Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: 500 tys. zł kary dla Telekomunikacji Cyfrowej

UOKiK: 500 tys. zł kary dla Telekomunikacji Cyfrowej

orson_dzi 7 Września 2017 10:19

6 0

uokik

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej.

Skargi najczęściej wpływały od seniorów i ich rodzin. Dotyczyły podszywania się pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych konsumenta. Np. Pani w telefonie przedstawia się że jest z telekomunikacji Orange, proponuje mi zmianę abonamentu telefonicznego za 25 zł. Pytam tą panią czy na pewno jest moim dotychczasowym operatorem, odpowiada, zapewnia że tak. Mam pani rachunek za telefon i widzę ile pani płaci, więc ja odpowiedziałam to już jak pani zrobi byle było dobrze. Powiedziała że otrzymam papier do podpisania przez jej kuriera.

Urząd wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Cyfrowej, a także ostrzegał przed jej praktykami. Analiza skarg, zawiadomień i innych sygnałów potwierdziła, że Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd co do swojej tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej dzwonią do konsumentów posiadających telefon stacjonarny, podając się za dotychczasowego "operatora" konsumenta bądź sugerują, że działają w imieniu takiego podmiotu. Proponują obniżenie abonamentu. W rzeczywistości, po podpisaniu dokumentów dostarczonych przez kuriera konsument zawiera nową umowę z Telekomunikacją Cyfrową. Co więcej, niejednokrotnie kurierzy nalegają, aby konsument podpisał dokumenty jak najszybciej, bez czytania.




W skargach konsumenci pisali np. Podczas podpisywania umowy Pan - przedstawiciel handlowy firmy - nie przedstawił się i szybko kazał mi podpisywać umowę oraz zaznaczył na kosztorysie abonamentu na kwotę 18,30 zł. Nadto zasłaniał dane firmy i nie pozwolił mi zapoznać się z treścią zapisów, gdyż się śpieszył.
Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie informują konsumentów - ani podczas rozmów telefonicznych, ani podczas wizyt w miejscu ich zamieszkania, kiedy dochodzi do podpisania umowy i że niższy abonament będzie obowiązywać jedynie przez dwa miesiące.

Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie zostawiają ponadto konsumentom dokumentów np. egzemplarza umowy, regulaminów, cennika, czy formularza odstąpienia od umowy.

Kara nałożona na Telekomunikację Cyfrową za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła prawie 500 tys. zł (499 225 zł).

Źródło tekstu: uokik     

Dodaj do:

Tagi: telekomunikacja cyfrowa | uokik

w sumie: 30
  • 0

    11. ~Pomaranczowy  2017-09-07 11:24:27  host: pcr237.internetdsl.tpnet.pl

    @frasag przepraszam moje niedoczytanie. Pracując już sporo czasu w CC nigdy sie nie spotkałem że jakaś firma nie wysyła owego druczka bądź o tym nie informuje

  • 0

    12.  2017-09-07 11:24:46

    @9 a bo to jeden?

  • 0

    13.  2017-09-07 11:35:43

    11 - właśnie dokonałem zakupu w sklepie internetowym... Regulamin dostałem, fakturę... Jakieś ulotki... Jednak wzoru odstąpienia - nie ;-)

  • 0

    14.  2017-09-07 11:36:37

    iphoneski - eee... Polacy są heroiczni, uczciwi...

  • 0

    15. ~POMARANCZOWY  2017-09-07 12:09:41  host: pcr237.internetdsl.tpnet.pl

    @13
    W sieci pod kolor mojego nicku wygląda to tak.
    Odstąpienie- Poprzez złożenie pisemnego oświadczenia i odesłanie go droga pocztową lub za pomocą formularza załączonego do umówy na adres "danej firmy"

  • 0

    16. ~Tom  2017-09-07 12:11:43  host: 175.197.142.83.rev.metrointernet.pl

    Nie pierwsza i ostatnia firma oszukująca osoby starsze.Moim zdaniem powinna być nałożona kara znacznie dotkliwsza i będąca jasnym ostrzeżeniem dla podmiotów stosujących podobne praktyki celowo i z premedytacją. Np 20 czy 25 mln zł. To byłaby wskazówka,że Państwo wreszcie przestaje tolerować takie praktyki.

  • 0

    17. ~Piotrek  2017-09-07 12:22:01  host: public-gprs353060.centertel.pl

    Po co seniorom telefony stacjonarne? Wnuczki by im dali komórki pre-paid (typu emphoria czy jakiś MYPHONE) i się skonczy naciągactwo. Nawet z garkami i patelniami do babci nie dzwonią od kiedy ma komórkę. A jak Babcia dużo dzwoni to nju z rachunkiem a nie stacjonarne Orange

  • 0

    18. ~Pomaranczowy  2017-09-07 12:25:14  host: pcr237.internetdsl.tpnet.pl

    @17 często jak ludzie maja internet stacjonarny/ telewizje to dostają telefon stacjonarny w tej cenie a bez niego musieli by opłacać utrzymanie łącza. Dużo starszych osób dalej chętnie korzysta z telefonów stacjonarnych i choćby chu na chu* stanął to zdania nie zmienią

  • 0

    19. ~  2017-09-07 12:46:12  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 18. ~Pomaranczowy: Jest tak jak piszesz, a dodatkowo do tego dochodzi obawa o utratę kontaktu ze znajomymi po zmianie numeru. Ktoś młody roześle do znajomych SMS-y informujące o zmianie numeru, osoby starsze na ogół takiej możliwości nie mają.

  • 0

    20. ~pabloki  2017-09-07 13:53:21  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    trochę mało. oni za zerwanie terminowej biora po 500 zł. czyli wystrczy 100 tyś staruszków zebrać i już mają na zapłatę kary . zreśzta to dopiero decyzja od której przystługuje odwołanie .

  • 0

    21. ~  2017-09-07 14:34:10  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    @ 20. ~pabloki: Jeśli biorą po 500 zł, to na zapłacenie kary wystarczy JEDEN tysiąc oszukanych staruszków!

  • 0

    22. ~pabloki  2017-09-07 15:28:41  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    21 miało być 1000 a wyszło i tyś i wyszło to co wyszło.

  • 0

    23. ~  2017-09-07 15:30:58  host: 193-108-220-91.ip4.wifimax.pl

    22, a co to jest "tyś."?

  • 0

    24. ~pabloki  2017-09-07 15:43:39  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    23 potoczny skrót od tysiąc

  • 0

    25.  2017-09-07 15:47:33

    24 - aleś wymyślił...
    Ale to typowe dla Ciebie... Potoczny skrót...

  • 1

    27.  2017-09-07 17:07:48

    26 - ja znam mechanika, który na pielgrzymki na Wawel jeździ a potrafi klientowi ogołocić auto albo powymieniać oryginalne części na stare albo zamienniki. Miał już wyroki, więc nie mówię o plotkach ;-)

  • 1

    28. ~  2017-09-07 19:11:07  host: a25-05-11.opera-mini.net

    Pewnie to wina Wawelu....

  • -1

    29. ~dawcior-al  2017-09-07 20:13:38  host: user-94-254-236-89.play-internet.pl

    Szkoda tylko, że tych kar nikt nie płaci.

  • 0

    30. ~ryzyko  2017-09-08 13:02:33  host: user-94-254-244-200.play-internet.pl

    Handel przez telefon wydaje sie byc ryzykowny.

  • 0

    31. ~Blob  2017-09-09 12:14:17  host: public-gprs362531.centertel.pl

    Pewnie firma ,krzak, i nie będzie komu zapłacić.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-8-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.