Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK może pokrzyżować plany UPC

UOKiK może pokrzyżować plany UPC

WitekT 17 Listopada 2005 11:15

0 0

Największym przeciwnikiem UPC w walce o przejęcie Aster może stać się urząd antymonopolowy.

Przejmując sieć Aster, UPC zyskałoby niemal stuprocentowy udział w rynku telewizji kablowej w Warszawie i Krakowie. Na dodatek UPC jest także udziałowcem największej polskiej platformy cyfrowej Cyfra Plus. Zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie Aster przez UPC byłaby w praktyce przyzwoleniem na powstanie monopolu telewizji kablowej w dwóch największych polskich miastach.




UPC może próbować przekonywać Urząd, że chce przejąć Aster, by zwiększyć swój udział w rynku telefonii stacjonarnej i dostępu do Internetu, a nie telewizji kablowej. Zwiększyłoby to konkurencyjność tych segmentów rynku i pozwoliło firmie skuteczniej konkurować z Telekomunikacją Polską.

Zainteresowanie inwestycją w Aster wyrażają też instytucje finansowe i Vectra, drugi pod względem liczby abonentów operator telewizji kablowej. Ten ostatni może mieć jednak duże problemy ze sfinansowaniem transakcji o wartości kilkuset milionów EUR, szczególnie że w marcu przejął Śląską Telewizję Kablową.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.