DAJ CYNK

UOKiK przyjrzy się Telekomunikacji dla domu

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Czy przedstawiciele handlowi Telekomunikacji dla Domu wprowadzali konsumentów w błąd, sugerując że reprezentują dotychczasowego operatora? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez UOKiK.

Czy przedstawiciele handlowi Telekomunikacji dla Domu wprowadzali konsumentów w błąd, sugerując że reprezentują dotychczasowego operatora? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez UOKiK.

Telekomunikacja dla Domu świadczy usługi telekomunikacyjne w sieci stacjonarnej. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło już około 400 skarg, na działania spółki. Ich analiza, dała podstawy do wszczęcia postępowania o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Postępowanie UOKiK ma na celu między innymi ustalenie, czy telemarketerzy Telekomunikacji dla Domu wprowadzali konsumentów w błąd, podając się za przedstawicieli dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych.
Osoba która do mnie dzwoniła (...) nie przedstawiła rzetelnie nazwy firmy (...), za to tak prowadziła rozmowę, że byłem przekonany iż rozmawiam z przedstawicielem Orange i w efekcie zgodziłem się na nową "atrakcyjną" usługę - tak praktyki spółki opisywał jeden z poszkodowanych klientów.

Urząd wyjaśni też między innymi, czy Telekomunikacja dla Domu wprowadzała konsumentów w błąd, co do wysokości proponowanych opłat abonamentowych. Jeden z konsumentów skarżył się, że nie został poinformowany, iż obniżona kwota będzie obowiązywała tylko przez 2 pierwsze okresy rozliczeniowe, a nie przez cały czas obowiązywania umowy.

Z informacji własnych TELEPOLIS.PL wynika, że konsultanci Orange często odbierają połączenia od klientów, którzy w przekonaniu, że rozmawiają z przedstawicielem pomarańczowego operatora, zawierali umowy, przenosząc usługi do zupełnie innego operatora. Telekomunikacja dla domu jest tylko jedną z kilku firm, które przewijają się w rozmowach konsultantów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK; wł