Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK - Multimedia Polska ukarana i zobowiązana do rekompensaty publicznej

UOKiK - Multimedia Polska ukarana i zobowiązana do rekompensaty publicznej

orson_dzi 22 Lutego 2016 11:43

7 1

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych. Umowa obejmuje również zawartość programową pakietu. UOKiK zobowiązał Multimedia Polska do rekompensaty publicznej.

Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi. Gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy. Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie ilość kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów.




Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce.

W ramach rekompensaty publicznej byli abonenci spółki, którzy w związku ze zmianami programowymi rozwiązali umowę i zwrócili przedsiębiorcy ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony otrzymają zwrot pobranych kwot. Aktualni abonenci dotknięci zmianami programowymi zostaną poinformowani za pośrednictwem listów poleconych oraz strony internetowej operatora o przysługującym im prawie do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów, gdy operator jednostronnie zmienia ofertę programową. Na przedsiębiorcę została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 4,81 mln zł.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: multimedia polska | uokik

w sumie: 8
  • 2

    1. ~  2016-02-22 11:44:44  host: 8.37.225.120

    brawo!

  • 2

    2. ~Master Chief  2016-02-22 12:02:22  host: 83-238-213-212.static.ip.netia.com.pl

    Gratulacje dla Urzędu :)
    Nie miał bym nic przeciwko by budżet zaczęto zapełniać skutecznymi i ostrymi karami dla nieuczciwych firm i reklamodawców, a nie kolejnymi podatkami czy mandatami drogowymi. Choć te ostatnie również mają rację bytu, inaczej ludzie jeździli by totalnie lekkomyślnie, ale nie są niestety przyznawane uczciwie, tylko po łatwiźnie.

  • 0

    3. ~amigo  2016-02-22 12:24:31  host: host-89-230-33-247.dynamic.mm.pl

    Jeszcze UOKIK powinien się zająć Multiomedia Polska w sprawie odsłuchów nagrań z konsultantami. Mi konsultant powiedział podczas zawierania umowy, że nie będzie opłaty 10 zł za dekoder. Potem się okazało, że opłata jest w wysokości 10 zł. Złożyłem reklamacje na odsłuchanie rozmowy podobno nie było w niej mowy o tym. Poprosiłem o odsłuchanie tej rozmowy to mi kazali jechać 100 km żeby odsłuchać bo w lokalnym biurze nie ma takich możliwości.

    Paranoja totalna UOKIK kiedy się za to wezmiecie.!!!!!!!

  • 2

    4.  2016-02-22 12:31:27

    To teraz czekamy na podobne postępowanie względem UPC, które od czerwca 2015 stosuje dokładnie takie same zasady. Wypowiedziałem umowę, bo się na to nie godzę. Dzwonią co dwa dni przekonując mnie do pozostania, za każdym razem proszę żeby więcej nie dzwonili i tłumaczę, że powodem jest brak pewności co do listy kanałów, a konsultanci bezczelnie kłamią, że "teraz to jest standard rynkowy i żaden operator nie gwarantuje konkretnych kanałów, tylko ich minimalną ilość".

  • 0

    5.  2016-02-22 12:43:02

    AMEN! Sam mam UPC i jest to samo. Nie gwarantują konkretnych kanałów tylko ich ilość. Mogą pousuwać wszystkie kanały które oglądam, dadzą w zamian jakiś inny szajs i nie będę mógł rozwiązać umowy. Przecież to czysta patologia.

    Klienci UPC piszcie skargi do UOKiK. Profesjonalny wzór pisma jest dostępny tutaj: http://tlp.is/94a

  • 0

    6. ~rrrr  2016-02-22 13:37:47  host: host-89-230-177-101.gdynia-laczpol.mm.pl

    W skrócie kablówki to mafia, powinni im jeszcze z 40 takich kar dowalić tylko nie takich śmiesznych , a sensownych żeby im się odechciało takich numerów w przyszłości 4mln to nic dalej bardziej opłaca się zatrudniać prawnika i ludzi w ch.... robić.
    Niektóre kwiatki...
    - nie można podpisać umowy na sam internet tylko w pakiecie z jakimiś antywirusami i innymi niepotrzebnymi śmieciami
    - w przypadku rozwiązania umowy wymyślili sobie karencję 2-miesięczną na podpisanie nowej i dotyczy ona lokalu !!!! czyli pod tym samym adresem nie można podpisać żadnej umowy !!!
    - za czasów jeszcze TV analogowej był kwiatek że TV cyfrową można było kupić tylko w przypadku wykupienia wcześniej u nich pakietu TV analogowej i w rzeczywistości musiałeś płacić dwa abonamenty.
    Teraz prawdopodobnie też jest wiele kwiatków w umowach i bardziej opłaca się wynająć prawnika na etat i kręcić wałki niż podejść do klientów uczciwie.

  • 0

    7. ~  2016-02-22 14:52:28  host: 188.146.129.155.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    UKE albo UOKiK powinny w końcu zająć się sprawą wysokich kar umownych nakładanych na abonentów w sytuacji, kiedy dany operator oferuje właściwie tylko umowy na czas określony, a cennik "bez promocji" służy tylko do wyliczania tzw. "kwoty ulgi", która często przewyższa sumę opłat do zapłaty przez całą umowę (abonament, aktywacja, itp) i nie ma nic wspólnego z udzielonymi zniżkami.

  • 0

    8.  2016-02-22 15:32:10

    No pierdzistołki do roboty się wzięły w końcu!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-238-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.