DAJ CYNK

UOKIK ostrzega przed firmą Nasza S.A.

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Firma telekomunikacyjna Nasza S.A. dzwoni do konsumentów i podszywa się pod dotychczasowego operatora - informuje UOKiK.



Firma telekomunikacyjna Nasza S.A. dzwoni do konsumentów i podszywa się pod dotychczasowego operatora - informuje UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował na swojej stronie internetowej ostrzeżenie przed firmą Nasza S.A., która wydzwania do konsumentów, podszywając się pod dotychczasowego operatora. Podpisanie umowy z firmą skutkuje zmianą operatora i może oznaczać konieczność zapłaty kary na rzecz dotychczasowego usługodawcy. UOKiK zaleca, aby wcześniej zadzwonić do swojego operatora i zapytać, czy rzeczywiście przygotował dla nas nową ofertę.

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko Nasza S.A. za wprowadzanie w błąd konsumentów. Praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

Otrzymujemy bardzo dużo skarg na nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują zaufanie seniorów, na ich pytania odpowiadają szybko i niewyraźnie. Apelujemy: jeżeli dzwoni do ciebie konsulat i twierdzi, że jest z telekomunikacji i ma tańszy abonament, prąd, czy gaz - zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę. Nie podawaj swoich danych. Zadzwoń do swojego operatora, sprzedawcy prądu lub gazu i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie lepszą ofertę - powiedział Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, scenariusz działania firmy Nasza S.A. jest następujący:

  • Przedstawiciele Nasza S.A zazwyczaj dzwonią do osób w podeszłym wieku i podają się za dotychczasowego operatora.
  • Proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości możesz mieć za dodatkową opłatą. Dodatkowo zapłacisz też za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru, ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci -nawet bez twojej zgody.
  • Na umowie nie ma logo spółki, jej nazwa i dane są napisane małą czcionką, wyraźnie zaznaczona jest natomiast nazwa twojego operatora.
  • Konsumenci zazwyczaj dowiadują się, że zmienili operatora po upływie 14 dni, w których mogą bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1500 zł.

To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK dotyczące tej firmy. Postępowanie prowadzi też Prokuratura Okręgowa w Płocku.

W przypadku, jeśli ktoś podpisał umowę z Nasza S.A., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi kontakt z rzecznikiem konsumentów w miejscu zamieszkania, organizacją konsumencką lub prawnikiem. Jeśli zostaliśmy wprowadzeni w błąd, powinniśmy też złożyć reklamację, której odrzucenie będzie podstawą do dochodzenia swoich praw w sądzie. Należy też pamiętać, że wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej nie jest tym samym co nakaz zapłaty wydany przez sąd. Firma windykacyjna nie ma prawa podejmować czynności egzekucyjnych, nie może też zastraszać konsumentów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK