Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UPC publikuje wyniki pomiaru parametrów usług

UPC publikuje wyniki pomiaru parametrów usług

orson_dzi 31 Marca 2015 16:38

2 1

UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, publikuje pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa Internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości.






Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Operatorzy telekomunikacyjni, którzy przystąpili do Memorandum, zobowiązali się do wdrożenia systemów umożliwiających wiarygodne i porównywalne badanie jakości świadczonych usług (Quality of Service - QoS) w kluczowych obszarach: jakości Internetu, Jakości połączeń głosowych, jakości obsługi klienta.

Uzyskane wyniki w kwestii jakości obsługi prezentują się następująco:
  • średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem - 60-120 sekund,
  • poprawność faktur - 97%.

Jakość połączeń głosowych:
  • skuteczność połączeń telefonicznych - powyżej 98%.

Jakość Internetu:
  • przeglądanie stron internetowych - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 1 Mb/s dla pobierania oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 200 ms),
  • oglądanie filmów w jakości SD i HD - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 2 Mb/s dla oglądania filmów SD i 6 Mb/s dla HD oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 200 ms),
  • rozmowy wideo HD - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 1,5 Mb/s oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 150 ms),
  • usługi telefoniczne VOIP - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 64 kb/s oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 150 ms),
  • Multiroom (trzy filmy HD) - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 18 Mb/s oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 200 ms),
  • gry sieciowe - powyżej 90% próbek danych spełniło jednoczesny warunek prędkości transmisji danych (większy lub równy 2 Mb/s dla pobierania i 1 Mb/s dla wysyłania danych oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 30 ms dla gier w czasie rzeczywistym i większy lub równy 1 Mb/s dla pobierania i wysyłania danych oraz opóźnienia pakietów danych mniejszego lub równego 200 ms ).

Źródło tekstu: UPC     

Dodaj do:

Tagi: upc

w sumie: 19
  • -1

    1. ~  2015-03-31 16:42:22  host: user-94-254-145-57.play-internet.pl

    Opóźnienia pakietów większe niż 200ms dla ponad 90% z nich? Toż to tragedia!

  • 1

    2. ~  2015-03-31 16:46:13  host: user-94-254-145-57.play-internet.pl

    Na stronie UPC te dane są prezentowane prawidłowo, pan redaktor źle wyedytował.

  • 0

    3. ~Spajro  2015-03-31 16:47:16  host: 81.219.84.18

    Ten średni czas oczekiwania na polaczenie z konsultantem to jakiś żart ?

  • -2

    4.  2015-03-31 16:50:17

    Już poprawione. Chodziło oczywiście o mniejsze lub równe.

  • 0

    5.  2015-03-31 17:09:11

    Orson: czy Ty kiedyś napiszesz jakiegoś newsa bez błędów i poprawiania?

  • 0

    6.  2015-03-31 17:10:43

    "Jakość Intenretu:" - co to jest Intenret?

  • 1

    7.  2015-03-31 17:12:15

    6 - internet z "czeskim" błędem - nie skumałeś?

  • 0

    8.  2015-03-31 17:12:31

    Eee, wczoraj podpisałem umowę z Multimedią, 12miesięcy 60mb/s za 35zł. Realnie jest 50mb/s(godz. szczyt)-60mb/s download i 4,5Mb/s upload(zawsze). Niestety nie udało mi się wynegocjować wyższego ulpload-u.
    Operatorzy niestety mają sztywne promocyjne ramy i nie da się z nich wyjść. Powinny być usługi profilowane, parametry takie jak np. stały IP, transfer stały, szybkość download, szybkość upload, chmura.
    Oczywiście te wszystkie usługi można zakupić, ale nie w ofertach promocyjnych, tylko tych z cennika, a z cennika to te 60mb/s w Multimedii jest powyżej 500zł. Potem można dokupować co dusza zapragnie.

  • 0

    9.  2015-03-31 17:13:37

    @7: ten redaktor robi zbyt wiele błędów. Nieważne czy czeskie, polskie czy rumuńskie. Błąd to błąd i świadczy o jakości newsów jak i samego portalu.

  • 0

    10.  2015-03-31 17:14:22

    @orson_dzi - wiadomość dla Ciebie na PW

  • -1

    11.  2015-03-31 17:15:32

    9 - wyrzuć go z roboty! ;-)

  • 0

    12.  2015-03-31 17:16:45

    Błedów nie robi tylko ten, który nie robi nic.

  • 0

    13.  2015-03-31 18:23:21

    Uzyskane wyniki w kwestii jakości obsługi prezentują się następująco:

    średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem - 60-120 sekund,
    poprawność faktur - 97%.

    To jest ciekawe, faktury się nie zgadzają co 2-3 miesiące , a połączenie z konsultantem to chyba 60-120 minut miało być

  • 0

    14. ~  2015-03-31 19:16:22  host: user-94-254-198-218.play-internet.pl

    Dla porównania osiedlówka. Czas uruchomienia usługi internetu: 20 minut. W niedziele o szesnastej zachciało się znajomemu neta. Telefon odebrany przez admina po trzech sygnałach i o 16:20 net już śmiga. W kablówce po 20 minutach można się nauczyć melodyjki na pamięć.

  • 0

    15.  2015-03-31 20:10:11

    200ms akceptowanego opóźnienia to też żart!

  • 0

    16. ~P.Orawski  2015-03-31 20:16:09  host: 89-69-185-25.dynamic.chello.pl

    Czas oczekiwania na połaczenie 60-120 s to chyba SENNE MARZENIA zarządu UPC - lub pomyłka redaktora newsa : powinno być 60 - 120 min a nie sek !

  • 1

    17. ~eg777  2015-03-31 23:07:37  host: 89-65-23-140.dynamic.chello.pl

    Ale się czepiacie pana orson_dzi. A on zrobił tak znaczące postępy. Rok temu jego artykuły wyglądały, jakby je przetłumaczył z obcego języka za pomocą tłumacza google. Potem robił po jednym (góra dwa) błędy w zdaniu. I to nie takie same, tylko różne: ortograficzne, gramatyczne (składni i przypadków), interpunkcyjne. A teraz? Taki długi artykuł - co prawda w większości treść przepisana z komunikatu UPC - i raptem ten poprawiony już błąd i tylko trzy inne. Jest szansa, że pan orson_dzi niedługo osiągnie poziom znajomości polskiego języka, jaki powinien był mieć w momencie zatrudnienia :).

  • 0

    18. ~vcc  2015-03-31 23:09:41  host: 89-64-165-44.dynamic.chello.pl

    Drodzy Redaktorzy zadzwoncie po 16 do Upc i sprawdzcie, a nie tylko kopiuj wklej. Jak dzwonie zawsze czekam ponad 7 min

  • 0

    19.  2015-04-01 09:52:57

    Eh, średnia, najbardziej upośledzony instrument statystyczny... Średnio to pan i jego pies mają trzy nogi.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.