DAJ CYNK

UOKiK: Wielka Loteria Plusa była nieuczciwa

LuiN

Wydarzenia

Organizatorzy Wielkiej Loterii Plusa wprowadzali konsumentów w błąd - uznała prezes UOKiK i nałożyła na nich karę pieniężną o łącznej wysokości blisko 131 tys. zł.

Organizatorzy Wielkiej Loterii Plusa wprowadzali konsumentów w błąd - uznała prezes UOKiK i nałożyła na nich karę pieniężną o łącznej wysokości blisko 131 tys. zł.

Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki spółki Just Mobile - organizatora loterii SMS-owej w sieciach telefonii komórkowej należących do Polkomtelu. Spółka Just Mobile z Katowic stosowała tzw. agresywne praktyki rynkowe. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy urząd wszczął w sierpniu 2011 roku w związku z licznymi skargami konsumentów.

Zorganizowana przez spółkę Wielka Loteria Plusa skierowana była do osób korzystających z sieci komórkowych Polkomtelu i trwała od października 2010 do kwietnia 2011 roku. Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziły SMS-y informujące o wygraniu samochodu, które otrzymywali konsumenci np. Czy zgodziłbyś się na ewentualny ODBIÓR samochodu GOLF w Warszawie? Wyślij SMS o treści TAK na 7419 (4,88 zł).

Komunikaty jednoznacznie sugerowały, że konsument uzyskał już nagrodę i konieczne jest jedynie wysłanie przez niego SMS-a w celu potwierdzenia odbioru. Tymczasem, odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

Zgodnie z prawem wywoływanie wrażenia, że konsument uzyskał lub uzyska pod określonym warunkiem nagrodę, gdy w rzeczywistości nagroda nie istnieje lub uzyskanie jej uzależnione jest od poniesienia kosztów, jest jedną z zabronionych, nieuczciwych praktyk rynkowych. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Just Mobile, karę w łącznej wysokości 130 952 zł.

Decyzja nie jest prawomocna przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK