Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK zajął się reklamami iPlusa z laptopem

UOKiK zajął się reklamami iPlusa z laptopem

WitekT 5 Czerwca 2007 14:46

0 0

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajał się treścią reklamy iPlusa, w której operator sugeruje, że można kupić laptopa z modemem za 1 zł. W rzeczywistości jest to modem za 1 zł i laptop na raty bez wpłaty początkowej.

Prezes UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, bo uważa, że jej treść może wprowadzać klientów w błąd.

Pismo do Polkomtela zostało wysłane 29. maja, a operator ma 2 tygodnie czasu od jego otrzymania na wyjaśnienia i odpowiedź na pytania - powiedziała TELEPOLIS.PL Kamila Kurowska z biura prasowego UOKiK.




Przedstawiciele Polkomtela nie skomentowali sprawy, gdyż pismem nie zajął się jeszcze dział prawny operatora.

Przypomnijmy, że chodzi o reklamę oferty rat 0% na laptopa HP Compaq z modemem Huawei i aktywacją iPlusa, o której szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 52
  • 0

    33. ~tymis  2007-06-05 21:14:29  host: proxy4.tkdami.net

    Mnie reklama iPlusa kojarzy się z reklamą w telewizji. Reklama telewizyjna należy do najefetywniejszych form promowania produktów i usług (połączenie ruchu, dźwięku i barwy czyli wierne oddanie cechy produktu/usługi, bardzo duży zasięg mimo wady w postaci wysokich kosztów produkcji i emisji). Cele reklamy dotyczą m.in.: zapewnienia ciągłości sprzedaży, powiększania udziału firmy na rynku, ochrony własnego segmentu rynku przed wpływem konkurencji, pozyskiwania nowych nabywców i segmentów rynku. Zadanie reklamy to nie tylko informowanie nieświadomych klientów o produktcie czy usłudze ale także wzbudzenie u świadomych klientów chęci posiadania lub korzystania. Celem reklamy jest również uspokojenie klientów, którzy po dokonaniu zakupu nie są przeświadczeni o słuszności swego wyboru. Przeciętny odbiorca reklamy (klient) nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieją techniki wywierania wpływu, których wykorzystanie pomaga wpłynąć na jego psychikę, na jego decyzję o zakupie danego produktu lub usułgi. Widać z tego wyraźnie, że oprócz korzyści firmy, zwykle mówi się o kliencie a nie człowieku ;-) Stąd prośba, bądźmy człowiekiem czyli jednostką myślącą i niezależną a nie naiwnym klientem podatnym na wpływ i manipulacje. Dla mnie kwestia rzetelności reklamy (jeśli w ogóle taka jest) dotyczy każdego produktu i usługi. Dlatego dziwię się, że UOKiK zajmuje się akurat tym przypadkiem a nie setkami innych...

  • 0

    34. ~kamoreks  2007-06-05 21:15:45  host: acpn160.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A reklama BLUECONECT za zł? Była identyko...

  • 0

    35. ~hehehe  2007-06-05 21:48:12  host: a72.net157.okay.pl

    ehhehe no nie moge a w erze i orange jest tak samo wiec tez trzeba sie za nich brac... juz nie maja sie do czego przyczepic na dobra sprawe w kazdej reklamie jest kłamstwo...ech ta POLSKA!

  • 0

    36. ~maciek  2007-06-05 22:54:57  host: chello087206030004.chello.pl

    @hehehe -w erze było zupełnie inaczej tzn abonent nie musiał brać żadnego kredytu tylko miał cenę laptopa wliczoną w abo, czyli reklama nic nie kłamała

  • 0

    37. ~:-)  2007-06-06 07:44:04  host: ajr230.internetdsl.tpnet.pl

    Za darmo.... to jest żółty ser....... w pułapce na myszy - znaczy laptop w ofercie plusa :-), aż dziwne ile myszy po niego biegnie.

  • 0

    38.  2007-06-06 12:40:52

    i dobrze, że zajęli się. od początku jestem w szoku, że taka reklama jest dopuszczona.

  • 0

    39. ~Stefan  2007-06-06 16:00:29  host: atf132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powinni tych oszustow jeszcze surowo ukarac ze tzw. promocje z "darmowymi rozmowami" za ktore trzeba z gory zaplacic. Bezczelne typy majace Polakow za bande kretynow. I jak tu sie dziwic ze ktos pisze iz za kazda promocja ma kryc sie jakies oszustwo w postaci "haczyka". Swiadczy to o tym iz ludzie maja juz chyba kazda promocje za probe oszustwa. To nienormalne.

