Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK sprawdza reklamowane 10 zł Vectry

UOKiK sprawdza reklamowane 10 zł Vectry

LuiN 23 Października 2015 09:21

8 0

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni. Urząd sprawdza, czy informacje przekazywane konsumentom, w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej mogły wprowadzać w błąd.

Urząd bada informacje, na temat cen usług, rozpowszechniane przez spółkę Vectra podczas kampanii reklamowej Wszystko za 10 zł. Analizowane są m. in. reklamy emitowane w telewizji oraz Internecie od 12 września tego roku.

Zobacz: inne filmy z kategorii Reklamy

Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest przekazywanie konsumentom jasnych i zrozumiałych informacji na temat swojej oferty. Natomiast wprowadzanie konsumentów w błąd uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową. Materiały zebrane w ramach postępowania wyjaśniającego mogą stanowić podstawę do ewentualnego postawienia przedsiębiorcy zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.




Zgodnie z prawem, UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej.

Zobacz: UOKiK - kara dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów

Źródło tekstu: UOKiK      

Dodaj do:

Tagi: uokik | vectra

w sumie: 27
  • 0

    9.  2015-10-23 10:21:29

    @8 ten tekst powinien być odczytywany przez profesjonalnego lektora, tak jak "Przed zażyciem zapoznaj się z ulotką...". Tak naprawdę to UOKiK śpi, bo to co od dawna dzieje się w reklamach i ulotkach prawie wszystkich operatorów jest szaradą a nie przedstawieniem oferty.

  • 3

    10. ~  2015-10-23 10:28:42  host: user-46-112-182-36.play-internet.pl

    Kiedy UOKiK zajmie się automatycznym odnawianiem umów na czas określony (Orange - Neostrada, Plany dopasowane dla domu) oraz zawyżaniem "cen standardowych" w celu ustalenia wysokiej "kwoty ulgi" - opłaty za przedterminowe rozwiązanie umów na czas określony (większość operatorów) oraz w celu zniechęcenia klienta do zawierania umów bezterminowych?
    Wiecie, że abonament za internet stacjonarny za Neostradę bez promocji to np. 200zł/mies, a w Netii nawet 450zł?

  • 2

    11. ~be be  2015-10-23 10:44:07  host: user-94-254-198-4.play-internet.pl

    @5 mi.... mi.... mi....mi.... coś nie po polskiemu

  • 0

    12.  2015-10-23 12:05:45

    @10: a czemu mieliby się brać za automatyczne odnawianie umów? sam niedawno pilnowałem procesu powrotu z Netii do Orange i dzięki temu doskonale wiem, że abonent może sobie WYBRAĆ czy CHCE żeby umowa "się odnowiła" czy też na to nie ma się ochoty. Jak ktoś nie czyta formularzy i zaznacza pola wyboru jak leci, to niech cierpi.

  • 4

    13. ~ola  2015-10-23 12:24:28  host: ip-37-248-254-165.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    ale nad czym się zastanawiać? karę walić.. Pan na zadane pytanie nie odp. 10zł do końca roku, tylko 10zł... wiec w bład wprowadza...

  • 2

    14.  2015-10-23 13:26:30

    @6 ustawa powinna zabraniać reklam w stylu "nie stanowi oferty handlowej" skoro nie stanowi oferty to na g... to reklamować? Tysiące reklam o niczym, wprowadzających w błąd, wkurzających. Albo coś przedstawia reklama prawdziwego towaru, usługi albo won z taką zakłamaną reklamą! Przypomina mi to modne i głupkowate "sponsorem programu był" i dopiero po tym zaczyna się blok reklam. Albo odwrotnie kończy się blok reklamowy, a potem idzie blok sponsorów do danej audycji, które oczywiście wg głupkowatego prawa nie są reklamą...... Robienie ludzi w ch.... na każdym kroku.

  • 2

    15. ~xxx  2015-10-23 13:28:40  host: host-81-190-244-99.malbork.mm.pl

    @10 przy wprowadzaniu umowy na neo czy pots zawsze musze wybrac jedna z opcji co ma byc po zakonczeniu umowy tj umowa przechodzi na czas nieokreslony badz okreslony. pytanie tylko czy osoba ktora wprowadza klientowi zamowienie dopytuje sie klienta co wybiera.
    oplaty za neo na czasie nieokreslonym to kosmos haha

  • -1

    16.  2015-10-23 14:50:18

    @15 generalnie neo to kosmiczna usługa, nie każdy ją może mieć mimo, że to ponoć operator "narodowy" ją ma dostarczać. 21 wiek i pary miedzianej nie mogą od słupa do kontenera przeciągnąć.

