Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: 51,5 tys. porad telekomunikacyjnych w 2012 r.

UOKiK: 51,5 tys. porad telekomunikacyjnych w 2012 r.

sirmark 27 Sierpnia 2013 15:30

2 0

W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysięcy porad. Prawie 51,5 tys. dotyczyło usług telekomunikacyjnych.

Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast, w przypadku problemów indywidualnych można liczyć na pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. W kraju działa 371 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad i informacji na temat przysługujących klientom praw.

Najczęstszą formą działania rzeczników jest udzielanie porad prawnych. W ubiegłym roku z tego rodzaju pomocy konsumenci skorzystali 444391 razy (w 2011 r. - 413 832, a w 2010 r. - 416 323). Gdy porady nie wystarczają do rozwiązania problemu, rzecznicy interweniują u przedsiębiorcy np. poprzez wezwanie do udzielenia wyjaśnień, przeprowadzenie mediacji lub pouczenie. W ubiegłym roku rzecznicy interweniowali u przedsiębiorców w 54891 przypadkach (w 2011 r. - 51540, a w 2010 r. - 60191). Rzecznicy pomagają też konsumentom, którzy decydują się bronić swoich interesów przed sądem. Mogą przygotować pozew albo wystąpić z powództwem w postępowaniu indywidualnym lub grupowym. W roku 2012 przygotowali 4407 pozwów i powództw w sprawach indywidualnych (w 2011 r. - 4078, a w 2010 r. - 3683).




Podobnie jak w latach poprzednich, bardzo dużo skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych - 51487 porad i 8973 wystąpienia. (porady w delegaturach: Gdańsk - 6344, Bydgoszcz - 3030, Katowice - 8688, Kraków - 9111, Lublin - 3041, Łódź - 4061, Poznań - 3145, Warszawa - 7738, Wrocław - 6329)

Problemy konsumentów dotyczyły m.in.: nieprawidłowości związanych ze zmianą warunków umowy; jakości świadczonych usług, naliczaniem opłat wyrównawczych z tytułu niedotrzymania warunków umowy; nierzetelnego informowania abonentów o obowiązujących w dniu podpisywania umowy ofertach promocyjnych; nienależytego wykonania usług (niewłaściwa taryfikacja, niewłaściwy cennik, brak wykonania innych postanowień umownych); przeniesienia usługi do innego operatora; niewywiązywania się przez operatora z obowiązku pisemnego potwierdzenia zmiany umowy, zaprzestania świadczenia usług; braku możliwości podłączenia do Internetu; automatycznego aktywowania usług, których konsument nie zamawiał.

Źródło tekstu: UOKiK, wł     

Dodaj do:

Tagi: uokik

w sumie: 8
  • 1

    1. ~TRC  2013-08-27 16:12:58  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    Aż dziw, że tak mało tych spraw, kupa ludzi ma takie problemy i nic z tym nie robi niestety bo nie wie jak :(

  • -1

    2. ~l  2013-08-27 16:21:56  host: 84.39.161.32

    @1 chyba za dużo internetu czytasz...

  • 1

    3. ~TRC  2013-08-27 16:29:05  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    @2 Pracuję dla t-mobile, mój ojciec dla orange. Nie uwierzyłbyś czego ludzie nie zgłaszają i co z nich przypadkiem w rozmowie idzie wyciągnać - przez dwa lata opłacasz abo o stówę wyższe z powodu błędu w systemie? Po co o tym informować kogokolwiek, przy przedłużeniu umowy dopiero opierdziel pracownika jak wspomni o obnizonym abonamencie. To akurat dało się odkręcić ale o ilu rzeczach się nikt nie dowiaduje?

  • 1

    4. ~  2013-08-27 16:49:14  host: 31.42.4.141.alfanet24.pl

    przecudowne BOK odpowiada na reklamacje w 30 dni ... masakra .. jak zapłacić rachunek to od razu musisz a jak coś oni ci doliczą do faktury to czekaj dziadu 30 dni aż niedouczona konsultantka łaskawie wyśle ci regułę która wszystkim wysyła. .. i miej tu nerwy Ale nie dajcie się operatorom kłóćcie sie nawet o grosze .. i proponuje zawsze na piśmie pocztą elektroniczna..lubią im ginąć ustne zgłoszenia.

  • 1

    5. ~Nokia  2013-08-27 18:12:06  host: 93.154.167.199

    Nie warto udzielać porad, znam wielu co płaca 59 gr za minutę, biorą badziewne telefony na 3 lata, szkoda słów.

  • -1

    6. ~  2013-08-27 19:30:58  host: 31.42.7.160.alfanet24.pl

    tacy naiwni są tylko w plusie 40 pare doładowań nie wiem czy to jeszcze jest ale plus łapie tak klienta ..

  • 0

    7. ~  2013-08-28 07:33:07  host: s17-07-03.opera-mini.net

    Nie martwcie się! IDZIE WIOSNA. ZAKWITŁY STOKROTKI...

  • 0

    8. ~Skoskssk  2013-08-28 10:56:28  host: 89-73-204-103.dynamic.chello.pl

    Ktoś skarży się na brak możliwości podłączenia internetu? :0 ciekawe na kogo i jak uzasadnia konieczność utopienia hajsu w instalację do niego, żeby on mógł przy najbliższej okazji pójść do operatora alternatywnego.. Ciekawe czy takie skargi kieruje takic typ roszczeniowy do innych usługodawców..

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-191-50.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.