    8.  2016-10-24 09:38:45

    UPC przejmując MM, weszło na rynek o rozpiętości dużo większej jak miało samo. MM jest w 2000 miejscowości, UPC było może w 100.

  • 0

    9. ~Mirek  2016-10-24 09:44:15  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    @ 7

    Serio Wow, włączyli Ci telefon za całe 5 zł ,dzięki czemu miałeś taniej inne główne usługi ,ale to się już nie liczy , Jeśli faktura się w upc nie zgadza płacisz taką jaką uważasz ile powinieneś płacić....

    @ 6 Nie rozumiem pretensji do operatora, nie żebym ich bronił,ale sam wybrałeś ich pseudo usługę Horizon ,pretensje miej tylko do siebie ,wystarczyło wejść na dowolne forum i o nim poczytać ,a nie potem wypisywać żale jak to zostałeś oszukany ...

  • 1

    10. ~  2016-10-24 09:54:58  host: gkd115.internetdsl.tpnet.pl

    No proszę. Okazuje, że to klient jest winien, że operator oferuje uszkodzony sprzęt, bo nie czyta jakiegoś forum.

  • 0

    11. ~sdf  2016-10-24 10:21:40  host: n15-08-06.opera-mini.net

    @10. to klient powinien wiedzieć,czy może wdepnąć na coś co leży na drodze jak idzie!!!!!

  • 0

    12. ~Kiki  2016-10-24 11:05:07  host: 188.146.159.202.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    sdf ma po części rację, lecz to też do końca nie jest ok, bo to rodzi patologię-przecież nie każdy wertuje fora i operator jak markuje urządzenie swoim szyldem to powinien poddać go testom.

  • 0

    13. ~komar_boss  2016-10-24 11:38:08  host: 217.153.93.130

    @9 bzdury piszesz, nie miałem żadnych zniżek na pozostałe usługi, a fakture musiałem zapłacić normalnie i mieli mi skorygować następną ale ktoś nie dopilnował itd nie chce mi sie wszystkiego w szczegółach opisywać

  • 0

    14.  2016-10-24 12:17:05

    @7 chłopie! Nie wiesz co piszesz. Chcesz zaznać co to znaczy fatalna obsługa klienta zalecam porozmawiać ze słoikową infolinią orange, której motto brzmi "nic nie mogę, nigdzie nie mogę przełączyć". W porównaniu z orangutantem obsługa klienta w upc to klasa.

  • 0

    15. ~pabloki  2016-10-24 12:22:23  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    14 z orange trzeba rozmawiać. jak sie rozmawia roszczeniowo to się słyszy że nikt nic nie może. trzeb podsówać im pomysły gdzie przełączyć .

  • 0

    16.  2016-10-24 12:24:00

    @14 Taka prawda i to nie jest wina konsultantów. Tak ktoś sobie wymyślił, że ta opcja w zdecydowanej większości przypadków została wyłączona i nie działa przez większość czasu od jakiś trzech tygodni. Jedyne co może zrobić konsultant, to odesłać Cię pod inny numer, który sam musisz sobie wybrać. Dla przykładu jak dodzwonisz się do obsługi Neostrady, a będziesz miał pytanie o prepaida.

  • 0

    17. ~abc  2016-10-24 13:05:07  host: tor-exit3.mcintosh.network

    ... a IPv6 w UPC jak nie było tak nie ma

    (mimo, że zapowiadali, nawet na swoich stronach. Potem się wycofali okrakiem i udawali, że nic takiego nie było)

  • 0

    18. ~tkubon  2016-10-24 18:10:49  host: user-94-254-241-248.play-internet.pl

    Jeszcze tylko do kompletu przejmą grupę NETIA i będzie większa komuna i monopol niż dawnej TP.
    Chociaż nie wiem czy ci "wybitni" menadżerowie w UPC chcieliby się pchać w miedź. Już nawet Orange nie chce

  • 0

    19. ~rtg  2016-10-24 22:44:27  host: pi20-46.blast.pl

    @17 IPv6 jest w UPC, w fazie testowej, ale dużo ludzi go dostaje, wystarczy mieć odpowiedni modem.

  • 0

    20. ~Marcin28  2016-10-25 09:51:58  host: ecc181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o internet to rzeczywiście UPC trzyma poziom. Tutaj na pochwale zasługuje też podwyższenie prędkości UPC WiFree gdzie w wielu miejscach osiąga prędkość poza domem do 12 Mb/s.
    Natomiast jeśli chodzi o ofertę telewizyjną to patrząc na ceny odnoszę wrażenie że operator zapomniał o tym że istnieje konkrecja, vod, internet i serwisy wyspecjalizowane jak choćby Netflix. Ceny z kosmosu, za podstawowy pakiet w umowie na 24 miesiące 33 kanały żądają 39 zł A przecież w DVB-T mamy do dyspozycji aż 24 kanały za darmo.
    Moja babcia kiedyś wykupiła pakiet analogowy (azart 8 kanałów) ze względu na stary telewizor płacąc kwartalnie 33 zł. Teraz UPC żąda za ten pakiet (obecnie 10 kanałów) 90 zł czyli 30 zł na miesiąc. Gdzie tu logika? Niestety cena tak kosmiczna że bardziej opłacało jej się kupić nowy telewizor i teraz ma za darmo 24 kanały.
    Dziwna ta polityka UPC co do oferty telewizyjnej. Rozumiem programy typu premium muszą kosztować ale za ofertę która jest bezpłatnie dostępna z ziemi aby tyle żądać od abonentów?
    I na koniec jeden z większych absurdów UPC. Jeśli ktoś chciałby oglądać muzyczny kanał Stars TV to musi wykupić wyższy abonament Horizan Max za 90 zł. To absurd o którym nie raz pisałem do UPC ponieważ ów wymieniony kanał jest dostępny bezpłatnie z satelity i w niektórych darmowych lokalnych muxach. Szkoda że UPC jest głucha na takie sugestię od abonentów.

  • 1

    21. ~Kiki  2016-10-25 10:58:01  host: 188.146.76.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Marcin 28-Nie pisz za darmo! Bo dorwie Ciebie Kurski z Paszczakiem !

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-159-27.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.