Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Tele2

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Tele2

WitekT 4 Października 2006 14:44

0 0

Prezes UOKiK bada, czy Tele2 naruszyła prawo. Sprawa dotyczy umów zawieranych z konsumentami na podstawie rozmów telefonicznych.

Urząd wyjaśnia sprawę od lipca, we wrześniu wszczął postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przeciwko spółce Tele2. Kwestionowane przez UOKiK praktyki dotyczą zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez zachowania formy pisemnej oraz zgody konsumentów, jedynie na podstawie rozmów telefonicznych przeprowadzanych z nimi przez konsultantów operatora. Jednocześnie Prezes Urzędu zarzuca spółce naruszenie obowiązku udzielania klientom rzetelnych i niewprowadzających w błąd informacji wymaganych, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, przy zawieraniu kontraktu na odległość - np. przez telefon.

Urząd kwestionuje również praktykę przedsiębiorcy polegającą na wysyłaniu konsumentom, w wyniku wspomnianych rozmów telefonicznych, formularza zlecenia preselekcji umieszczonego na kopertach przesyłek poleconych. Spółce postawiono zarzut wprowadzania klientów w błąd, ponieważ nie są świadomi tego, że potwierdzenie odbioru listu jest równoznaczne z wyrażeniem przez nich zgody na korzystanie z usług Tele2.




Po przeprowadzeniu postępowania Prezes Urzędu może uznać działania przedsiębiorcy za naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nakazać ich zaniechania. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takim przypadku sankcji finansowej. Jednak, gdy po uprawomocnieniu się decyzji, spółka nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie praktyk naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

W pełni współpracujemy z UOKiK i nie uchylimy się przed wdrożeniem w życie jego uwag, które dotyczyły głównie wyglądu i formy dokumentów oraz umów, aby były one jeszcze bardziej czytelne i jasne dla naszych klientów - powiedział Karol Wieczorek, rzecznik polskiego Tele2.

Procedurami Tele2 we wrześniu zajęło się także UKE, o czym pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~ksad  2006-10-04 15:43:17  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    To niezwykle symptomatyczne, że postępowanie uruchamia UOKiK, a nie pisss'owski UKE. Witać Anna S. nadal woli działać politycznie, zamiast merytorycznie.

  • 0

    2. ~dream3r  2006-10-04 18:51:18  host: aud79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #1. A co ma UKE do łamania praw konsumentów?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-220-219.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet