Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum

LuiN 4 Października 2012 12:07

0 0

Urząd Ochrony Konsumencji i Konsumentów wszczął postępowania przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum. Urząd zakwestionował takie praktyki firm telekomunikacyjnych, jak niewręczanie formularza odstąpienia od umowy, czy żądanie zwrotu ulgi od konsumenta rozwiązującego umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług.

Do urzędu napłynęło wiele skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów, czy zawiadomień przekazywanych przez prezesa UKE na sposób zawierania umów przez Telepolska i Telekomunikację Novum.

Obaj przedsiębiorcy oferują dostęp do usług telekomunikacyjnych, zawierając z konsumentami m.in. umowy poza lokalem przedsiębiorcy. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca, który zawiera umowy w ten sposób musi poinformować konsumenta na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz wręczyć wzór takiego formularza.




Wątpliwości prezes UOKiK wzbudza także zastrzeganie w umowach i pobieranie od konsumentów opłat wyrównawczych w sytuacji np. wycofania przez konsumenta zamówienia na usługę przed rozpoczęciem jej świadczenia. Zgodnie z prawem, przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogą dochodzić od konsumentów, w sytuacji rozwiązania umowy, jedynie równowartości ulgi przyznanej konsumentowi.

Prezes UOKiK we wszczętych postępowaniach sprawdzi, czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W konsekwencji może nałożyć karę finansową max. do 10 proc. przychodów każdego z przedsiębiorców.

Źródło tekstu: IAR     

Dodaj do:
w sumie: 27
  • 0

    8.  2012-10-04 18:00:37

    @5 Nie,blad w pierwszym akapicie. LuiN,popraw.

  • 0

    9. ~kont  2012-10-04 18:46:09  host: ip-93-154-164-22.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @8 powinno być "konkurencji".

  • 0

    10.  2012-10-04 21:03:14

    @9 zgadza sie

  • 0

    11.  2012-10-05 02:25:42

    Ostatnie dwa lata, ani kodów USSD (zaczęło się od jednego z kodów Orange, który jeszcze dwa miesiące temu nie był poprawiony, ale nie pamiętam który to, a na końcu powinien mieć *#, a ma w newsie samą#) nie poprawiają, ani takich błędów, zdarza się tak 1 na 10, a szkoda, że nie napisali o tym, że drugiego dnia festiwalu LTE Plusa leżało i kwiczało nie działało w Operze Leśnej, mimo, że dałem znać telefonicznie, przedstawiając się, podając nawet nick.

  • 0

    12. ~Singel  2012-10-05 19:18:52  host: aadm213.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ożan wygrać,ja zgłosiłem sprawę na Policję,i dodatkowo upoważniłem TP SA do wzięcia się Telepolsce za tyłek.Powołano dwóch biegłych grafologów,zapisałem chyba ze 4 arkusze A4 swoim podpisem i kanciara,która podrobiła podpis,w efekcie 9.11 br jadę na rozprawę karną do Warszawy.Baba beknie i Telepolsce też nie przepuszczę z powództwa cywilnego.

  • 0

    13. ~Jaś  2012-10-07 06:18:18  host: 178.73.48.80

    Nie wiem jak Telepolska ale moja babcia ma NOVUM i byłem na jej prośbę przy załatwianiu wszystkiego z kurierem - wszystkie formularze dostaliśmy, także tu chyba jest coś nie tak.

  • 0

    14. ~frutos  2012-10-08 01:29:32  host: 89-76-150-170.dynamic.chello.pl

    Akurat novum z tego co wiem do tej pory wszystko wygrywało. Zresztą są nagrywane wszystkie rozmowy przecież, więc łatwo sprawdzić...

