Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: spółka ClickQuickNow ukarana za konkursy SMS

UOKiK: spółka ClickQuickNow ukarana za konkursy SMS

sirmark 16 Listopada 2012 22:37

0 0

Spółka ClickQuickNow organizująca konkursy SMS i on-line wprowadzała konsumentów w błąd - uznała prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 23903 zł.

ClickQuickNow jest organizatorem konkursów on-line oraz SMS-owch, m.in. najszybszy sms wygrywa czy najszybszy wygrywa. Postępowanie przeciwko Urząd wszczął w marcu 2012 roku w związku z licznymi skargami konsumentów. W jego trakcie stwierdzono, że w regulaminie konkursów umieszczonych na stronach internetowych znajdowały się postanowienia tożsame z wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych.

Urząd ustalił, że w regulaminach konkursów brakuje podstawowych informacji o warunkach udziału w konkursie m.in. o cenie i liczbie SMS-ów, które uczestnik musi wysłać by w ogóle zakwalifikować się do gry. Tym samym konsument przystępując do rywalizacji nie mógł ocenić, że wiąże się ona z dodatkowymi kosztami. Zgodnie z prawem, wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za nieuczciwą praktykę rynkową, której stosowanie jest zabronione. Każdy przedsiębiorca ma obowiązek podawania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o oferowanych produktach i usługach. Pod wpływem nieprawdziwych lub niepełnych informacji konsument mógł dokonać decyzji zakupowej, jakiej nie podjąłby wiedząc o wszystkich warunkach oferty.




Ponadto spółka przyznawała sobie prawo do wyłącznej interpretacji wszystkich nieprecyzyjnych postanowień zawartych w regulaminach organizowanych przez siebie konkursów, co wg UOKiK świadczy o nierównym traktowaniu stron kontraktu oraz daje spółce możliwość nieograniczonego ingerowania w treść umowy.

Oprócz kary pieniężnej ClickQuickNow ma obowiązek publikacji przez 6 miesięcy decyzji Urzędu na stronach konkursowych. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    25. ~  2012-11-17 23:16:07  host: ip-94-42-53-148.multimo.pl

    Czas na 3way.

  • 0

    26. ~a_lex  2012-11-17 23:42:43  host: user-94-254-192-154.play-internet.pl

    Witek - Właśnie sam to zobaczyłem, kiedy zamknąłem reklamę Raiffaisen Bank (jest tam krzyżyk do zamykania, co mnie bardzo zaintrygowało to kliknąłem) A tu Google mi mówi, że następnym razem wyświetlą mi trafniejszą reklamę. No to łatwo się domyślić, jak to działa ...

  • 1

    27. ~j.c.  2012-11-18 16:25:41  host: bam114.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też podpisuję się pod opiniami, że dobrze się dzieje i UOKiK nakłąda kary na tego typu podmiotyy. To już lepiej Totolotka puścić; przynajmniej wiadomo, że i tak przegramy. No chyba, że coś tam się uda trafić, choćby trójkę.

  • 1

    28.  2012-11-18 16:54:50

    @24, a ja się serio pytam, czy jakby reklamował się u Was portal z pedofilskim porno, Wasze podejście byłoby takie same? Sytuacja identyczna - reklama w Waszym serwisie podmiotu, który łamie prawo. Też byś się zasłaniał dostawcą?

  • 0

    29.  2012-11-18 17:41:59

    Kamil_K: trudno porównywac pedofilię z nieprawomocnym wyrokiem UOKiK. Czy naprawdę trudno Ci zrozumieć, że to nie my tu decydujemy co się wyświetla? I nie ma możliwości zmiany tej sytuacji? Możemy mieć albo Adtotal i Google, albo nic i zwinąć interes. Czasem zdarzają się takie reklamy, bolejemy nad tym, ale sorry, porównanie do pedofilii jest nie na miejscu.

