Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UPC: Simon Boyd stawia na kabel

UPC: Simon Boyd stawia na kabel

sirmark 2 Stycznia 2014 18:54

5 1

UPC opublikowało wywiad z Simonem Boydem, byłym prezesem firmy, który zrezygnował w grudniu 2013 r.



 

Zobacz: TELKO.in: Simon Boyd odchodzi z UPC


Simon Boyd, po dwunastu latach odchodzi z firmy, stwierdzając, że teraz potrzebuje trochę czasu dla siebie. Dla firmy zmiana też może przynieść korzyści - nowego szefa z nową motywację


Boyd pozytywnie ocenia firmę: Zostawiam firmę, która jest największym operatorem kablowym w kraju. Mamy bardzo dobry NPS (Net Promoter Score, wskaźnik pomiaru lojalności klientów) w porównaniu do rynku. Dzięki prowadzonym konsekwentnie od wielu lat inwestycjom, na które przeznaczamy blisko 30% naszych przychodów, mamy najlepszej jakości sieć, która dociera do 2,5 mln gospodarstw domowych, oferując klientom internet o prędkości 250 Mb/s, z ogromnym dalszym potencjałem. Jako lider nie tylko wyznaczamy trendy, pod względem poprawianej stale jakość sieci i usług, ale także aktywnie przyczyniamy się do budowy cyfrowej gospodarki, realizacji europejskiej agendy cyfrowej, budowy społeczeństwa informacyjnego, poprzez eliminację wykluczenia cyfrowego.


W ocenie Boyda rynek zmienia się nieustannie i nie jest taki sam jak dwanaście, czy pięć lat temu. Będzie on ewoluował w kierunku większego skupienia na jakości produktu i usługi, a nie tylko na cenie. W tej chwili nasz rynek jest bardzo agresywny cenowo, w porównaniu do innych krajów w Europie ceny są bardzo niskie. Pogłębianie wojny cenowej może mieć zgubne skutki, bo ograniczy środki na poprawę jakości usług. Dlatego wyzwaniem dla operatorów będzie postawienie na jakość obsługi i produktów. To stworzy realną wartość dla klienta, za którą będą skłonni płacić więcej. Z tego powodu warto inwestować w poprawę jakości. - ocenia.


Dzięki postępowi technologii klient ma dużo więcej możliwości. Zmienia się model biznesowy świadczenia usług, rozwijają się takie firmy jak Netflix, a coraz więcej konkurentów działa globalnie. Były szef UPC Polska uważa, że operatorzy na polskim rynku muszą budować skalę, która pozwoli na znalezienie środków na niezbędne inwestycje.


Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie: czy chcemy, żeby konkurencja stymulowała tak potrzebne Polsce dalsze inwestycje w infrastrukturę. Powinniśmy wspierać inwestycje prywatne i te podmioty, które udowodniły swoje zaangażowanie inwestycyjne, promując konkurencję infrastrukturalną, czyli taką, która mobilizuje cały rynek do unowocześniania swoich usług. Jak nie ma konkurencji infrastrukturalnej, to nie ma chęci, żeby inwestować w sieć, a to oznacza stagnację. Taka droga byłaby najgorszym scenariuszem dla polskiej branży telekomunikacyjnej oraz dla konsumentów, a jej skutki, nawet jeśli nie byłyby dla wszystkich jasne od razu, w perspektywie długofalowej oznaczałyby dla Polski poważne zapóźnienia w porównaniu do innych krajów w Europie. - uważa Simon Boyd.


Boyd przypuszcza, że operatorzy kablowi nadal będą się konsolidować, bo to niezbędne dla polskiego rynku. Ogromne koncerny komórkowe i stacjonarne rosną, a "kabel" jest mocno rozdrobniony i przez to dużo trudniej mu konkurować. Jeżeli Orange będzie inwestować, zarówno w FTTH jak i w vDSL, to mali operatorzy będą mieli kłopot, by dalej utrzymać się na swoich pozycjach. Podobnym zagrożeniem dla nich mogą być operatorzy satelitarni, którzy też szukają nowych możliwości.


Netia może stać się z czasem dużym operatorem kablowym. Pod warunkiem, że kogoś kupią. To byłaby znacznie lepsza strategia, co spółka sama zresztą zauważyła decydując się na przejęcia Dialogu i Crowleya, a potem odkupienia części sieci po Aster. Czy sami się sprzedadzą? Być może chciałby ich kupić Orange, ale na to chyba na razie nie ma szans - dodaje Boyd.


