DAJ CYNK

UOKiK wygrywa w sądzie ws. konkursu SMS-owego

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł na Internetq Poland, organizatora loterii SMS-owej BMW od Orange Druga Edycja.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł na Internetq Poland, organizatora loterii SMS-owej BMW od Orange Druga Edycja. Zobacz: UOKiK: kara za sposób organizcji loterii BMW od Orange

Wyrok sądu dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja, wprowadzały w błąd. Zdaniem Prezesa Urzędu w wysyłanych SMS-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem, odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu SMS-a lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą, agresywną praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. (XVII AmA 41/12) nie jest prawomocny i przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK