DAJ CYNK

UOKiK umorzył postępowanie w sprawie droższych połączeń do sieci Play

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów umorzył postępowanie przeciwko Orange Polska, Polkomtelowi i T-Mobile Polska toczące się od 2013 roku.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów umorzył postępowanie przeciwko Orange Polska, Polkomtelowi i T-Mobile Polska toczące się od 2013 roku.

2 stycznia 2018 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzję o umorzeniu wszczętego w 2013 roku postępowania przeciwko spółkom Orange Polska, Polkomtel (operator sieci Plus) oraz T-Mobile Polska, dotyczącego wysokości cen detalicznych połączeń do klientów sieci Play. O decyzji poinformował serwis telko.in, a rpkom.pl uzyskał potwierdzenie od Małgorzaty Cieloch, rzeczniczki UOKiK-u.

Rozpoczynając swoją działalność P4, operator fioletowej sieci, korzystał z uprzywilejowanej pozycji, przyznanej mu przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. W jej ramach operator mógł otrzymywać od "Wielkiej Trójki" wyższe opłaty MTR, które operatorzy przekazują sobie nawzajem, gdy ich klienci dzwonią do siebie. W związku z tym operatorzy sieci Plus, T-Mobile i Orange stosowali dla swoich klientów wyższe opłaty za realizację połaczeń telefonicznych do fioletowej sieci. UOKiK miał sprawdzić, czy trzy telekomy nie nadużywały kolektywnej pozycji dominującej na rynku poprzez naliczanie swoim klientom zawyżonych opłat za dzwonienie do P4, które nie tylko wyrównywały ponoszone na rzecz fioletowego operatora koszty, ale także pozwalały przedsiębiorcom dodatkowo zarobić.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że jest brak podstaw do działania i umorzył swoje postępowanie. Decyzja ta, jak podaje rpkom.pl, może zaszkodzić P4 jeszcze w jednym postępowaniu, w którym operator sieci Play domaga się od Orange, Polkomtela i T-Mobile prawie 317 mln zł zadośćuczynienia w związku z opłatami detalicznymi z lat 2009-2012.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl