Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK sprawdzi czy sposób wprowadzenia przez T-Mobile podwyżki cen abonamentów był zgodny z prawem

UOKiK sprawdzi czy sposób wprowadzenia przez T-Mobile podwyżki cen abonamentów był zgodny z prawem

LuiN 12 Sierpnia 2014 14:06

13 1

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem.




UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Najnowsze postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez prezesa urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska.


Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł.


Zobacz: T-Mobile podnosi abonament w niektórych starych taryfach


Urząd sprawdzi m.in. czy t-mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.


Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego prezes urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | uokik

w sumie: 65
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    46.  2014-08-12 16:07:13

    @38 me dlaczego nie można przenieść 2 numerów ? Myślałem o Play ale drożej mi wychodzi. Dobry jest RBM za 29 zł. nielimitowane komórki i stacjonarne + 2 GB tylko nie wiem czy tam jest numer stacjonarny ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    47. ~pabloki  2014-08-12 16:10:32  host: 178.180.215.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @45 poczekam , zobacze , za kilka m-cy będe wiedział czy dowalili kare , ale też jestem sceptyczny choc może sie zdziwię pozytywnie. istotnie prawnie przyjęte ode mnie oświadczenie ustne nie powinno wogóle rozwiązać umowy. wystarczy że w ciągu 12 m-cy od rozwiązania umowy zażądałbym od nich wydania kopii rzekomo złożonego przeze mnie pisma. wogóle to u nich jest dziwnie bo numer wypowiedziany widoczny jest jako zawieszony.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    48.  2014-08-12 16:18:03

    datumplane - a co jeśli mam nielimitowane na stacjonarne?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    49.  2014-08-12 16:20:54

    @48 to wtedy usługa ogranicza się do bycia dodatkowym numerem stacjonarnym do odbierania rozmów, gdy jesteś w konkretnym miejscu. O ile da się ją w takiej kombinacji aktywować, bo tego nie wiem.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    50.  2014-08-12 16:23:00

    OK. Ale w sumie już działanie tylko w strefie domowej wyklucza skorzystanie, niestety.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    51. ~pabloki  2014-08-12 16:26:32  host: 178.180.215.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @wlo co nie rozumiesz? to jest stacjonarny który działał jak strefa plus w plusie tylko troche ulepszony bo w t mob miałes przypisany numer i nie tylko tańsze połaczenia ze strefy ale mogłes na nim odbierać połaczenia -dzwoniący płacił jak za połaczenie stacjonarne, nie można przenieść obecnego stacjonarnego ( tylko dostępna osobna taryfa stacjonarna). teraz w jump nie jest to dostepne bo i usługa mija sie z celem skoro taryfa oferuje nielimitowane a inni skutecznie wprowadzają no limity.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    52.  2014-08-12 16:34:03

    Przy rozwiązaniu umowy z T-zdzierą wystarczy napisać wypowiedzenie i wysłać poleconym. Można napisać wszelkie żale byle się wszystko kupy trzymało i zawierało wszystkie potrzebne dane ;)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    53.  2014-08-12 16:39:52

    W usłudze stacjonarnej chodzi o to żeby była przypisana do lokalizacji. W T można było przenieść numer z TP już w 2009 r. Można też ustawić przekierowanie na komórkowy lub pocztę głosową jak jesteśmy poza strefą domową. W Playu to chyba działa na całej sieci.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    54.  2014-08-12 16:49:42

    ~pabloki - zasady "oddzielnie" funkcjonujących stacjonarnych numerów w strefie doskonale rozumiem - jak zapewne wiesz korzystałęm ze strefy tak długo jak miałem pakiety kwotowe na poszczególnych numerach. Nie musisz tłumaczyć, naprawdę. Tu chodzi o drugi numer na jednej karcie i regulamin, gdzie na sztywno jest wpisana stawka 20 groszy. I jak to się ma do nielimitowanych na komórkowym - z którego podobno się dzwoni na stacjonarne w tej promocji. Rozumiem jak ta usługa działa w Plusie - bo numer stacjonarny służy tylko do odbierania. Dzwonić z niego się nie da - wychodzące są tylko z numeru komórkowego wg taryfy. Mówisz mija się z celem - no może jak ktoś stacjonarnego nie potrzebuje... Wiele osób ciągle potrzebuje - chociażby włąśnie do odbierania. Pytam o Erę nie dla siebie a dla kogoś - ja mam wygodną usługę w Plusie ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    55. ~Egon  2014-08-12 16:52:17  host: public-gprs215630.centertel.pl

    W Sferii na jednej karcie SIM można mieć nr stacjonarny i komórkowy bez dopłat, przekierowania między numerami są za free, przy czym stacjonarny działa w całej strefie numeracyjnej.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    56.  2014-08-12 16:54:42

    OK. Jeśłi w nowych taryfach Ery usługa nie działa to nie ma sprawy już... Poza tym - jak mówiłem - działanie tylko w strefie domowej wyklucza jej wykorzystanie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    57. ~pabloki  2014-08-12 16:57:35  host: 178.180.215.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wlo na jednej sim masz numer mobilny i stacjonarny więc dwa numery. tak to działa. połaczenie ze strefy z nr stacjonarnego podpietego do sim to 20 gr. nielimitowane na stacjonarne z taryfy mobilnej. tak bez sensu było dla tych co mieli nakładki promocyjne premium, basic , comfort-= w kwestii nielimitownych .

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    58.  2014-08-12 19:49:06

    ~pabloki - ja miałem dwa numery na jednej karcie już dawno temu. Wiem jak to działa ;-) Pytam jak działa w Erze bo z regulaminu nie wynika to co wiedziałem dotychczas - i tyle. Ty też mi nie wyjaśniłeś.
    datumplane powiedział, ze zawsze się dzwoni z komórkowego... Więc kto ma rację? Ty czy On? Poza tym, nie ma to już znaczenia, skoro się płaci, i działa to tylko w strefie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    59.  2014-08-12 23:00:33

    Wysyłali w sierpniu czyli traktuja nas jak Afrykę. Do tego listy bez potwierdzenia odbioru, każdy moze wyrzucac te listy do śmieci i po tym jak przyjdzie podwyżka składac papiery do prawnika za podwyżkę bez uprzedzenia. NIE MAJĄ DOWODU, ŻE NAM TO WYSŁALI I DORĘCZYLI. Sprawa w sadzie wygrana a koszty sądowe ida na konto niemców. Jakby każdy to zrobił to przestaliby nas traktowac jak 3. świat.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    60. ~Staszi  2014-08-13 08:54:34  host: ptcnat.t-mobile.pl

    Dziki kraj.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    61. ~Zdziwiony  2014-08-13 12:51:17  host: 92.60.132.22

    Czyli z tego co tu wyczytałem moge śmiało stwierdzić, że: rozwiązać umowe moge bez ponoszenia kosztów, musze spełnić wymagane formalności do 1.09.2014 i wtedy umowa zostanie rozwiązana. Pytanie rodzi się w momencie co z moim nr? Niechce od razu przejść do W3(4), chce pozostać na tym samym nr ale bez abonamentu. Nr mi zostaje czy jest usówany? Jak się bronić w salonach na tego typu zaczepki z strony pracowników. Często stawiają przed murem i bez skrupułów oszukują klientów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    62. ~  2014-08-13 13:04:12  host: 87-205-239-65.adsl.inetia.pl

    Zrobiłem JUMP do ORANGE - z całą rodziną. Zabawne. :D

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    63. ~Smutek  2014-08-13 15:20:39  host: aepq26.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~62 czy ja wiem czy takie zabawne, ze swojej strony współczuję bo już to przerabiałem.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    64. ~  2014-08-13 16:10:52  host: 87-205-239-65.adsl.inetia.pl

    >Smutek Bylem we wszystkich sieciach, po kilka lat od wielu lat. Znam ich na pamiec. Plus - zwykla banda, Play - najgorszy BOK, fatalna jakosc uslug (w tym polaczen), TM - nie sa zli, a raczej nie byli - metody aka bananowa republika, sa skresleni, Orange - ujdze w tloku, najgorzej oceniam jakosc handlowcow i absolutnie beznadziejny iBOA (nie wiem kto tam pracuje w IT ale dno). Dla mnie wiec zabawne, by czyz nie jest zabawne, ze bede placic tyle samo za wiecej minut i przy okazji 3 miesiac bez abo? Zabawne!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    65. ~Kóma  2014-08-20 22:29:19  host: 031011232241.ostroleka.vectranet.pl

    Czytam te komentarze i widzę, że niektórzy nic nie rozumieją. W T-M (wcześniej ERA) byłem od 1998 roku. Uczciwie płaciłem abonament, wielokrotnie byłem robiony na szaro z ich promocjami (zwłaszcza od czasów T-M), bo przepłacałem wysokim abonamentem te telefony po 1 PLN. OK jakoś to zniosłem. Teraz jednak czuję, że T-M przegiął, bo po raz pierwszy spotykam się z sytuacją, gdy operator w trakcie trwania umowy chce podwyższyć mi abonament o 5 PLN lub możliwośc przejścia do innych taryf (droższe i mniej oferujące) lub możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji kar finansowych dla mnie. Wybrałem to ostatnie, ale myślę, że UOKiK i URE powinien wymóc na operatorach, aby w umowach był zapis, że w takich sytuacjach jak w T-M, operator powinien płacic klientowi karę umowną w tej samej wysokości, jaką zapłaciłby abonent przy przedwczesnym zerwaniu umowy. I to byłoby jasne i zrównywałoby w prawach owieczki (klientów) z juhasami - strzygaczami czyli operatorami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-242-224-250.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.