Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: Vectra ukarana za "wszystko za 10 zł"

UOKiK: Vectra ukarana za "wszystko za 10 zł"

orson_dzi 8 Lutego 2017 10:25

10 1

vectra uokik

UOKiK kontynuuje żniwa na rynku telekomunikacyjnym. Tym razem kara dotyczy reklamy Vectry, ale operator zgodził się na polubowne rozstrzygnięcie udzielając klientom rekompensaty.

Urząd zajął się sprawę reklam Vectry w grudniu 2015 roku. Konkretnie chodzi o spoty emitowane od września do grudnia 2015 roku, w których operator informował o usługach za 10 zł. Jako przykład podany został 30-sekundowy spot radiowy, w którym kilkakrotnie powtarzana jest kwota 10 zł odnosząca się do wszystkich usług operatora. Spot podsumowuje lektor mówiący: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet - 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

Spoty telewizyjne były utrzymane w podobnej konwencji:




Zobacz: inne filmy z kategorii Reklamy


Zdaniem UOKiK reklamy wprowadzały konsumentów w błąd. W rzeczywistości usługi kosztowały 10 zł przez 2-3 miesiące, a następnie wracała ich standardowa cena, która obowiązywała do końca umowy trwającej 12, 18 lub 24 miesiące.

W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł:
  • Obecni klienci - będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru - zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
  • Byli abonenci - otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: vectra | uokik

w sumie: 27
  • 3

    8.  2017-02-08 11:12:05

    No i bardzo ładnie. Ale obawiam się, że to nie zmieni jakości reklam na polskim rynku. Bo problem jest powszechny. Często w reklamach stosują tzw półprawdy lub kłamstwa po prostu.

  • 7

    9. ~filek69  2017-02-08 11:20:02  host: 133.net.igaz.net

    Moim zdanie powinni zwrócić abonentom różnicę pomiędzy ich rzeczywistym rachunkiem, a deklarowanym 10 zł.
    Np. jeśli ktoś płacił po trzech miesiącach 60zł, to za każdy taki miesiąc powinien otrzymać 50zł zwrotu. I to by było moim zdaniem uczciwe i zasadne.

  • 0

    10.  2017-02-08 11:20:18

    @6 No właśnie dlatego ta stosowna kara to jest 100 razy cena biletu.

  • 0

    11. ~Ela J.  2017-02-08 11:27:03  host: asw71.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kara słaba.
    Za kłamstwo powinno się płacić w tyś. zł dla każdego okłamanego, wtedy jest szansa że się to więcej w Vectrze nie powtórzy.

  • 0

    12. ~Olek  2017-02-08 12:19:07  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    Ale kara za co, w regulaminie jest informacja,że okres za 10 zł to 2-3 miesiące. Operator za ludzi się podpisał pod umową ? czy kto?

  • 0

    13. ~  2017-02-08 12:21:09  host: 248-156-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    Nareszcie ktoś wziął się za tych oszustów! Ale operator powinien zwrócić abonentom różnicę nie za 3 miesiące, ale za cały okres umowy, tak jak to po napisał '9. filek69'.

  • 0

    14. ~  2017-02-08 12:23:28  host: 248-156-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 12. ~Olek: Kara za kłamstwo w reklamie! Czy to takie trudne do zrozumienia?

  • 0

    15. ~Olek  2017-02-08 12:29:33  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    @ 2 Nie wiem do jakiej chodziłeś szkoły,ale jesteś super z matematyki, przejrzałem 10 większych miast,kary wynoszą od 80-90 zł przy zapłaceniu na miejscu do 130 zł do 7 dni,oraz pełne max 160 zł ,jak dla mnie przy średniej cenie z tych 10 miast 3,2 zł ,to jak Ci wyszło, 100 razy 3,2 zł daje 320 zł to chyba 50 x więcej!!!

  • -1

    16. ~Olek  2017-02-08 12:41:53  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    @ 14

    Nie moja wina,że łykasz wszystko pelikan co w reklamie Ci powiedzą, do każdej umowy jest regulamin, czytałeś?po Twoim komentarzu widzę,że to zatrudne.

  • 0

    17. ~Olek  2017-02-08 12:53:31  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    Do tego każda reklama na na z boku czy na dole ma informację,"że warunki promocji są w regulaminie" ja tu nie bronie tej firmy,każda takie praktyki stosuje, ale ludzie obudźcie się.Inny operator za to samo kasuje ze 100 zł a tu za 10 zł . Ps na stanowisku gdzie był kiedyś abert gold w Katowicach w centrum Silesia jest to samo pod innym szyldem , ludzie szybko biegnijcie tam :) niech się teraz inna partia dorobi . :)

  • 0

    18. ~Olek  2017-02-08 12:56:39  host: 87-206-171-33.dynamic.chello.pl

    @ ps miał być oczywiście "amber gold" przepraszam za literówkę :)

  • 0

    19. ~Michał  2017-02-08 15:06:02  host: apn-31-0-38-172.dynamic.gprs.plus.pl

    To co nie widzieli klienci co podpisują? Reklama reklama . Idziesz i się dowiadujesz o co chodzi.

  • 0

    20.  2017-02-08 16:11:16

    Jak zapłacą, to uwierzę.
    jak na teraz to się odwołają.

  • 0

    21. ~cedar  2017-02-08 16:38:45  host: 109241061020.bialapodlaska.vectranet.pl

    ..Obecni klienci będą mogli otrzymać na trzy miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi,[...] zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego"
    W wielu wypadkach jest to niemożliwe z powodu ograniczenia sprzętowego jaki daje Vectra.
    Aby zwiększyć prędkość trzeba wymienić na 3 miesiące modemy/routery..
    Czy Vectra będzie to robiła ? - nie sądze.
    Puste obietnice pozwoliły wykpić się od kary finansowej.

  • 0

    22. ~  2017-02-08 16:48:37  host: user-94-254-128-148.play-internet.pl

    No i bardzo dobrze. Jak mieliśmy z żoną Vectrę to co kilka miesięcy podnosili opłaty za telewizję. Obraz lipa, za dekoder cyfrowy trzeba było więcej płacić. W końcu zrezygnowaliśmy z tego dziadostwa i założyliśmy sobie naziemną DVB-T.

  • 0

    23.  2017-02-08 18:04:36

    @19 reklama nie moze wprowadzac w bład i za to zostali ukarani

  • 0

    24.  2017-02-08 18:22:13

    pamietam jak reklamowali te oferte. od razu zapaliła mi sie żółta lampka. no i prosze bardzo maja za swoje

  • 0

    25. ~  2017-02-08 18:22:55  host: 248-156-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 16. ~Olek: No i co z tego że jest regulamin? Skłamali w reklamie, a takie działanie jest niczym innym jak oszustwem i za to oszustwo powinni zostać ukarani. I nawet gdyby nikt nie dał się na to oszustwo nabrać, to Vectra ukarana za nie powinna być!
    Dla porównania: Gdyby ta sama firma złożyła do Urzędu Skarbowego CIT zawierający nieprawdziwe dane, to też byś twierdził, że "nie należy ich karać bo wszyscy tak robią"?
    Najwyższy czas, by po 26 latach bezkarności, kłamstwa i oszustwa z powrotem stały się naganne i karalne.

  • 0

    26. ~➖➖➖  2017-02-08 18:33:06  host: 8.37.225.70

    25). Tak, tyle, że reklama nie jest podstawą do reklamacji - czy jakoś tak to szło...

  • 0

    27. ~  2017-02-08 21:26:09  host: 248-156-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 26: Wprowadzająca w błąd reklama nawet jeśli nie jest podstawą do reklamacji, to na szczęście jest podstawą do ukarania. I miejmy nadzieję, że tak pozostanie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-105-189.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.