  • 1

    17. ~xxx  2015-10-23 14:56:50  host: host-81-190-244-99.malbork.mm.pl

    @16

    21w. i zyjesz w kontenerze? ;)
    orange nie ma obowiazku podlaczyc klienta do swojej sieci.
    2-4 lata temu mial obowiazek podlaczyc klientowi telefon stacjonarny.
    obecnie orange dziala jak reszta komercyjnych firm.

  • 0

    18. ~  2015-10-23 17:12:23  host: user-94-254-146-95.play-internet.pl

    @15 powinna jeszcze być opcja "umowa ulega zakończeniu bez przedłużania".

  • 0

    19. ~  2015-10-23 17:58:12  host: user-46-112-182-36.play-internet.pl

    @18: I opcja - przejście na czas nieokreślony z zachowaniem cen. Kiedyś była taka opcja, ale tylko jako "promocja" do odwołania.

  • 0

    20. ~wosq  2015-10-23 18:39:05  host: 195191162126.dynamic-ra-2.vectranet.pl

    Przez długi czas tej promocji oszukiwali /kłamali/, że mają kanał Da Vinci Learning w ofercie, a nie maja tego kanału.

  • 0

    21. ~xxx  2015-10-23 19:06:23  host: host-81-190-244-99.malbork.mm.pl

    wiem jedno ze klienci vectry malo nie placa. sporadyczne przypadki aby za 3P placili mniej niz 100zl.
    srednnio placa ok 140zl. szok

  • 0

    22.  2015-10-23 23:04:44

    @15: "mnie" (technicznie mnie, jako pełnomocnika abonenta), formalnie abonenta grzecznie pytano czy umowa ma sama ulec autoprzedłużeniu na dotychczasowych warunkach czy też przejść na czas nieokreślony ale w oparciu o standardowe (nie promocyjne) warunki. Jeszcze grzecznie informując, że oczywiście kwartał przed czasem autoprzedłużenia czy też zakończenia powinienem (o ile oni się nie skontaktują pierwsi) rozejrzeć, czy aby nowe promocje nie są korzystniejsze niż obecna.

  • 0

    23. ~sorrywinnetou  2015-10-24 01:27:11  host: 89-70-115-216.dynamic.chello.pl

    no ciekawa ta promocja- bo akurat miesiąc temu rozglądałam się za operatorem. Jak pani oddzwoniła- poleciła mi ''korzystna'' oferte ok 80 zł za sam internet( najmniejszy pakiet danych) z telefonem stacjonarnym...Więc nie, niestety to nie było nawet 30 zł za 3 usługi, tylko 80 zł za DWIE NAJTAŃSZE OPCJE. Miesiąc temu.

  • 0

    24. ~Ja±  2015-10-24 02:07:36  host: n10-09-02.opera-mini.net

    23). gdzieś Ty wygrzebał 80zł za sam internet??? kto?

  • 0

    25. ~wosq  2015-10-26 10:01:51  host: 195191163111.dynamic-ra-2.vectranet.pl

    Długi czas oszukiwali oferując w tej promocji kanały telewizyjne Mezzo Live HD i Da Vinci Learning, a tych kanałów nie mają.

  • 0

    26. ~Yey  2015-10-26 22:34:40  host: 89-75-147-217.dynamic.chello.pl

    Vectra błysnęła pomysłem z wyświetlaniem zasad obowiązywania promocji nie tylko drobnym drukiem, ale dodatkowo bokiem. Może w kolejnej reklamie niewygodny tekst umieszczą cyrylicą i do góry nogami.
    Od razu widać jaka "rzetelna" firma :-)

  • 0

    27. ~gdfgdf  2015-10-26 23:04:22  host: public-gprs361801.centertel.pl

    Niestety, nie mam najlepszej opinii o Vectrze. Wielokrotnie mi się narazili. Fakt, często reklamacje uznawali po wielu bataliach, ale przegięciem była samowolka w zmianie regulaminu i przedłużanie umów co pół roku na kolejne pół roku bez zgody abonenta. Gdyby pół roku usługi dodatkowo na warunkach dotychczasowych nie leżałby mi na rękę, to też bym do UOKiK złożył zażalenie. Nie rozumiem po co ta firma tak postępuje... Przecież mają dobrą pozycję na rynku, wystarczy uczciwie podchodzić do klienta, mieć dobrą jakość usług i ceny niezbyt wygórowane, a klienci będą. Jednak oni lubią psuć sobie opinię i kombinować pod górkę.

  • 0

    28. ~Ja±  2015-10-26 23:18:40  host: n28-04-03.opera-mini.net

    27). Wystarczyłoby do przedostatniej faktury dołączyć krótkie info o tym przedłużeniu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-175-236.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.