Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UPC musi zmienić reklamę z Internetem za 39 zł

UPC musi zmienić reklamę z Internetem za 39 zł

WitekT 9 Grudnia 2011 09:27

0 0

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama UPC z Katarzyną Pakosińską, która wspomina o cenie 39 zł za łącze 25 Mb/s wprowadza w błąd, bo cena ta jest osiągalna dla klientów tylko w pakiecie za minimum 100 zł wraz z innymi usługami, z których nie można zrezygnować. KER sprawą zajęła się w związku ze skargą klienta.

Równie dobrze można by reklamować mieszkania za darmo, przy czym konieczne są klucze za milion złotych. To jest skandal i perfidne działanie reklamodawcy. Po obejrzeniu reklamy w zwolnionym tempie na ogromnym telewizorze w jakości HD można dostrzec w pewnym momencie reklamy jakiś tekst o ograniczeniu w dostępie do tej oferty, jednak ani ja ani nikt ze znajomych oglądających telewizję wspólnie ze mną nie był w stanie przeczytać komunikatu - argumentował skarżący.

UPC poinformowało, że nie podziela wyrażonej przez skarżącego opinii co do braku możliwości zapoznania się z zawartą w reklamie wskazówką objaśniającą, która zawiera informacje o dostępności reklamowanej opcji Internetu w cenie 39 zł tylko w ramach pakietu usług.

Konsument w swojej emocjonalnej skardze w nieuzasadniony sposób posługuje się hiperbolą. Do zapoznania się z treścią wskazówek objaśniających nie jest konieczne obejrzenie reklamy w zwolnionym tempie na ogromnym telewizorze - wielkość tzw. legala dostosowana jest do każdego rodzaju odbiornika. (...) Wskazówki objaśniające są stosunkowo krótkie oraz prezentowane czarną czcionką na jasnym tle, co pozytywnie wpływa na ich widoczność. - odpowiada UPC.




Niezależnie od powyższego, zdaniem UPC, nawet wyraźnie negatywnie nastawiony do operatora skarżący musiał zwrócić uwagę na sam fakt zamieszczenia w reklamie legala. Skarżony podkreślił, że nawet jeżeli przyjąć, iż tzw. legal był trudny do odczytania, sam fakt zamieszczenia jego w reklamie sugeruje konsumentowi istnienie ograniczeń związanych z ofertą. Z uwagi na powyższe konsument nie mógł bezwzględnie uznać, że może uzyskać Internet w tak korzystnej cenie bez spełnienia dodatkowych warunków.

Zdaniem UPC, przeciętny konsument ma rozeznanie zarówno odnośnie poziomu cen usług dostępu do Internetu i musiał zdawać sobie sprawę, że ceny Internetu dostępnego bez dodatkowych usług - w szczególności w opcji o tak dużej prędkości - są zdecydowanie wyższe niż 39 zł prezentowana w reklamie UPC. Z tego też względu przeciętny konsument widząc ofertę, która bardzo istotnie odbiega ceną od podobnych propozycji konkurencji, musiał się spodziewać, że skorzystanie z niej musi wiązać się ze spełnieniem dodatkowych warunków. UPC dodaje, że konsumenci przyzwyczajeni są do tego, że reklamy nie zawierają kompletu informacji o produkcie.

Zespół Orzekający KER uznał, że reklama narusza normy Kodeksu. Zdaniem Zespołu Orzekającego przekaz reklamowy jest nieczytelny i powinien zostać uzupełniony, aby przekaz wizualny był zgodny z przekazem dźwiękowym. Ponadto w opinii Zespołu Orzekającego komunikowanie w reklamie informacji o prędkości 25Mb/s za 39 zł jest wprowadzające w błąd, gdyż w podanej w reklamie cenie 39 zł nie można zakupić samej usługi dostępu do Internetu. Konieczne jest spełnienie warunku w postaci zakupu pakietu usług, dopiero wówczas usługa dostępu do Internetu kosztuje 39zł. Klient, który nie zakupi pakietu usług, nie może zakupić usługi dostępu do Internetu w cenie 39 zł.

Na marginesie Zespół Orzekający zauważył, że nieostrożnością ze strony reklamodawcy jest komunikowanie informacji o prędkości Internetu 25Mb/s, gdyż może się zdarzyć, że prędkość ta będzie chwilowo mniejsza.

Źródło tekstu: KER, wł     

Dodaj do:
w sumie: 36
  • 0

    20. ~vil  2011-12-09 13:01:25  host: people.gem.pl

    do ~Mike: no to ~Mike życzę Ci żeby Ciebie Państwo jak najmniej broniło. Polegaj tylko na swojej inteligencji, ale chyba musisz najpierw skończyć prawo i finansy (i to bardzo dobrze), żeby analizować umowy i warunki, bo są na pewno inteligentniejsi prawnicy od Ciebie:-) Ale jak sam to sam

  • 0

    21.  2011-12-09 13:10:15

    albo umowy 24 miesieczne z upustem na 3 miesiace, tu juz oczywiscie wina samego przyszlego abonenta, jezeli sie na to zgodzi, ale ja od razu dziekuje za dalsza rozmowe jak mi ktos takie kity wciska

  • 0

    22. ~vil  2011-12-09 13:12:17  host: people.gem.pl

    Zgadzam się, iż umowy czytać trzeba, ale jedna sprawa, iż ktoś celowo umowy nie czyta, ale inna sprawa, iż umowa jest tak napisana, żeby wprowadzić w błąd przeciętnego człowieka, bo przecież jesteśmy "przeciętni" :-) Chodzi o zasadę: o zrównanie szans producenta i konsumenta i konsument jest przegrany, bo na producenta pracują sztaby ludzi, na konsumenta -- jego mózg tylko. I w tym przypadku Państwo musi pomóc...ale i tak rzadko pomaga, albo robi to nieskutecznie.

  • 0

    23.  2011-12-09 13:20:51

    Wiekszosc reklam tak dziala. Fajnie gdyby ktos sie tym zajał

  • 0

    24. ~  2011-12-09 13:24:27  host: blx31.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @22, dobra zasada i zgadzam się z drugą częścią Twojej wypowiedzi. Ale co do czytania umów to nie wiesz jak jest? Ludzie są zabiegani, wolą gdy żywy człowiek im powie co i jak, w dwóch zdaniach, zamiast zagłębiać się w strony drobnego druczku. Dużo jest osób starszych, którym ciężko przeczytać taki regulamin. I tu zdanie do @18: pracujesz w jednej z firm i nie wiesz jak podejść do klienta... Opierasz się na tym co napisane, to mi powiedz, czy wasi konsultanci czekają aż klient przeczyta i przemyśli treść umowy/regulaminu? Czy po prostu rozmawia z człowiekiem, który go nakierowuje na ofertę? Bo jeśli każdy wasz klient ślęczy nad stronami oferty to gratuluję, że macie tylu konsultantów i tyle czasu, by to obsłużyć. Ale prawdopodobnie jest tak jak u nas: dajemy klientowi 10 stron umowy i regulaminu jednocześnie mówiąc w skrócie co tam jest zawarte i musi się to zawsze pokryć. Najważniejsze rzeczy zaznaczamy markerem. I nie ma co się wywyższać kolego w stylu "nie przeczytałeś to teraz płacz i płać". Jeśli kiedyś Twojego krewnego ktoś naciągnie to będziesz śpiewał inaczej.

  • 0

    25. ~stefan  2011-12-09 13:37:51  host: 87-206-249-110.dynamic.chello.pl

    czyli pakosińska kłamie jak występuje w reklamie

  • 0

    26. ~  2011-12-09 14:10:08  host: 77-255-165-80.adsl.inetia.pl

    Nie cierpię reklam z tą osobą. Ten sztuczny uśmiech aż razi. Przecież to jest osoba z kabaretu to kto ją będzie traktował poważnie.

  • 0

    27. ~Słoneczny  2011-12-09 15:22:52  host: 87-207-193-15.dynamic.chello.pl

    Swego czasu była taka fajna reklama: "Telefon na kartę za złotówkę". A pół roku później, Mix w Plusie pękał w szwach. Tak, więc nie łudźmy się, że nie będą nas podchodzić. Zlikwidują jedną reklamę, zmontują nową.

  • 0

    28.  2011-12-09 15:52:58

    Faktycznie mylne informowanie przez firmy to norma . Większość ludzi poprostu nie chce tracić czasu żeby to wyjaśniać z operatorem. W każdej firmie są takie reklamy np w Dialogu słynna reklama 10 Mb/s już za 39 zł , tylko że napisane nie było że w pakiecie z tel na 24 miesiące ... Ale to nikogo nie intresowało z Dialogu bo ludzie dzwonili pewnie i chcieli... To dostali info prawidłowe i były skargi :)

  • 0

    29. ~  2011-12-09 16:36:06  host: user-31-175-75-143.play-internet.pl

    Kiedyś był Cenzor od polityki, dziś powinien być taki Cenzor, który sprawdzałby rzetelność ofert reklamowych, umów, regulaminów itp, na linii Przedsiębiorca-Konsument. Sprawy tego typu są prawnie uregulowane, tylko nikt nie sprawdza, czy są przestrzegane.

  • 0

    30. ~Ant  2011-12-09 17:21:05  host: apn-77-114-84-44.dynamic.gprs.plus.pl

    Bardzo ładnie UPC w swojej wypowiedzi jak na tacy daje argumenty by im "dowalić". Normalnie sami przyznają się do winy i podkładają - ale co tam , dział prawny swoje zgarnie :)

  • 0

    31. ~  2011-12-09 17:36:37  host: 77-253-167-89.adsl.inetia.pl

    to teraz zamiast do Streżyńskiej skargi będziemy pisać do komisji etyki reklamy, bo ci przynajmniej nie ignorują zgłoszeń

  • 0

    32. ~  2011-12-09 18:20:42  host: 77-253-167-89.adsl.inetia.pl

    12 - w takim razie idź i potarguj się w biurze upc o niższą cenę internetu. Już to widzę...

  • 0

    33. ~  2011-12-09 18:21:42  host: host-89-229-129-96.chelm.mm.pl

    UPC, zawsze mnie ta firma denerwowała. Marnej jakości łącze, słaba telewizja... Ostatnio podobno się poprawili. PODOBNO, tak słyszałem od paru ludzi. Ale wcześniej od kilkunastu, że straszne dno. A tu proszę, taki kwiatek. Oszukiwać ludzi? Heh... A potem każdy macha ręką. Nie bójcie się, ludzie szybko się uczą, że firmy kłamią. Problem w tym, że gdyby ludzie nie nabierali się na te kłamstwa, to firmy by nie kłamały. Sam pracuję w takiej firmie i niestety muszę klientom tłumaczyć "to tylko reklama, proszę, tu jest oferta". I moim skromnym zdaniem generowanie ruchu w punktach obsługi nic nie daje, bo klient macha ręką i wychodzi zrażony. Swoją drogą, taki klient, który tylko liczy na darmowe, to żaden klient. Normalny człowiek i prawdziwy klient, to taki, który liczy się z kosztami i prawami rynku, przemyśli, przeanalizuje choćby w najprostszy sposób i... NIE DA SIĘ wyprowadzić w pole takim oszustom...

  • 0

    34. ~Słoneczny  2011-12-09 18:48:56  host: 87-207-193-15.dynamic.chello.pl

    Telewizje rzeczywiście mają kiepską. Ale co do łącza, to złego słowa nie dam powiedzieć.

  • 0

    35.  2011-12-10 01:49:25

    Np we Francji jest organ, który nadzoruje to co jest emitowane i dzieki temu nie ma aż takich kwiatków. u nas tez mogliby wprowadzić cos takiego.

  • 0

    36. ~  2011-12-10 12:05:35  host: blr161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sąsiad w UPC płaci dodatkowe pieniądze za używanie WiFi we własnymi mieszkaniu :D Za to też jakaś komisja się powinna wziąć.

  • 0

    37. ~Słoneczny  2011-12-10 16:24:14  host: 87-207-193-15.dynamic.chello.pl

    @36 No bo to trzeba czytać umowy zanim się podpisze. Jeżeli dostajesz modem wi-fi za złotówkę, to później trzeba płacić daninę. Ja kupiłem od nich modem po normalnej, sklepowej cenie, bez żadnych promocji i nic dodatkowo nie płacę. Po prostu sąsiad dał się nabrać na promocję.

  • 0

    38. ~  2011-12-10 16:43:08  host: z21-02.opera-mini.net

    to nie lepiej kupis tp linka za 70zl i miec za free wifi?

  • 0

    39. ~Słoneczny  2011-12-10 17:00:19  host: 87-207-193-15.dynamic.chello.pl

    No pewnie, że lepiej. Dlatego trzeba czytać umowy, a nie podniecać się modemem za złotówkę w promocji.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-76-127.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.