Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK przyjrzy się Telekomunikacji dla domu

UOKiK przyjrzy się Telekomunikacji dla domu

orson_dzi 10 Września 2015 12:12

4 0

Czy przedstawiciele handlowi Telekomunikacji dla Domu wprowadzali konsumentów w błąd, sugerując że reprezentują dotychczasowego operatora? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez UOKiK.



Telekomunikacja dla Domu świadczy usługi telekomunikacyjne w sieci stacjonarnej. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło już około 400 skarg, na działania spółki. Ich analiza, dała podstawy do wszczęcia postępowania o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.




Postępowanie UOKiK ma na celu między innymi ustalenie, czy telemarketerzy Telekomunikacji dla Domu wprowadzali konsumentów w błąd, podając się za przedstawicieli dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych.
Osoba która do mnie dzwoniła (...) nie przedstawiła rzetelnie nazwy firmy (...), za to tak prowadziła rozmowę, że byłem przekonany iż rozmawiam z przedstawicielem Orange i w efekcie zgodziłem się na nową "atrakcyjną" usługę - tak praktyki spółki opisywał jeden z poszkodowanych klientów.

Urząd wyjaśni też między innymi, czy Telekomunikacja dla Domu wprowadzała konsumentów w błąd, co do wysokości proponowanych opłat abonamentowych. Jeden z konsumentów skarżył się, że nie został poinformowany, iż obniżona kwota będzie obowiązywała tylko przez 2 pierwsze okresy rozliczeniowe, a nie przez cały czas obowiązywania umowy.

Z informacji własnych TELEPOLIS.PL wynika, że konsultanci Orange często odbierają połączenia od klientów, którzy w przekonaniu, że rozmawiają z przedstawicielem pomarańczowego operatora, zawierali umowy, przenosząc usługi do zupełnie innego operatora. Telekomunikacja dla domu jest tylko jedną z kilku firm, które przewijają się w rozmowach konsultantów.

Źródło tekstu: UOKiK; wł     

Dodaj do:

Tagi: telekomunikacja dla domu | uokik

w sumie: 7
  • 0

    1.  2015-09-10 12:18:53

    Nareszcie...
    A kiedy przygotują przepisy o tym rejestrze numerów, gdzie użytkownicy mogą "zastrzegać" swoje numery a firma dzwoniąca z ofertami na tak zastrzeżone numery poniesie odpowiedzialność za łamanie prawa? Coś w tej sprawie wiadomo?

  • 0

    2. ~pabloki  2015-09-10 12:44:28  host: 188.146.94.219.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    ale mają zapłon. ale to dopiero pewnie pomyśla na przyjrzniem sie . to potrwa z 1,5 roku. potem myślenie co dalej itp.

  • 0

    3. ~midas  2015-09-10 12:54:04  host: ip145.net72.elektrosat.pl

    Kiedyś zawitali do mojego dziadka, przedstawiając mu super-hiper ofertę na telefon stacjonarny. Dziadek strasznie łasy na wszelkie oszczędności, więc się zgodził się, nie patrząc, że umowa w Orange mu się kończy dopiero za jakiś czas. Moja mama chwilę po tym się o tym dowiedziała, wydedukowała, z jakimi konsekwencjami wiąże się takie zerwanie umowy i ruszyła za konsultantami, którzy byli już kilka domów dalej. Dogadała się, aby unieważnili umowę, po prostu ją niszcząc na jej oczach. Okazało się, że mieli zapasową kopię, którą przedarli, a oryginalny egzemplarz wysłali do firmy. Potem dzwoniliśmy na infolinię i to odkręcaliśmy. To pokazuje, jak za wszelką cenę chcą zdobyć klientów. Ja wiem, że to akurat wina dziadka w tej historii, ale zignorowali zwykła, ludzką prośbę, kłamiąc w żywe oczy i robiąc panią lekkich obyczajów z moralności.

  • 2

    4. ~  2015-09-10 13:51:56  host: chaos.tpnet.pl

    Szybcy są! Co my, biedne żuczki, zrobilibyśmy bez tego UOKiK-u?

  • 2

    5.  2015-09-10 15:04:43

    w tym kraju nie ma niestety żadnej sensownej kablowej alternatywy dla stacjonarnego, analogowego telefonu POTS innego niż z lipnej orange. Czekam na ofertę ze stacji do wszystkich za 29zł.

  • 0

    6. ~Punk  2015-09-10 16:19:06  host: apn-95-41-110-19.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja swoim podpiąłem VoIP`a i są zadowoleni, dla kogoś kto nie wydzwania więcej jak 100 minut i jeszcze odbiera połączenia na numer stacjonarny to VoIP jest najlepszy.

  • 0

    7. ~  2015-09-10 19:07:51  host: user-46-113-36-179.play-internet.pl

    Dlaczego nie można zakazać zakładania spółek o nazwach, które są zbyt podobne do nazwy istniejącego przedsiębiorstwa?
    Były już m.in. Telekomunikacja Novum (obecnie Novum), TelePolska, Telekomunikacja Dzień Dobry (później działali pod marką Polska Telefonia Stacjonarna), Telekomunikacja Miejska, czy wspomniana w artykule Telekomunikacja dla domu. Chyba każda z nich została co najmniej raz ukarana przez UKE albo UOKiK za wprowadzanie konsumentów w błąd oraz inne naruszenia praw abonentów.

    Gdyby ich właściciele chcieli działać uczciwie, to by działali pod własną marką, bez sugerowania związku z dawną "TPSA". Jakoś np. Netia stała się największym konkurentem stacjonarnego Orange wyłącznie dzięki atrakcyjnej ofercie, dobremu PR oraz przejęciu kilku mniejszych operatorów (na co musieli najpierw zarobić, dzięki posiadanej już bazie klientów).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-189-139.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.