Według Boyda, w ramach obecnego modelu biznesowego kabel nie może dotrzeć wszędzie, ale na pewno może wciąż rozszerzać zasięg, także dzięki trwającym inwestycjom samorządów w sieci szkieletowe, które pozwolą operatorom kablowym budować ostatnią milę i dostarczać usługi na nowych obszarach. Są miejsca, gdzie infrastruktura stacjonarna nie ma sensu ekonomicznego, nawet przy wsparciu dotacjami. Wtedy powinna być uzupełniona technologiami mobilnymi, jak LTE, których budowa na mało zaludnionych terenach jest dużo bardziej opłacalna.


Jak były prezes UPC Polska widzi usługi operatora kablowego za dziesięć lat?
Technologicznie wszystko będzie IP, a nie DVB. Nie sądzę, by ostał się sygnał analogowy. Wątpię też czy będziemy wtedy patrzeć na prędkości internetu. Na pewnym etapie to przestaje mieć znaczenie. Choć z drugiej strony pamiętam dyskusje sprzed kilku lat, że nikt nie będzie potrzebował więcej, niż 200 Mb/s. Z pewnością rynek idzie w takim kierunku, by klient miał jak największą swobodę w korzystaniu z usług, bez zastanawiania się nad kwestiami technologicznymi. Taka filozofia przyświeca od dawna UPC przy tworzeniu ofert i kolejnych usług, a jej kolejnym ucieleśnieniem będzie Horizon, nowoczesna platforma, będąca odpowiedzią na potrzeby klienta szukającego ulubionych treści najwyższej jakości w dowolnym miejscu i czasie. Mam nadzieję, że UPC będzie konsekwentnie rozwijać się zgodnie z tą strategią, w której klient jest zawsze na pierwszym miejscu. - wyjaśnia.

Źródło tekstu: UPC     

Dodaj do:

Tagi: simon boyd | upc

w sumie: 16
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2. ~POLONIA_WARSZAWA  2014-01-02 19:55:13  host: 83-144-115-10.static.chello.pl

    UPC to chyba jedyny dostwca INTERNETU KABLOWEGO w Polsce, który działa porządnie. Inwestuje w budowę własnych, nowych światłowodów. Internet kablowy w Polsce to odwrotna sytuacja jakz internetem mobilnym. Z jednej strony jesteśmy ok.10 lat za rumunami z chyba najgorszą firmą w kraju-monopolistą Orange, z drugiej strony kilka lat przed niemcami bądź też hiszpanami z 4 zaciekle ze sobą rywalizującym sieciom komórkowym.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    3. ~  2014-01-02 19:55:24  host: ip-78-30-108-187.free.aero2.net.pl

    @1 a co, twierdzi ze 512 kilko każdemu wystarczy?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    4. ~ad.3  2014-01-02 19:55:51  host: 83-144-115-10.static.chello.pl

    *sieciami komórkowymi.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    5. ~  2014-01-02 20:36:25  host: public-gprs285532.centertel.pl

    Żałosne piarowskie gadanie, które przestałem czytać po dwóch pytaniach, bo mnie zamdliło. Oni wszystko wyrażają w liczbach, bo nie widzą jakie g*wno dzieje się w indywidualnych przypadkach, a od słuchania takich można dostać s*aczki...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6.  2014-01-02 21:02:13

    Z kim by nie zrobili to i tak malkontentów będzie cała masa

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    7. ~medizinisch  2014-01-02 21:19:26  host: 148-184.203-62.cust.bluewin.ch

    a w takiej Szwajcarii upc cablecom, czyli szwajcarski odpowiednik należący do grupy ma tak fatalną jakość i jeszcze gorszą opinię, że każdy odradza ich usługi. Choć sami nie chcą też obcokrajowcom podłączać internetu - nie wiedząc o tym że są fatalni usiłowałem podpisać umowę - zarówno na infolinii jak i w punkcie powiedziano mi, że choćbym i zapłacił 10.000 CHF kaucji internetu mi nie założą, bo mają złe doświadczenia z obcokrajowcami. Mam odpowiednik Tepsy i jestem zadowolony. Co kraj, to obyczaj.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8. ~rece opadaja  2014-01-02 21:22:07  host: 89-70-248-131.dynamic.chello.pl

    stawiają na jakość usług - a w Warszawie po przejęciu astera w boku kolejki na parę godzin stania. gadanie. nie poglębiają wojny cenowej - to znaczy łupią klientów - ladne określenie

