Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: Ponad 630 tys. zł kary dla Multimedia Polska

UOKiK: Ponad 630 tys. zł kary dla Multimedia Polska

LuiN 11 Lutego 2014 13:20

6 0

Opłacenie faktury nie oznacza automatycznej zgody konsumenta na przyjęcie nowej oferty. Jak ustalił Urząd, Multimedia Polska włączała dodatkowe usługi bez zgody konsumentów, jednostronnie zmieniając w ten sposób umowę. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę karę ponad 630 tys. zł.

Spółka Multimedia Polska z Gdyni jest dostawcą stacjonarnego Internetu i telewizji kablowej. Prezes UOKiK w lipcu 2013 roku wszczęła przeciwko niej postępowanie po przeanalizowaniu doniesień medialnych i zawiadomień od konsumentów. Postępowanie wykazało, że MP w okresie od lipca do listopada 2012 roku wysyłała swoim abonentom ulotkę informującą o nowej ofercie "multiPower" ? podwojenie prędkości Internetu, płatnej dodatkowo 4,99 zł brutto miesięcznie.

Usługa była automatycznie uruchamiana u każdego abonenta na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy. Po tym czasie dostawca wysyłał klientom fakturę za usługi powiększoną o należność za dodatkowy, niezamawiany pakiet. Informowano na niej małym drukiem, że opłacenie całkowitej sumy będzie traktowane jako przyjęcie oferty.

Konsumenci, którzy nie chcieli wykupić usługi, mieli przed dokonaniem płatności odjąć jej cenę od całkowitej kwoty. Dodatkowym utrudnieniem było umieszczenie na fakturze cen netto wraz z obowiązującą stawką VAT. Konsument musiał we własnym zakresie obliczyć cenę brutto niechcianej usługi, następnie odjąć ją od łącznej kwoty.




Drugą z możliwości rezygnacji z oferty był kontakt z MP poprzez infolinię, stronę internetową lub w biurze obsługi klienta. Promocyjna oferta została skierowana do niemal 200 tys. abonentów, a przyjęło ją 70% z nich.

Prezes UOKiK uznała, że MP stosując powyższą praktykę jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie Urzędu, spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia. Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 roku, ale nie uniknęła kary finansowej w wysokości 637 850 zł.

Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: multimedia polska

w sumie: 31
  • 0

    13.  2014-02-11 15:11:28

    Ta kara jest śmieszna jak ładnie obliczył jjj (8 post). Jeszcze do tego można policzyć razy co najmniej 2 miesiące. Jak pisał o tym w Stentor http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=62113&highligh t=multipower to większość wypowiadała się że warunki promocji są OK. Co do kary to satysfakcjonowała mnie jakby pan Piotra Skarga (to ten typek się pod promo podpisał się) wpłacił zagrabione pieniądze ludziom ze swojej kieszeni plus połowę 630 tys zł zapłacił ze swoich pieniędzy. To przy takiej karze następcy pomyśleliby 2 razy zanim poszliby kraść swoich klientów.

  • 0

    14.  2014-02-11 15:27:55

    Bez przesady że od zawsze kręcą wałki. To co było teraz to rzeczywiście przegięcie. Trochę kombinują, doliczają też jakieś dziwne obowiązkowe rzeczy do pierwszych faktur (multi saver, ubezpieczenie modemu), ale można z nich bezproblemowo telefonicznie zrezygnować. A sama oferta na internet (bezterminowa) jest bardzo dobra i przejrzysta.

  • 2

    15.  2014-02-11 15:45:57

    @zajadacz Nie według mnie to jest ich celowe wprowadzanie klientów na minę. U mamy są prawie monopolistą, co dwa lata biorę urlop i idę do mm żeby podpisać umowę. I co klienci nowi mają lepsze warunki niż Ci co płacą w terminie rachunki, ale OK ich polityka. Tylko przy podpisaniu umowy zawsze coś dołączą za 1zł albo za free jakiś np. multi saver na 3 miesiące i trzeba pamiętać że w odpowiednim terminie mam to dezaktywować, żeby nie doliczyli 5 zł. Oczywiście chcę od razu z tego zrezygnować to odpowiadają mi że ta promocja tak jest skonstruowana i nic się nie da zrobić. I jak osoba po 60-tce ma to wszystko zapamiętać.

  • 2

    16. ~  2014-02-11 16:13:48  host: ip-37-209-139-29.free.aero2.net.pl

    Bardzo dobrze, doigrali się. Za takie przekręty powinny być kary. Tak samo jak za trzymiesięczne okresy wypowiedzenia.

  • 0

    17. ~Micho  2014-02-11 16:21:01  host: 082139050045.radom.vectranet.pl

    W Vectrze też kantują. Przy nie przedłużeniu odrazu na 6 miesięcy umowa przechodzi. A najlepsze jest to, że jak podpisywałem umowę 2 lata temu, to okres wypowiedzenia był 1 miesiąc. Zmienili regulamin i teraz są 2 miesiące. Tylko że nikogo nie informowali o zmianie regulaminu (list/e-mail) :) A teraz jeszcze od kilku tygodni w całym kraju internet kuleje a oni twierdzą że jest ok i nic nie robią. Wystarczy poczytać FB. Nie wspominając jak dowalają kary za rzekome oddawanie sprzętu po terminie. Wszędzie sami złodzieje.

  • 1

    18.  2014-02-11 16:31:21

    @10, też myślałem, że będzie to news już wczoraj z jakimś komentarzem a tu nic. Wiele telekomów zawdzięcza sporo kar tej pani.

  • -2

    19. ~piotrM  2014-02-11 16:38:09  host: jzd113.internetdsl.tpnet.pl

    Ja się tak zastanawiam, czemu Wy, utrzciwi obywatele nie zakładacie firm. Po co dajecie zarobić tym złodziejom, a nie daj Boże jeszcze o pracę u nich prosicie

  • 0

    21. ~  2014-02-11 16:48:47  host: ip-78-30-107-15.free.aero2.net.pl

    netia też włączała dodatkowe usługi bez zgody konsumentów ale nie dostała żadnej kary za to

  • 1

    22.  2014-02-11 17:07:28

    @15: Ja tam wszystko dezaktywowałem tydzień po podpisaniu umowy i nie miałem z tym żadnego problemu, nikt nie zmusza nikogo do ogarniania umów ale w takim świecie żyjemy że trzeba czytać co się podpisuje. Ludzie są dorośli i jak coś podpisują to ich wina. Jak masz umowę i jak dzwonią to fakt, warunki oferują gorsze niż dla nowych klientów, ale wystarczy pójść do BOKu gdzie jest obsługa bezpośrednia i załatwisz wszystko na warunkach jak dla nowych.

  • 1

    23.  2014-02-11 17:42:04

    Wszystkie kablówki działają podobnie, dziwnie długie okresy wypowiedzenia, przedłużanie się umów np. na pół roku, coraz droższe paczki premium, dodawanie bez wiedzy jakiś opłat za niepotrzebne rzeczy jak internet mobilny, jakiś telefon od kablówki, kary wysokie jak wartość sprzętu...który jednak np. dwa dni później do nich trafia, więc UOKiK mógłby się przyjrzeć wszystkim ;)

  • 0

    24.  2014-02-11 18:05:49

    Ja tam ze swojego operatora tj. Vectry jestem zadowolony. O zmianach informuja na @ lub listownie. Fakt umowa po okresie 2 lata przekształca się w umowę 6 miesięczna ale dzięki temu mam cenę promocyjną a nie cennik standard. A internet działa bezproblemowo.

  • 0

    25. ~@24  2014-02-11 19:42:33  host: 095160011127.dzialdowo.vectranet.pl

    @24 nie boj, nie boj - przestanie dzialac bezproblemowo - to tylko kwestia czasu...

  • 1

    26.  2014-02-11 21:12:17

    @24 - maniek, a ja się uwolniłem od Vectry we wrześniu i cieszę się z tej decyzji. Mam internet od lokalnego Wrocławskiego dostawcy, płacę podobnie, a prędkości i jakość jest nieporównywalna do tego co dostarczała mi Vectra. Od września nie miałem ani jednego dnia bez internetu, ani jednej awarii, w Vectrze zdarzało się to przynajmniej raz w miesiącu, a nawet częściej. Z Multimedia Polska miałem styczność jedynie u znajomej, z jej opowieści wiem, że awarie zdarzają się tam równie często jak w Vectrze. Co do kary, takie praktyki są powszechne w tego typu firmach, powinni się za nie wziąć i nakładać kary surowsze, takie które zniechęcą ich do takich wyłudzeń.

  • 0

    27.  2014-02-11 21:53:08

    @25 idąc tym tokiem rozumowania to wszystko kiedyś padnie. Krzyno może to zależy od lokalizacji. Pojęcia nie mam. U mnie infrastruktura nie ma 4 lat i hula. Powiem tak; ilu klientów tyle opinii. Zauważ, że w internecie wszyscy narzekają na wszystkich. A to upc złe a to vectra dziadoska a multimedia to złodzieje a netia to już w ogóle. O orange nie wspominam:) Każdy wybiera co mu pasuje. Gdyby tak kierować się opiniami z forum to nie miałbym internetu bo wszyscy źli..

  • 0

    28. ~  2014-02-12 08:16:38  host: ip-37-209-141-238.free.aero2.net.pl

    A kiedy szanowny urząd weźmie się za kretyńskie okresy wypowiedzeń w Multimedia czy Cyprowym Polsacie - 3 m-ce, podczas gdy normalnie powinien być to 1 miesiąc kalendarzowy? Kiedy skróci samowolkę w postaci umów przedłużających się samoistnie? W MM jest to 24 m-ce, jak ktoś pisał? Od 2 lat nie korzystam z ich usług, więc nie wiem, ale wiem, że w CP jest to 12 m-cy... Albo taka sprawa, nad którą się zastanawiałem: umowa bezterminowa na Internet w Multimedia razem z 3-miesięcznym wypowiedzeniem daje faktycznie umowę na minimum 3 m-ce. Tylko dlatego nie skorzystałem, bo w razie konieczności przeprowadzki płacę jeszcze komuś nie miesiąc a trzy po 50 zł każdy... W MM umowa jest na właściciela lokalu, a nie na lokatora jak w UPC, więc ta kombinacja odpada. Tym też się zajmijcie w tym UOKiK.

  • 0

    29. ~Nick  2014-02-12 10:09:30  host: 92.60.132.22

    28) w UPC też tak masz, jak 30 dni wcześniej nie wypowiesz to Ci z automatu na 24 miesiące przedłużą. To jest dopiero skandal i granda, udu.pić klienta na przestarzałych warunkach na kolejne 2 lata. Tu się powinny regulacje prawne zmienić i kary posypać.

  • 0

    30. ~  2014-02-12 21:49:20  host: host-62-141-237-250.tomaszow.mm.pl

    Wszystko złe.. Jak to kiedys mądra Pani w TV powiedziała po wykolejeniu pociągu. "Podwozie było złe, a szyny.. Szyny też były złe.

  • 0

    31. ~jarek  2014-03-14 21:15:42  host: host-89-229-75-58.szczecin.mm.pl

    złodzieje wciskają ludziom usługę multisaver w każdej promocji, ale kiedy składam rezygnację z ww. usługi to i tak liczą jeden miesiąc wypowiedzenia , oszuści !!!

  • 0

    32. ~Michał  2015-06-12 09:34:36  host: host-81-190-99-14.gdynia.mm.pl

    Co to za kara? Dalej lecą sobie w kulki. Nie podpisujcie żadnych umów przez telefon bo tylko naciągają i nigdy się nic nie zgadza. Do końca umowy wytrzymam i następnej nie podpisuję a wszyscy którzy chcą to szczerze odradzam. Jak nie macie innej opcji i musicie to lepiej się przejść do biura przeczytać dobrze umowę bo wciskają jakieś ubezpieczenia sprzętu itd czego wcale nie trzeba i dopiero podpisać.

  • 0

    33. ~  2015-07-14 11:01:11  host: host-62-141-232-214.tomaszow.mm.pl

    Multimedia to oszuści. Pozmieniali coś w regulaminie i po skończeniu umowy przyszła mi faktura zamiast na 130 zł to na 524 zł. Zmiana umowy regulaminu przyszła na e-mail w pliku, którego nie da się otworzyć. Zgłaszam sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta. Multimedia ma pełno pułapek w umowach i zmieniają je bez wiedzy abonenta. Z żadną inną firmą nie miałem takich problemów. Nie pozwólmy, by takie złodziejskie firmy na nas zarabiały. Podpisujcie umowy tylko z uczciwymi firmami, które mają jasne i czytelne regulaminy bez pułapek. Ja niestety się naciąłem. Nigdy więcej żadnej umowy z Multimedią.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-122-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.