  • 0

    30. ~Marek.  2012-11-18 17:46:57  host: user-31-175-8-214.play-internet.pl

    Próbowałem przenieść numer z heyah do plus na kartę, zarejestrowałem numer heyah i nawet dostałem sms z potwierdzeniem że nr. został zarejestrowany, ale moja radość trwała krótko, po opłaceniu 12 zł w plusie za wydanie karty SIM i podpisaniu kilkunastu kartek papieru okazało się nazajutrz że numer nie zostanie przeniesiony bo na formulażu rejestracyjnym w heyah zabrakło mojego numeru PESEL, dodam tylko iż na tymże formulażu jest napisane jak byk numer i seria dowodu osobistego lub PESEL

  • 0

    31.  2012-11-18 17:48:27

    Kamil_K: hipotetyczna sytuacja: piszemy sobie do AdTotala: "proszę wyłączyć reklamy". Czemu? "Bo konkurs jest podejrzany". Na jakiej podstawie tak sądzicie?. "Jest decyzja UOKiK". Prawomocna? "Nie". No to przestańcie nam marudzić, bo się bardzo staramy dla Was załatwiać reklamy. *** Dziwicie się temu? Bo my nie - owszem, różne rzeczy mogą się nam prywatnie nie podobać, ale biznes to oparcie o fakty i prawo, a nie to, czy się coś komuś podoba, czy nie...

  • 0

    32. ~Marek.  2012-11-18 17:49:03  host: user-31-175-8-214.play-internet.pl

    Zwracam uwagę na słowo lub, więc po co kumu takie kretyńskie formulaże rejestracyjne numer skoro i tak późnie nie można na ich podstawie przenieść numeru do innej sieci

  • 0

    33. ~Marek.  2012-11-18 18:03:08  host: user-31-175-8-214.play-internet.pl

    Czy wzór tego formulaża można zgłosić do UOKiK ?

  • 0

    34.  2012-11-19 08:04:40

    #31, ale tak w nawiązaniu do #9: To sobie udowadniajcie racje z AdTotalem, czy kim tam jeszcze, tylko nie płaczcie, że ludzie AdBlocka używają.

  • 0

    37.  2012-11-19 09:34:21

    ManfredBee: jesteśmy najsłabszym ogniwem. Nie tylko dostajemy po *** od sieci reklamowych, ale i od czytelników.

  • 0

    38. ~  2012-11-19 09:47:09  host: v12-15.opera-mini.net

    @37.WitekT - a co sie stało z pozycją 35,36? Pewnie usuwacie bo dla Was nie wygodne?

  • 0

    39.  2012-11-19 09:48:45

    38: my się nie boimy żadnej krytyki ani "niewygodnych rzeczy" (choć takich sobie nie wyobrażam). Usuwamy komentarze, które albo nie są zwiazane z tematem, albo są niekulturalne. Ot, cała tajemnica. W komentarzach ma być porządek.

  • 0

    40. ~...  2012-11-19 09:51:47  host: 87-205-225-50.adsl.inetia.pl

    @38 WitekT komedia. I oczywiście wszyscy uwierzą. Uprzejmie proszę nie obrażać mojej inteligencji.

  • 0

    41.  2012-11-19 09:53:24

    40: ja mówię o faktach, Ty o swojej intuicji, która stoi w sprzeczności z tymi faktami. Jeżeli chcesz o tym porozmawiać - zapraszam na forum do działu TELEPOLIS.PL, tam z chęcią rozwieję Twoje wątpliwości. Tutaj temat uważam za zakończony i każdy kolejny komentarz zostanie skasowany.

  • 0

    42. ~  2012-11-19 10:24:32  host: ip-78-30-123-44.free.aero2.net.pl

    orientuje sie jakie sa przychody na takich onkurasach i prawda jest taka ze to jest kara ponizej 1% przychodow wiec nie ma w zasadzie zadnego znaczenia, a trzeba tepic naciagactwo

  • 0

    43. ~Piotr  2012-11-19 10:35:15  host: user-46-112-188-51.play-internet.pl

    co to za kara 24,000 złotych ? Oni pewnie zarobili kilkaset tysięcy oszukując ludzi. A Play który reklamuje Play na kartę z ,,nielimitowanym internetem" który tak naprawdę jest limitowany to też powinien beknąć bo nie ma mowy w reklamie że po wykorzystaniu pakietu internet zwolni do smiesznej prędkości która praktycznie nie pozwala na nprmalne korzystnie z internetu.

  • 0

    44. ~  2012-11-19 11:14:16  host: z57-07.opera-mini.net

    T Mobile i Heeyah też nie płaciły, i dokładnie tak samo reklamowali.

  • 0

    45. ~KS  2012-11-21 23:16:54  host: 088156029016.olsztyn.vectranet.pl

    Ja olewam wszystkie konkursy sms. WSZYSTKIE. Wrzucam na czarną listę numery. I śpię spokojnie.

  • 0

    46.  2012-11-24 17:09:46

    Do KS: Bardzo mądrze! Postępuję dokładnie tak samo i uczę również mojego 10-letniego syna, aby ignorował i od razu kasował takie sms-y.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-73-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.