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    9.  2014-01-02 23:37:15

    8: Ja korzystam właśnie w Wawie, najpierw z Aster, teraz z UPC. W BOK byłem raz (na Jana Pawła II), wpiz...u ludzi w kolejce więc wyszedłem i wszystko załatwiam przez telefon. Jak na razie bezproblemowi (tfu, tfu, odpukać). Na osiedlu jest również Vectra i JMDI - o obu krążą już legendy jaki to shit i ci co przeszli teraz klną.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    10. ~Klient UPC  2014-01-03 02:09:17  host: 89-77-10-170.dynamic.chello.pl

    W upc a wlasciwie chello od samych poczatkow. Czy dbaja o klientow? Oj nie. Starzy klienci nie otrzymuja fajnych dobrych ofert. Nowi abonenci maja lepsze oferty.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    11. ~chacik  2014-01-03 10:25:36  host: aavm42.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mało się nie posikalem że śmiechu. Ogromny dalszy potencjał w kablu? To pewnie dlatego operator sieci kablowej Caiway w Holandii kładzie teraz sieć FttH. Tam po prostu potrafią liczyć i zamiast inwestować w technologię, która długo już nie pociągnie, wolą wydać więcej i mieć spokój na wiele lat.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12. ~dav  2014-01-03 13:11:00  host: host-52-81.compi.net.pl

    Nie da się ukryć, że największe kablówki oferują najszybszy internet w najlepszej cenie. Problem w tym, że zasięg mają znikomy (tylko blokowiska dużych miast) w porównaniu do zapotrzebowania... Na wsiach i przedmieściach 1Mb/s po starej miedzi lub radiu to szczyt luksusu...

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    13. ~  2014-01-03 13:23:54  host: n12-10-04.opera-mini.net

    przecież te firmy kablowe w mobilnym społeczeństwie nie istnieją, mobilnym ludziom jak ja potrzeba usług typu net mobilny,komórka,a co to jest kabel to ja wiem ale do ładowarki,prądu może być ale innych kabli nie akceptuje bo musiałbym cały czas być pod jednym adresem żeby z tego kabla korzystać,a to odpada

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    14. ~  2014-01-03 13:27:02  host: n12-10-04.opera-mini.net

    no i to,że to są firmy o ograniczonym zasięgu jak Warszawa i to jeszcze nie wszędzie, odpada, nie ma o czym rozmawiać,a facet tym stwierdzeniem że przyszłość to kabel robi reklame, a ja mowe kabel to przeszłość

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    15. ~bbret5  2014-01-03 14:43:42  host: apn-31-1-173-158.dynamic.gprs.plus.pl

    dobry wywiad. z netii lub vectry sie posmiać dopiero można.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    16.  2014-01-03 15:47:09

    "Wątpię też czy będziemy wtedy patrzeć na prędkości internetu. Na pewnym etapie to przestaje mieć znaczenie. Choć z drugiej strony pamiętam dyskusje sprzed kilku lat, że nikt nie będzie potrzebował więcej, niż 200 Mb/s. Z pewnością rynek idzie w takim kierunku, by klient miał jak największą swobodę w korzystaniu z usług, bez zastanawiania się nad kwestiami technologicznymi" W dostępie do chmury upload jest równie ważny co download, zatem na chwilę obecną UPC oferuje w najwyższym pakiecie 10% tej prędkości co do której kilka lat temu dyskutowano że nikt nie będzie potrzebował więcej :P. Nawiasem mówiąc na sensem posiadania downloadu większego niż sumaryczna prędkość możliwych do uciągniecia w jednym czasia streamingów mogę się zastanowić, ale dla prędkości (w dowolnym kierunku) większej niż prędkość interfejsu sieciowego czy prędkość ciągłego transferu dysku naprawdę nie widzę zastosowania.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    17. ~chacik  2014-01-03 21:12:37  host: 87-205-195-93.adsl.inetia.pl

    @16 Leszek 1979 - jak najbardziej jest zastosowanie, przynajmniej w tym drugim przypadku. Wystarczy, że z neta jednocześnie korzystać będzie kilka urządzeń. Ktoś ściąga film na kompa, kto inny ogląda film w systemie VOD, do tego jakiś Skype, tablet czy coś takiego. I nawet 200Mbit/s nie będzie wtedy zbyt wielką przeplywnoscia.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-237-251-98.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet