Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK ma zastrzeżenia do operatorów telekomunikacyjnych

UOKiK ma zastrzeżenia do operatorów telekomunikacyjnych

sirmark 11 Grudnia 2008 21:31

0 0

Operatorzy telekomunikacyjni: UPC, Dialog, Toya, Aster, Tele2, Netia, Vectra, Multimedia oraz GTS Energis stosowali w umowach niekorzystne zapisy dla klientów - poinformowała prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel. Chodzi m.in. o trudności związane z wypowiedzeniem umowy oraz nierzetelne informowanie klientów w przypadku zmiany oferty.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował cenniki, regulaminy i warunki, oferowane przez 9 operatorów świadczących usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu oraz telewizji kablowej.

Zastrzeżenia Urzędu budzi różnicowanie przez operatorów wysokości opłat za zmianę taryfy w zależności od posiadanego abonamentu (na przykład zmiana na taryfę o niższym abonamencie kosztowała 122 zł, o wyższym - była bezpłatna).

Pobierana opłata ma charakter jednorazowy. Dotyczy ona zapłaty za dokonanie tej samej czynności - zmiany taryfy. Opłata nie powinna rekompensować operatorowi utraconych korzyści, jakie mógłby osiągnąć, gdyby abonent nadal korzystał z wyższego abonamentu - powiedziała na konferencji prasowej Krasnodębska-Tomkiel.

Nie zgadzamy się również na postanowienia dotyczące automatycznego przedłużania umów z klientami na czas nieokreślony, przy równoczesnym braku doprecyzowania warunków, umożliwiających konsumentom odstąpienie od umowy - podkreśliła prezes UOKiK. Jej zdaniem, często klienci nie wiedzą, w jakich okolicznościach mogą odstąpić od umowy z operatorem.




Krasnodębska-Tomkiel zakwestionowała również praktyki operatorów, którzy zastrzegali sobie prawo do dodatkowych opłat za ponowną aktywację lub wyłączenie usług. Jej zdaniem, te opłaty są niezgodne z prawem i należy je traktować jako "przerzucanie" kosztów przedsiębiorców na konsumentów.

Według Urzędu, firmy telekomunikacyjne unikały również odpowiedzialności w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Prezes UOKiK podkreśliła, że w takiej sytuacji abonentom powinny przysługiwać niższe opłaty, adekwatne do poniesionych strat.

Z analizy Urzędu wynika, że operatorzy telewizyjni często w dowolny sposób dokonywali zmian w ofercie programowej i utrudniali klientom rezygnację z umowy.

Niewystarczające jest udzielanie informacji o zmianie treści pakietów programowych za pośrednictwem strony internetowej czy kanału tematycznego. Konsumenci na bieżąco i indywidualnie powinni być informowani o takich zmianach, na przykład przy okazji przysyłania rachunków - powiedziała prezes UOKiK.

Prezes UOKiK poinformowała, że część przedsiębiorców zadeklarowała współpracę z Urzędem i usunięcie nieprawidłowości w umowach. Przeciwko operatorom: Dialog, Tele2, Aster i Toya, którzy nie zastosowali się do zaleceń UOKiK, wszczęte zostały postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Dodatkowo wobec dwóch ostatnich operatorów skierowane zostały pozwy do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1.  2008-12-11 21:58:08

    Toya, buehehehee. :)

  • 0

    2. ~ukenamuniu  2008-12-11 22:06:16  host: 86-59-n1.aster.pl

    Nie ma tu nic o TP a program TV Biznes do komentarza o niekorzystnych dla klientów zapisach w umowach dołączył obrazki z TP.

  • 0

    3. ~joanna  2008-12-11 22:18:09  host: systemy45.toya.net.pl

    toya to ZŁODZIEJE

  • 0

    4. ~  2008-12-11 23:49:13  host: oo8.ipartners.pl

    #2 Bo kontrola nie dotyczyla &FTP ;-P Za to w katalogu klauzul zabronionych &FTP ma calkiem spory dorobek ;-P

  • 0

    5.  2008-12-11 23:52:20

    Dla mnie Vectra powinna dostac kare za wprowadzanie ludzi w bląd. Niedawno dzwoniłem do nich w sprawie odblokowania poczty, przy okazji dowiedzialem sie ze moge podpisac nowa umowe. konsultant zaproponowal zawarcie umowy przez telefon ale nie mialem dokumentow przy sobie. na nastepny dzien pobiegłem do punktu obslugi klienta. Po 2h stania w wielkiej kolejce pani powiedziala ze moge nową umowe podpisac za miesiac. Myslalem ze znokautuje ja na miejscu :)

  • 0

    6. ~  2008-12-11 23:57:45  host: chello089076009016.chello.pl

    Własnie zauważyłem, że z cennika w UPC zniknęła opłata za przejscie na tańszy abonament za internet. W kazdym razie była taka pozycja, a teraz nie widzę.

  • 0

    7. ~mirekb  2008-12-12 08:31:25  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    z operatorów gsm najwiekszy krok w podobnym zakresie zrobil mixplus..plus wszystkim z taryfa mixplus3 daje jeszcze mozliwosc przejscia na simplusa po obowiazkowych doladowaniach(promocyjnie-dlatego promocja szybko sie moze skonczyc,zas jej regulamin byl na plus.pl chyba przez 2tygodnie tylko) ale wpadli na pomysl jak zatrzymac klientów,juz przywiazanych do numeru..fantastyczna taryfa pokontraktowa w mix-daje tylko to ze daty waznosci wychodzacych sa z simplusa ale ograniczenia ilosci pakietów zostają..dobry prawny niuans

  • 0

    8. ~vez  2008-12-13 03:36:19  host: host1g.frh.faurecia.com

    UPC nie jest lepsze od innych.Często ginie sygnał TV, a gdy domagasz się upustu za brak kablówki przez dwa dni robią z ciebie idiotę.Podobno oferują internet i telefon, ale nie u nas.Wykosili konkurencję i zachowują sie jak cholerni monopoliści.Nie modernizują sieci, sygnał jak jest to nędznej jakosci. Wałbrzych-Śrudmieście

  • 0

    9. ~ukenamuniu  2008-12-13 20:40:45  host: 86-59-n1.aster.pl

    vez- i bitowa stopa błędów wysoka, bo "ó" zmienili Ci na "u".

  • 0

    10. ~bzdzisio  2008-12-15 22:37:20  host: systemy45.toya.net.pl

    ....i bdb. Przynajmniej UOKiK coś dla człowieka robi.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-169-168.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet