UOKiK pozwał trzech operatorów telefonii komórkowej. Jak dowiedziało się RMF FM, urzędowi nie podobają się aż 24 klauzule stosowane przez nich w umowach podpisywanych z klientami.
Tymi trzema operatorami są Centertel, PTC oraz P4.
Problematyczne dla urzędu klauzule dotyczą przede wszystkim sytuacji, gdy klient spóźnia się z płatnością. Operatorzy zastrzegają sobie wtedy prawo do wyłączenia mu wszystkich usług: nie tylko telefonu, za który nie zapłacił, ale np. także Internetu. Inni operatorzy w takich sytuacjach naliczają też podwójną karę - odsetki i dodatkową opłatę.
Urzędowi nie podobają się też opłaty za zdjęcie blokady simlock, naliczane tylko w trakcie trwania umowy, a później już nie. Zastrzeżenia są także do obowiązku zgłaszania kradzieży w formie pisemnej u niektórych operatorów, podczas gdy u innych można zrobić to po prostu telefonicznie.
Źródło tekstu: RMF FM