Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtelu za wprowadzanie w błąd

UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtelu za wprowadzanie w błąd

Q! 14 Grudnia 2011 11:28

0 0

Prezes UOKiK-u nałożyła na Polkomtela karę w wysokości 1,86 mln zł. Przyczyną było hasło reklamowe 29 gr za minutę do wszystkich, które miało wprowadzać klientów w błąd.

Postępowanie przeciwko Polkomtelowi zostało wszczęte w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie, dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich. Kampania miała miejsce we wrześniu 2009 roku.

Zobacz: inne filmy z kategorii Reklamy


Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy, czyli aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń.




W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtelu. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję - nie zawierać umowy.

Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową w wysokości prawie 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim.

Decyzja nie jest ostateczna - przedsiębiorca może się odwołać do sądu.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:
w sumie: 21
  • 8

    2.  2011-12-14 11:32:17

    1,86 mln zł kary , trochę śmieszna to kwota ...

  • 0

    3.  2011-12-14 11:36:47

    Trochę mało, ale zawsze coś, no ale co z tego jak zapłacą i tak klienci za to. dzięki temu znow w Plusie nie poprawia oferty może i dobrze ludzie przejrza na oczy w końcu.

  • 0

    4. ~  2011-12-14 11:37:29  host: 77-254-92-61.adsl.inetia.pl

    Ot, podwójne standardy. Jak taki Play maluje np. na swojej stronę ordynarnie całą mapkę Polski jako "w zasięgu", nie trudząc się nawet nanieść na mapę swojego zasięgu, mapę zasięgu partnera roamingowego, to problemu nie ma i to nie jest wprowadzanie klienta w błąd. Przecież oni zwyczajnie pomazali cały kontur Polski i załatwione...

  • -1

    5. ~  2011-12-14 11:38:50  host: z59-13.opera-mini.net

    Tak, za pseudo 4G playa kary ni ma! Na play ni ma bata!

  • 0

    7. ~lol  2011-12-14 11:59:16  host: jvn114.internetdsl.tpnet.pl

    a co ma play do tego newsa? hahaha. Mapka jest taka a nie inna bo mając telefon w playu zasięg w tych miejscach będzie a to czy korzystają z nadajników swoich, plusa czy orange to mnie totalnie nie interesuje :) Moge dzwonić? Moge :) Płace coś za to dodatkowo? Nie :)

  • 0

    8.  2011-12-14 12:06:36

    @4 Nie wiem w którym momencie klient jest wprowadzany w błąd, są 3 konkretne nazwijmy to w skrócie usługi i do każdej z nich jest osobna mapa zasięgu ;-) w tym przypadku jest wszytko jasne.

  • -1

    9. ~  2011-12-14 12:07:16  host: z59-13.opera-mini.net

    to że oszukują klijętów a kary nie dostają! pupile UKE!

  • 0

    10. ~  2011-12-14 12:11:53  host: 77-254-92-61.adsl.inetia.pl

    @7 - zupełnie nie zrozumiałeś tego co napisałem. Dochodzi do twojej czaszki, że są miejsca, gdzie nie ma zasięgu żadnego z tych trzech operatorów, a Play maluje taki miejsce na fioletowo. CZy dochodzi też, że ORange jest od niedawna a w Play OD POCZĄTKU cała Polska w zasięgu 2G Play i Plus i o ile zasięg 2G Pay można zobaczyć (macierzysty) po wybraniu stacjonarnego telefonu w Pay, to DACZEGO NIE MOGI NANIEŚĆ ZASIĘGU Z MAPKI PLUSA? Nie rozumiesz, że specjalnie okłamywali klietów w kwestii zasięgu? Mało było wątków na forum "ale przecież mapka Play pokazywała zasięg"... No, ale jak ktoś bierze hajs z Taśmowej, to będzie pisał co mu agencja PR przykazała...

  • 0

    11. ~  2011-12-14 12:13:09  host: 77-254-92-61.adsl.inetia.pl

    @8 - udajesz, czy tej mapki w ogóle nie otwierałeś? Weź mi znajdź miejsce z BRAKIEM zasięgu na domyslnym widoku mapki zasięgu Play. NIE MA, bo czy to środek lasu, czy górskie szlaki - wszędzie fioletowo.

  • 0

    13. ~jacek  2011-12-14 12:26:26  host: user-109-243-29-168.play-internet.pl

    i dobrze niech płacą . Ale to i tak za mało powinni dostać więcej . Bo u nich jest drogo plus kiepska waźnosc konta. Najlepiej jest w play konto ważne rok plus fajne pakiety np 30 za 10

  • 0

    14. ~  2011-12-14 12:26:45  host: z33-02.opera-mini.net

    Skoro Polkomtel wprowadził w błąd SWOICH klientów to nie można części tej kary nałożonej przez UOKiK rozdzielić na wszystkich klientów Polkomtelu dając im darmowe minuty, eski?

  • -1

    15. ~  2011-12-14 12:50:09  host: z59-13.opera-mini.net

    i tak bende ich klijętem! Plusz to najlepsza polska sieć! Nie kradną mi pieniendzy z kąta jak to robili np. plej i oręcz!

  • 0

    16.  2011-12-14 12:57:02

    Nie tylko Plus robił takie numery. W salonach ery w zeszłym roku każdy konsoltant zachwalał oferty "29 groszy do wszystkich sieci".... Co z tego, ze nie bylo w reklamie skoro konsultanci mowili to klientom. To niestety wprowadzanie ludzi w blad...

  • 0

    17. ~robert  2011-12-14 13:29:53  host: 213.108.152.83.wlantech.pl

    Żadna kara tego typu nie powinna być nakładana na firmę jako całość. I tak w końcu pośrednio zapłacą ją klienci. W tym konkretnym przypadku Polkomtela - stracą klienci przez to, że Polkomtel np. nie zainwestuje tych pieniędzy w rozwój sieci. Kara powinna być nałożona personalnie na "głowę" firmy, np. właściciela, prezesa, radę nadzorczą itp. Niech prezes zapłaci z własnej kieszeni a później się martwi kto zawinił i ich z kolei obciąża. Podobnie jak właściciel samochodu musi zapłacić mandat za przekroczenie prędkości jeśli nie potrafi wskazać osoby, która kierowała w tym czasie pojazdem.

  • 0

    18. ~pabloki  2011-12-14 13:32:19  host: apn-95-40-84-99.dynamic.gprs.plus.pl

    @15 Plusz to nalepsz cypryjska siec w polsce.

  • 0

    19.  2011-12-14 13:32:28

    robert: jeżeli operator będzie miał mniej pieniedzy, to mniej zainwestuje i nie wprowadzi nowych ofert - a więc będzie mniej atrakcyjny dla klientów, co może skończyć się tym, że część ich straci, a biznes zanurkuje. Konkurencja na rynku jest za duża, żeby całość kary przerzucać na klientów. Inna sprawa, że przy zysku netto na pozomie miliarda zł, niecałe 2 mln zł to wygląda raczej jak zaokrąglenie...

  • 1

    20. ~Cypr  2011-12-14 14:18:33  host: apn-77-112-58-88.dynamic.gprs.plus.pl

    WitekT - to nie ma nic do rzeczy, nawet jak będzie Polkomtel miał więcej kapitału to i tak nie zainwestuje czy zmieni ofert na atrakcyjniejsze, bo to jest polityka Solorz-Żaka "Płacz i Płać, jak żeś głupi".

  • 0

    21. ~lukas  2011-12-14 14:39:40  host: user-164-127-94-140.play-internet.pl

    Bez sensu:/ kara tego typu nie powinna być nakładana na całą firmę - ewidentnie ktoś zawalił sprawę, ale dlaczego UOKiK zamiast wyjaśniać tylko kary przywala????

  • 0

    22. ~Nikt  2011-12-14 15:29:15  host: 088156088050.wroclaw.vectranet.pl

    Należało się Plusowi. To było ewidentne wprowadzenie w błąd.

  • 0

    23. ~Słoneczny  2011-12-14 18:03:33  host: 87-207-193-15.dynamic.chello.pl

    "Rarka" i "Telefon na kartę za złotówkę" złowiły rzesze długoterminowych klientów. Przy takich przychodach, tą karę mogą sobie wrzucić w koszty. Raz czy dwa obetnie się premie i po sprawie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.