Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKIK ostrzega przed firmą Nasza S.A.

UOKIK ostrzega przed firmą Nasza S.A.

msnet 9 Sierpnia 2017 14:46

5 0

uokik nasza

Firma telekomunikacyjna Nasza S.A. dzwoni do konsumentów i podszywa się pod dotychczasowego operatora - informuje UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował na swojej stronie internetowej ostrzeżenie przed firmą Nasza S.A., która wydzwania do konsumentów, podszywając się pod dotychczasowego operatora. Podpisanie umowy z firmą skutkuje zmianą operatora i może oznaczać konieczność zapłaty kary na rzecz dotychczasowego usługodawcy. UOKiK zaleca, aby wcześniej zadzwonić do swojego operatora i zapytać, czy rzeczywiście przygotował dla nas nową ofertę.

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko Nasza S.A. za wprowadzanie w błąd konsumentów. Praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.




Otrzymujemy bardzo dużo skarg na nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują zaufanie seniorów, na ich pytania odpowiadają szybko i niewyraźnie. Apelujemy: jeżeli dzwoni do ciebie konsulat i twierdzi, że jest z telekomunikacji i ma tańszy abonament, prąd, czy gaz - zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę. Nie podawaj swoich danych. Zadzwoń do swojego operatora, sprzedawcy prądu lub gazu i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie lepszą ofertę - powiedział Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, scenariusz działania firmy Nasza S.A. jest następujący:

  • Przedstawiciele Nasza S.A zazwyczaj dzwonią do osób w podeszłym wieku i podają się za dotychczasowego operatora.
  • Proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości możesz mieć za dodatkową opłatą. Dodatkowo zapłacisz też za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru, ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci -nawet bez twojej zgody.
  • Na umowie nie ma logo spółki, jej nazwa i dane są napisane małą czcionką, wyraźnie zaznaczona jest natomiast nazwa twojego operatora.
  • Konsumenci zazwyczaj dowiadują się, że zmienili operatora po upływie 14 dni, w których mogą bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1500 zł.

To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK dotyczące tej firmy. Postępowanie prowadzi też Prokuratura Okręgowa w Płocku.

W przypadku, jeśli ktoś podpisał umowę z Nasza S.A., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi kontakt z rzecznikiem konsumentów w miejscu zamieszkania, organizacją konsumencką lub prawnikiem. Jeśli zostaliśmy wprowadzeni w błąd, powinniśmy też złożyć reklamację, której odrzucenie będzie podstawą do dochodzenia swoich praw w sądzie. Należy też pamiętać, że wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej nie jest tym samym co nakaz zapłaty wydany przez sąd. Firma windykacyjna nie ma prawa podejmować czynności egzekucyjnych, nie może też zastraszać konsumentów.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: nasza s.a. | uokik

w sumie: 48
  • 0

    29.  2017-08-10 10:14:11

    kazda firma, szkoli pracownika swoim systemem........ mamy malo do gadania jesli firma widzi tylko slupki i statystyki , ,,, nie jestem zadnym bandyta tylko pracownikiem wykonujacym swoje obowiazki.. a i jeszcze jedno, nie jestem kobieta.. wiec nie do mnie pretensja ze kobiety duzo klamia

  • 0

    30.  2017-08-10 10:23:16

    rodrigoXXL - w złodziejskim fachu też mają profesjonalne szkolenia... Uważasz, że doskonale wyszkolony złodziej nie ma honoru? Jednak nie znaczy to, ze nie jest złodziejem ;-)

  • 0

    31.  2017-08-10 10:28:51

    Sorry ale takie ostrzeżenia to na niewiele się zdadzą, jeśli jest podejrzenie zbiorowego oszustwa przez daną firmę to takie umowy powinny być z urzędu anulowane i oszukany powinien dostać opcję powrotu na poprzednią umowę z takimi samymi warunkami, natomiast sama firma po wyroku sądowym zamknięta a ich właściciele ukarani.

  • 0

    32.  2017-08-10 10:40:27

    i znow te epitety...... oferta tp/orange zawsze byla drozsza dla klienta wiec , jak jest mozliwosc nizszej ceny warto skorzystac.. np rozmoy bez limitu za 69zl w tp a tutaj za ok 55zl czyli 14zl taniej miesiecznie.. a rocznie 160zl oszczednosci na samej oplacie abonamnetowej... w tp tel na sznurku a tutaj przenosny, komorkowy...... i kazda starsza osoba moze swobodnie dzwonic do rodziny , czy wnuczka nie zaleznie czy na stacjonarny czy numer komorkowy....... cena zawsze sie obroni przed ideologia.....

  • 0

    33.  2017-08-10 10:45:57

    rodrigoXXL - mam Ci przedstawić "tańszą" ofertę, którą mojej teściowej na 3 lata wlepiła Twoja koleżanka po fachu? Z Dialogu tym razem. Taka tańsza, że prawie 90 zł płaciła... Nie, nie miała w cenie internetu - tylko za telefony - stacjonarny, przenośny... Do dzisiaj mam niewyłamaną kartę do tego przenośnego... A! I dla wnuczka dostała nawet komórkę! Za złotówkę. Nokię C1 ;-) Kiedy wnuczkowie kolejne smartfony już zdążyli zmienić w tamtym czasie ;-)
    Wasza ideologia jest taka, żeby zarobić - dla siebie i dla firmy - jak najwięcej dojąc i oszukując niewyrobionego klienta.

  • 0

    34.  2017-08-10 10:57:04

    ten artykul jest o innej firmie., nasza s.a .. a ja o dzialaniu netii vel dialog nie wypowiadam sie bo nie ona jest "bohaterem" tego artykulu... poza tym umowy 3 letnie zostaly wycofane..

    http://tlp.is/eg7

  • 0

    35.  2017-08-10 11:05:01

    rodrigoXXL - rzeczywiście, to nie o Dialogu!!
    Natomiast, gdybyś bywał tu wcześniej, wiedziałbyś, ze temat wątku w większości jest przyczynkiem do dyskusji. Ta dyskusja jest. Że nie idzie w kierunku jaki Tobie by odpowiadał... Nic na to nie poradzę ;-)
    3-letnie zostały wycofane całkiem niedawno. Ja mówię o czasach minionych - o 2010 roku ;-) Od zawsze tak samo działaliście, działacie i działać będziecie - dopóki rzeczywiście prawo tego nie ureguluje i nie będziecie ponosić konsekwencji prawnych swoich działań.

  • 0

    36. ~  2017-08-10 11:07:45  host: 80.82.29.34

    muszę obronić kolegę rodrigoXXL - wlo wsadzasz wszystkich do jednego worka i to mi się nie podoba. targety korpo do wykonania planów i statystyk a uczciwośc konsultanta odzwierciedlająca jego zarobki a oszuści telefoniczni firmy typu novum czy nasza s.a. to zupelnie dwie inne bajki.... sam pracuje w branzy telefonicznej wiec wiem co mowie. a to ze takie firmy nieuczciwe powstaja to co zrobic, taka mentalnosc polska zeby oszukac albo psy ogrodnika wszedzie, zwlaszcza na stanowiskach kierowniczych... zamknac ludzi odpowiedzialnych za takie nieuczciwe praktyki i dawac przyklady medialne jako sciete glowy to moze innym takie pomysly szybko przejda.

  • 0

    37.  2017-08-10 11:12:16

    36 - w żadnym wypadku nie wrzucam do jednego worka wszystkich. Problem w tym, ze uczciwych konsultantów jest tyle co kot napłakał. Ja naprawdę codziennie odbieram telefon gdzie mi oferują jakieś cuda na kiju - tanie rozmowy, prąd, gaz... Nie wiem czy co 20 jest na tyle uczciwy, że przedstawi się pełnym imieniem, nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą pełną firmy. Natomiast każdy zadaje pytania - czy jestem zadowolony, ile płacę dotychczasowemu dostawcy, do kiedy mam umowę... Kiedy proszę o podanie konkretnej oferty, to zdecyduję czy mi się opłaca czy nie... Większość(!!!) odkłada słuchawkę! Albo resetują się i cytują regułkę od początku...

  • 0

    38.  2017-08-10 11:17:47

    dziekuje 36,:)) ja duzo czasu w cc pracuje i lubie to zamiast osobistej obslugi w punkcie.. prez tel trudno z nimi wytrzymac a co dopiero na zywo.. pozatym trzeba patrzec do przodu co jest i bedzie a nie tylko myslec o historii..