  • 0

    40. ~Stefan  2007-06-06 16:04:41  host: atf132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mysle ze szybko by z tym zrobiono porzadek gdyby nasi mosci panujacy politycy mieli oferowane takie same promocje. Ale podejrzewam ze oni maja inne. Czy sie myle? Jesli ktos wie to niech napisze o tym.

  • 0

    41. ~jarekt  2007-06-06 17:26:51  host: ebq166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja sie rzadko denerwuje ale kiedy ostatnio z zona przechodzilem obok Vobisa (znajac wczesniej warunki tej pseudopromocji) okropnie sie sfrustrowalem. Cos tam padlo o pieprzonych zlodziejach itp. Dla mnie powinien sie teraz znalezc chetny ktory wezmie tego laptopa za zlotowke i pojdzie do sadu poniewaz towar jest niezgodny z umowa. Naprawde niewiele rzeczy mnie tak denerwuje jak zlodziejstwo w bialy dzien.

  • 0

    42.  2007-06-06 20:25:37

    ~jarekt - niezgodny z umową? a czytałeś umowę? Może Ty będziesz chętny i przed sądem dupkom wykaższe, że oszukują ludzi? Jelenia szukasz? Witek - oprócz cytatu ze strony www Orange, mam zrzut z reklamy w wp.pl ;-) Polecam.

  • 0

    43. ~karol  2007-06-07 14:23:24  host: acqv106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja nie wiem o co niektórym chodzi. dla mnie jest jasno ze to tylko modem z Plusa jest za złotówkę a laptop w normalnej cenie;/ a jak się weźmie z Vobisa to taniej o parę stówek wychodzi laptop. oferta fajna, HP z Vistą no i największe limity w bezprzewodowym necie w Plusie:)

  • 0

    44. ~mirekb  2007-06-11 10:49:20  host: bmv128.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wszyscy piszecie prawde.sila reklamy.jest jeszce lepszy myk bo np w reklamie iplusa jest pokazane ze prowadza wideorozmowe przez kamerke internetowa ale juz nie mowia ze to sie da zrobic TYLKO tam gdzie jest umts czyli jeszce nie na polu na wsi jak mowi(pokazuje) reklama tylko w miastach,dodam ze modem ktory jest za zlotowke nie obsluguje umtsu ;-))tylko EDGE Z I TAK W PLUSIE MARNYM ZAISGIEM..

  • 0

    45.  2007-06-11 16:22:00

    ~mirekb - mylisz się - rozmowę wideo spokojnie przeprowadzisz już na EDGE - komputer to nie prosta komórka... Tam trochę inaczej jest to realizowane ;-)

  • 0

    46.  2007-06-11 16:23:11

    o zasięgu już nie raz mówiliśmy =- po cholerę zasięg na 94% populacji skoro szybkość EDGE jest osiągana na mniejszym obszarze niż EDGE w Plusie?

  • 0

    47.  2007-06-11 16:25:48

    To jest dalszy ciąg oszukiwania ludzi... Nie wiem jak w Orange, ale w Erze zanm przypadki, że nieszczęśnicy przekonani przez rekalmy i mających na względzie tylko własne interesy sprzedawców do "najszybszego internetu bezprzewodowego" ze skutkiem wypowiadają umowy o Blueconnect.

  • 0

    48. ~  2007-06-11 23:02:25  host: chello089078004130.chello.pl

    Nieszczęśnicy?? Ha, wystarczy podstawowa umiejętność czytania ze zrozumieniem tego, co się podpisuje i można bardzo łatwo uniknąć tego "nieszczęścia".

  • 0

    49. ~delong  2007-06-12 21:07:02  host: dynamic-86-111-96-81.tvk.torun.pl

    niech sie zajma reklama plusa, ktora moim zdaniem zbyt mocno gra na uczuciach....ta z chorym ojcem i synem...

  • 0

    50. ~mirekb  2007-06-13 08:22:05  host: bmb70.neoplus.adsl.tpnet.pl

    *45,46 dzieki,za cholere nie wiedzialem ze da sie przez kamerke na edge rozmawiac.zawsze sie tu dowiem czegos nowego,a co do 46 to jak zwykle przeklamania orange-jak zwykle..

  • 0

    51. ~bea  2007-06-13 21:36:19  host: fcg146.internetdsl.tpnet.pl

    ściema to też telefon LG KG800 Chocolate w ofercie Plusa. Reklama to fikcja - telefonu nie było i nie ma na magazynach. Może będzie... za pół roku jak telefon się już "zestarzeje"

  • 0

    52. ~  2007-06-14 23:48:45  host: ip-84.38.160.60.resman.pl

    LG Chocolate był dostępny (nie wiem jak teraz) - osobiście trzyłem go w ręce w obecności pracownika Plusa.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet