Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: Inea zwróci nienależnie naliczone opłaty

UOKiK: Inea zwróci nienależnie naliczone opłaty

orson_dzi 5 Października 2016 13:45

7 0

Operator Inea zobowiązał się do zaoferowania konsumentom zwrotu nienależnie naliczonych opłat - to wynik decyzji UOKiK. Aktualni klienci mają miesiąc na zgłoszenie się do spółki po bezprawnie pobrane opłaty, natomiast byli abonenci - trzy miesiące.

W czerwcu 2015 roku UOKiK wszczął postępowanie w sprawie stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach zgłosił Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu.

Postępowanie wykazało że operator na przełomie 2014 i 2015 roku dwukrotnie jednostronnie zmienił umowy, podwyższając miesięczne opłaty za Internet i telewizję. Podwyżki w wysokości od 0,9 do 7,5 zł dotyczyły zarówno kontraktów zawartych na czas oznaczony, jak i bezterminowych.

Aby dokonanie przez przedsiębiorcę jednostronnej zmiany warunków umowy było prawidłowe, konieczne jest zawarcie w jej treści odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej. Klauzula powinna jasno i precyzyjnie wskazywać, w jakich sytuacjach możliwe będzie wprowadzenie takiej zmiany w umowie.




W związku z tym, że spółka zobowiązała się do zwrotu bezprawnie pobranych opłat, UOKiK przyjął zaproponowane przez Inea rozwiązania, umożliwiające szybkie usunięcie niekorzystnych praktyk.

Spółka ma obowiązek poinformować aktualnych klientów o decyzji UOKiK poprzez indywidualnie skierowane komunikaty, natomiast swoich byłych abonentów poprzez ogłoszenie na stronie www.inea.pl. Szczegółowe zasady zwrotu pieniędzy dotychczasowym i byłym abonentom określa decyzja UOKiK.

Aby móc skorzystać z możliwości otrzymania zwrotu nadpłaconych środków, konsumenci muszą skontaktować się z Inea telefonicznie lub e-mailowo - aktualni abonenci w ciągu miesiąca, byli w terminie trzech miesięcy od daty opublikowania decyzji na stronie internetowej spółki.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: uokik | inea

w sumie: 8
  • 2

    1. ~  2016-10-05 13:58:57  host: ip-84.38.160.65.resman.pl

    bylych też powinni listownie informowac

  • 2

    2. ~  2016-10-05 15:16:49  host: w3cache2.cyfrowypolsat.pl

    co za s hit.... *********, BYŁYCH klientów na stronie?? taaa napewno tam zaglądają- wściec się można.......

  • 2

    3. ~  2016-10-05 15:40:14  host: chaos.tpnet.pl

    Sami powinni robić korekty do faktur, a nie że ja mam się zgłaszać do nich i oni z łaską mi oddadzą.

  • 0

    4. ~nmn  2016-10-05 16:52:28  host: 8.37.225.59

    odsetki też!?

  • 0

    5.  2016-10-05 21:27:13

    @2 W odniesieniu do byłych nie mogą przetwarzać danych osobowych po zakończeniu umowy.

  • 0

    6. ~Ewa  2016-10-06 09:54:18  host: d157-193.icpnet.pl

    A dacie jakiś Link? Jestem klientem i może też miałem takie coś naliczone

  • 0

    7. ~  2016-10-06 10:36:42  host: 188.146.149.29.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A co z UPC i T-Mobile? Zwrócą, czy nie?

  • 0

    8.  2016-11-08 19:18:09

    @6
    Informacja na stronie INEA jest ukryta w zakładce O INEA - O NAS - AKTUALNOŚCI i datowana na 14 października 2016. Jako ex klient masz czas do 15 stycznia 2017 na zgłoszenie się do operatora.

    Aktualni klienci INEA zostaną poinformowani przez operatora do końca listopada o dalszym trybie postępowania i zakładam, że będą mieli czas do końca grudnia na reakcję.

    Poniżej bezpośredni link:
    http://tlp.is/bpd

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-119-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.