  • 0

    39.  2017-08-10 11:22:10

    Ja tu jakoś rok temu mówiłem o sytuacji, kiedy zdecydowałem się na zmianę taryf i przedłużenie umów u mojego operatora. Za przykład mogę podawać moją wieloletnią konsultantkę (tzw. G300), która sama stwierdziła, ze mnie "wypisuje" ze swojego konta, bo nie jest mi w stanie zaproponować oferty jaką zaproponuje etatowy konsultant biznesowy operatora.. Popołudniu tego samego dnia już byłem na liście u miłej pani Magdy, która rzeczywiście znacznie ciekawsze oferty mi zaproponowała.
    Tak, nie byłem zbyt dochodowym klientem, więc konsultantka za dużych kokosów ze mnie nie miała... Ale w tym zawodzie każdy klient się liczy. Mimo to można? Można ;-)

  • 0

    40.  2017-08-10 11:24:32

    rodrigoXXL - mógłby powiedzieć... Tak, lepiej zapomnieć niż obciążać sumienie, mające resztki przyzwoitości gdzieś w zanadrzu jeszcze...

  • 0

    41.  2017-08-10 11:41:08

    a ty znowy na jedna nute lecisz......G300 nie ma niczego innego poza tym co punkt a w plusie lepiej przedluzac w trybie rezygnacji pisemnej jak chce sie cos wiecej niz oferta na ledzie..... szkoda tylko ze mieszamy tematy ... w negocjacjach zawsze pieniadz jest wazny i nie wyjezdzaj mi tu z sumieniem co chwia bo to nudne sie stalo

  • 0

    42.  2017-08-10 12:00:55

    rodrigoXXL - ja nie należę do tej grupy zdesperowanych klientów, którzy też do niezbyt etycznych (?) może lepiej nie fair metod się uciekają, żeby mieć o parę groszy taniej czy więcej za tę samą cenę. Ja podałem przykład, kiedy sam konsultant stwierdził, że dla mnie będzie lepiej kiedy zmienię konsultanta. Ja nawet słowem się nie odezwałem, że to co mi oferuj e to mało ;-)
    No właśnie... Nudne. Bo dla Ciebie ważniejsze jest to co dla Ciebie ma znaczenie a nie dla klienta/. Samo twierdzenie, że Ty negocjujesz niższą cenę, mówi o Tobie wiele - że nie rozumiesz co robisz nawet ;-)

  • 0

    43.  2017-08-10 12:07:47

    Reasumując... Cokolwiek byś powiedział, jeśli UOKiK zajął się sprawą i twierdzi, ze konsultanci się podają za dotychczasowego operatora, to nie rzucają słów na wiatr ;-) Sam czekam na finał tej i podobnych spraw zawsze.

  • 0

    44. ~  2017-08-10 12:43:51  host: 80.82.29.34

    tak, bo na telepolis raczej jest ta sama grupa klientów, która sam opisałeś wlo. Coz - taki to w koncu portal "tematyczny"

  • 0

    45. ~4D  2017-08-10 17:57:55  host: public-gprs381622.centertel.pl

    Nieco ponad miesiąc temu dzwonił do nas, na nr stacjonarny jakiś oszust nie mający odwagi podać wyraźnie jakiej firmy jest przedstawicielem. Wybełkotał szybko, niemalże obowiązkowo słowo "telekomunikacja" i przeszedł do swojej "wspanialej" oferty. Otóż twierdził on, że jego firma nie tylko u mnie, ale w całym regionie (często stosowana sztuczka przez oszustów, mająca uśpić czujność) będą wymieniać zupełnie za darmo telefony analogowe na cyfrowe. Tak mnie te bzdury zaciekawiły, że sprawdziłem sobie w necie ten sposób na oszustwa. Okazało się, że z wykorzystaniem takiego blefu wbijali się na chaty starszym ludziom i podczas, gdy jeden zawracał głowę ofierze, drugi szukał po domu cennych "fantów", które można było wynieść i spieniężyć!

  • 0

    46.  2017-08-10 19:47:59

    45). Takim to już
    po kilka palcy powinni odcinać...

  • 0

    47. ~  2017-08-11 13:46:17  host: 80.82.29.34

    @46

    Nie palcy, ręce powinni ucinać, jak było to w średniowieczu.

  • 0

    48.  2017-08-12 10:05:27

    47). Bez przesady, po kawałeczku wystarczy, a nie całą naraz.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-198-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.