  • 0

    15. ~neokapitalizm  2012-10-08 22:21:07  host: aekf147.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zawodowi oszusci bez krzty honoru, nabrali na swoje uslugi moich rodzicow, wciskajac do podpisania umowe "przedluzenia swiadczenia uslug telekomunikacji"

  • 0

    16. ~xxx  2012-10-11 20:19:44  host: host-251.254.e-malbork.net

    novum to sa przekrety!!! nie spotkalem sie z inna firma ktora tak kreci ludzi przy podpisywaniu umow /sa przeciez odnoga tepsy hehe jak sami twierdza/

  • 0

    17. ~Skyfall  2013-01-09 20:12:24  host: 31.178.187.226

    Nie są żadną odnogą niczego - i nie sądzę, żeby kiedykolwiek tak twierdzili bo to akurat zupełnie nie w ich interesie...

  • 0

    18. ~  2013-01-17 19:44:41  host: router-91-202-229-81.backiel.com.pl

    Również mam problem z Telepolska. Podrobiono mój podpis na umowie , którą dostałam dopiero w trakcie postepowania przygotowawczego, zgłosiłam sprawe na policję. Niestety sprawe w grudniu 2012 umorzono, a w dniu 16.01.2013 prokurator przedstawił mi zarzuty składania fałszywych zeznań. Czy możecie m i coś poradzić. Czy to forum dalej jest aktywne. pozdrawiam

  • 0

    19. ~Kasia z Gdańska  2013-01-25 19:37:07  host: 89-69-154-209.dynamic.chello.pl

    Byłam abonenką Netii ,też zostałam oszukana przez Tele Polske. Jak w wielu opisywanych przypadkach przybył kurier ,podawał się za pracownika Netii który przywiózł umowę przedłużenia usług.Spodziewałam się wizyty ponieważNetia przyznała mi 3 miesiące wolnych od opłat rozmów telefonicznych.Stało się podpisałam , kurier wręcz uciekł nie pozostawiając kopii umowy. Na nic się zdały zawiadomienia Netii ,że padłam ofiarą oszustwaoraz prośby odprawienia naciągaczy z Tele Polski.Efekt końcowy jest taki,ze mam dozapłacenia tytułem kary opłatę wyrównawczą dla Neti i Teleoolski.Sytuacja miała miejsce w pażdierniku 2012 Sprawę kieruję do Prokuratury.

  • 0

    20. ~zoska  2013-02-11 08:30:43  host: avz69.neoplus.adsl.tpnet.pl

    szukam osob oszukanych przez telepolska chodzi o zbiorowy pozew do prokuratury,jak dlugo mozna tym oszustom dzialac i na nich pracowackontakt 510 566 344 krystyna

  • 0

    21. ~Kasia z Gdanska  2013-02-13 17:52:11  host: 89-67-189-16.dynamic.chello.pl

    Witam ponownie poszukuję osób z Gdańska lub okolic oszukanych przez kuriera firmy TelePolska w październiku ubiegłego roku w celu ustalenie sposobu działania sprawcy i skierowania na droge postepowania karnego . Kontakt : Kurkowska1951@wp.pl Pozdrawiam !!!

  • 0

    22. ~Ewa  2013-02-14 14:43:41  host: axb247.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zostałam oszukana przez nich dokładnie rok temu (Telepolska). Zerwałam umowe, zapłaciłam karę. A telepolska ciągle wydzwania do mnie z tymi samymi kłamstwami. Nic nie pomaga pisanie maili z prośbą o usunięcie z bazy. Dzwonią 2 razy w tygodniu żeby znowu ktoś podpisał z nimi umowę...

  • 0

    23. ~jegr  2013-09-13 15:51:54  host: 178.182.147.4.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    TelePolska przejęła abonament mojej matki, 97 lat. Jak to zrobiła - nie wiem. Stara kobieta twierdzi, że przyszedł do niej "jakiś pan" i chciał, żeby coś podpisała. Ona podobno nic nie podpisała, bo nie mogła się wylegitymować dowodem osobistym, który na wszelki wypadek może użyć tylko w mojej obecności. Sprawa umowy rzekomo upadła. Ja o zmianie operatora dowiedziałem się dzwoniąc do serwisu TPSA, gdy nie można się było dodzwonić do mojej matki. Dowiedziałem się wtedy, że moja matka nie jest już klientem TP SA, bo się zrzekła umowy. Telefon nie działa do tej pory w obie strony (na początku działał chociaż w jedną). Przyszedł rachunek od TelePolska, zgodnie z życzeniem matki - zapłaciłem go. Reklamacje u TelePolska nie dają żadnego skutku. Trzeba je zgłaszać wielokrotnie, nie są rejestrowane ani nie jest monitorowana / śledzona obsługa awarii. Zażądałem, na razie telefonicznie, od TelePolska kopi rzekomej umowy (podejrzewam fałszerstwo). Oczywiście ajent reklamy bezpośredniej nie zostawił kopi umowy, ani też TelePolska nie zadała sobie trudu, by przysłać jakąś kopię / oryginał czy cokolwiek. Przysłała za to fakturę. Reasumując: Agenci tej firmy atakują stare, bezradne osoby. TelePolska ignoruje zgłoszenia awarii. Po gangsterskim przejęciu abonamentu od TP SA telefon mojej starej matki przestał działać. Mimo to faktura od TelePolska została zapłacona, ale zgłoszenia awarii nie są rejestrowane przez TelePolska. Dzwoniąc ponownie w sprawie zgłoszenia dowiaduję się, że sprawa nie jest znana! W ten sposób moja matka nie ma telefonu. Oczywiście ani umowy ani jej kopi nie dostała. Czy tak działa normalna firma telekomunikacyjna? Czy określenie o gangsterstwie biznesowym jest przesadzone? Tak, zgoda, trzeba przeczytać coś przed podpisaniem. Ale teraz będę żądał od TelePolska zwrotu oryginału umowy, bo podejrzewam przekręt z podpisem. Moja matka twierdzi,

  • 0

    24. ~Oszukany  2014-04-24 17:00:24  host: 159-205-128-6.adsl.inetia.pl

    TELEPOLSKA - NIEUCZCIWA FIRMA delikatnie mówiąc - podszywa się pod Telekomunikację i wciska starszym ludziom niekorzystną ofertę mamiąc ich promocją, z której nie zdążą skorzystać .
    BARDZO niekorzystne warunki zerwania, a dodatkowo przemycają w umowie KARE za okoliczność niepłacenia np z powodu śmierci
    OSTRZEGAM unikajcie TELEPOLSKA!!!

    Do tego nie podają żadnych danych osobowych osoby podpisującej umowę z ich strony !! co stoi w sprzeczności z treścią ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    OSZUŚCI

  • 0

    25. ~Nick  2014-04-24 22:32:03  host: user-164-127-243-174.play-internet.pl

    Treść wiadomości

  • 0

    26. ~Jendrek  2014-04-24 22:42:35  host: user-164-127-243-174.play-internet.pl

    Bylem kurierem TelePolski i wiem na czym to działa w 80 % jest to wciskanie umów działanie na zasadzie o rzekomej dobrej ofercie jest to jawne oszustwo
    Tak na marginesie żadna umowa nie powinna być uznana bo tak naprawdę nie jest umową zgodnie z prawem ,(Zgodnie z prawem, przedsiębiorca, który zawiera umowy w ten sposób musi poinformować konsumenta na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz wręczyć wzór takiego formularza.)nie jest dostarczany taki dokument i już nie jest ważna umowa można ją do kosza wyżucić a co do płatności kar to też liczą na naiwność ludzką ,na nie wiedzy

  • 0

    27. ~Gosc  2014-12-04 11:09:36  host: 77-253-229-26.static.ip.netia.com.pl

    UWAGA - Pod tym SAMYM adresem jak TELEPOLSKA jest nowa firma TELEKOMUNIKACJA DLA DOMU - to prawdopodobnie nowe wcielenie tych OSZUSTÓW , żerujących na starszych ludziach.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-137-168.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet