Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK - kara dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów

UOKiK - kara dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów

orson_dzi 14 Stycznia 2015 14:02

0 0

UOKiK ukarał Vectre za automatyczne przedłużanie umów na czas określony. Abonenci nie mieli możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszej współpracy.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Vectra miała automatycznie przedłużać wygasające umowy abonentów na okres 6 miesięcy. Stosowanie tej praktyki powodowało, że klienci nie mieli możliwości zdecydowanie o tym, czy nadal chcą być abonentami Vectry. Zdaniem UOKiK, w momencie zakończenia trwania aktualnej umowy, operator powinien złożyć klientowi propozycję przedłużenia umowy, a nie robić to bez jego wiedzy. Dodatkowo Urząd dopatrzył się nieinformowania abonentów w umowach o warunkach ich zmiany, co jest wymagane przez Prawo Telekomunikacyjne.




Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na Vectre karę w wysokości 493 252 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a firma odwołała się do sądu.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: uokik | vectra

w sumie: 63
  • 1

    45. ~  2015-01-15 09:15:38  host: 89-65-159-68.dynamic.chello.pl

    W końcu urząd działa w kierunku jakim powinien i w jakim został powołany.
    Umowy niech będą przedłużane ale wyłącznie na czas nieoznaczony. Przecież częśc operatorów stosuje takie praktyki np. UPC.
    Nie znam praktyk wszystkich operatorów ale jeżeli maja podobne zapisy w umowie także należy karać.

  • 3

    46. ~***  2015-01-15 09:18:58  host: n05-02-02.opera-mini.net

    wlo, to tak wygląda twoja praca- całodzienne spamowanie na Telepolis? I takie ci.ule dostają tutaj dożywotnie premium? Ten portal na prawdę zmierza ku zagładzie.

  • -1

    47.  2015-01-15 09:37:42

    46 - moja praca to moja sprawa ;-) O drugą kwestię pytaj redakcję nie mnie ;-)

  • 2

    48. ~thebillwlo  2015-01-15 09:46:21  host: n05-02-02.opera-mini.net

    ale twój spam to nasza sprawa - zalewasz nią portal jak rząd media swoją propagandą.

  • 0

    51. ~  2015-01-15 09:54:40  host: user-188-33-21-161.play-internet.pl

    Mam takie pytanie, dlaczego niektórzy operatorzy (a właściwie ich pracownicy/przedstawiciele) odmawiają klientowi przedstawienia oferty na czas nieokreślony?
    Nie powinno tak być, że klient ma do wyboru różne okresy zobowiązania i zależne od nich ceny wynikające z promocji lub całkowicie bez ulg?

  • -1

    52.  2015-01-15 10:05:21

    51 - tak jest, tylko czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę ofertę bez promocji? Skoro ta to np. min. 50% ceny podstawowej?

  • -1

    53.  2015-01-15 10:06:35

    Nawiasem mówiąc... Promocjom też zawsze byłem przeciwny - doprowadziły do tego, ze ludzie jak nie widzą żółtej kartki przy produkcie, nawet się do niego nie zbliżają ;-) Śmieszne, żałosne, ale prawdziwe...

  • 1

    54. ~thebillwlo  2015-01-15 10:15:10  host: n05-02-02.opera-mini.net

    wlo- na szczęście to nie ty wyznaczasz standardy zachowań. Jeżeli uważasz się za lepszego od innych, to czego tu jeszcze siedzisz? Znajdź godnych siebie i ... żegnaj na zawsze! Bez obaw - tęsknić nie będziemy.

  • 1

    55. ~Radek  2015-01-15 10:25:03  host: dke170.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Vectra nadal tak robi. Moja z nimi umowa przedłużona automatycznie przez nich o pół roku właśnie trwa...

  • -2

    56. ~Calm7  2015-01-15 10:26:03  host: n07-05-06.opera-mini.net

    54). Haha wygryzłbyś wlo, gdybyś tylko mógł, co? Zazdrosny trolu :-D ty tu piszesz, i On, więc spływaj na inne tony :-p

  • 0

    57. ~kalm7  2015-01-15 10:34:33  host: n05-02-02.opera-mini.net

    jeżeli wlo tak ci imponuje to umów się z nim i obrób saksofon. Może się zrewanżuje;-)

  • -2

    58. ~Calm7  2015-01-15 10:52:51  host: n07-05-06.opera-mini.net

    57). ty mi tak zaimponowałeś, że chciałem się z tobą umówić, ale żeś zwiał w krzaki. Już zapomniałeś? :-D * A co do wlo i mnie - to masz przynajmniej jakieś wzory do doścignienia, a bez nas - staniesz się zerem bezwzględnym.

  • 1

    59. ~kalm7  2015-01-15 11:32:55  host: n05-02-02.opera-mini.net

    To że ujadanie to jedyne co do ciebie dociera rozumiem doskonale. Ale dzisiaj mam dobry humor więc odpuszczam.

  • -1

    60.  2015-01-15 11:54:16

    Umowy to zło i cały czas to powtarzam.

  • 0

    61. ~  2015-01-15 21:12:06  host: user-94-254-145-155.play-internet.pl

    @wlo nadal nic nie rozumiesz. Zgadza się ze ludzie czytają i podpisują bo jak nie podpiszą to nie dostaną. Skoro umowa jest na rok to ma się po roku skończyć i tyle. A nie że przed upływem roku klient musi poświęcać swój czas i pieniądze na pisanie wypowiedzeń. Żeby skończyć umowę która i tak się miała skończyć ale nie skończy się jak papiera nie napisze. Jak by to wyglądało gdy jedziesz taksówką i na sto metrów przed metą musisz taksiarzowi napisać wypowiedzenie kontynuowania bo jak tego nie zrobisz to nie zatrzyma się i pojedzie dalej.

  • 0

    62.  2015-01-15 21:43:27

    61 - nie uwierzysz... rozumiem ;-) Też jestem za tym, żeby umowy na czas oznaczony kończyły się z końcem terminu!

  • 0

    63.  2015-01-15 21:48:16

    Ale jednocześnie nie jest dla mnie problemem, kiedy umowa na czas oznaczony przekształca się w umowę na czas nieoznaczony, umowa na czas nieoznaczony ma minimalny czas jej trwania - na warunkach promocyjnych, albo kiedy (w szczególności) umowa na czas oznaczony, jest z automatu przedłużana (za moją zgodą podczas jej zawierania) na niedługi okres oznaczony z warunkami promocyjnymi, zwłaszcza kiedy te warunki w innej sytuacji by miały przestać obowiązywać a ja (klient) miałbym płacić 2 albo i 3 razy więcej - tylko dlatego, ze zapomniało mi się, ze mam umowę z jakimś dostawcą. Akurat mnie te problemy nie dotyczą, nawet na 10 lat sobie mogą przedłużać - ja wiem jakie mam terminy umów zawartych na czas oznaczony i co powinienem zrobić ;-)

  • 0

    64. ~  2015-01-15 21:57:28  host: 89-65-159-68.dynamic.chello.pl

    Dobrze, że w końcu zrobią z tym porządek. Powinni zabronić stosowania tego typu przedłużania umów. Jeżeli już, to na czas nieokreslony i na dotychczasowych warunkach.

  • 0

    65. ~  2015-01-16 17:41:34  host: user-94-254-145-88.play-internet.pl

    @wlo(63) - tak, umowa może się sama przekształcić na cokolwiek ale tylko i wyłącznie wtedy gdy klient sobie tego zażyczy. W przeciwnym przypadku koniec umowy=koniec usług. Tylko takie rozwiązanie powinno istnieć.

  • 0

    66. ~uczciwy  2015-03-31 20:18:37  host: e1-182-S72.elartnet.pl

    no niektorzy to sa bezczelni haha :D dobrze ze mam netie to mnie omina takie atrakcje :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-189-139.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.