Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UOKiK - 15 mln kary dla T-Mobile

UOKiK - 15 mln kary dla T-Mobile

orson_dzi 5 Stycznia 2017 10:29

28 0

Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata - T-Mobile nie uzyskiwał wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami.

Postępowanie w sprawie dodatkowych usług T-Mobile UOKiK rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Operator miał nie uzyskiwać od klientów wyraźnej zgody na aktywację usług. Były one bezpłatne przez określony okres, a jeśli nie zostały wyłączone przed upływem czasu promocyjnego, przechodziły w okres płatny.

Zobacz: [Aktualizacja] UOKiK bierze się za "Granie na czekanie" w T-Mobile




UOKiK uznał, że T-Mobile naruszył w ten sposób zbiorowy interes konsumentów. Opłaty za dodatkowe usługi nie są pobierane od 17 grudnia 2016 roku. Dzięki temu Urząd obniżył ostateczną kwotę kary o 30% i wyniosła ona 15 mln zł. Dodatkowo T-Mobile musi opublikować decyzję Urzędu na swojej stronie internetowej.

Podstawą do podjęcia decyzji był art. 10 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta - najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.

Zobacz: Komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: uokik | t-mobile

w sumie: 66
  • 1

    47. ~  2017-01-05 14:54:22  host: user-31-174-177-50.play-internet.pl

    Jeszcze +) ! Wk... mnie jak muszę płacić gdy dzwonie do kogoś, kto ma tel. w +). Pomimo posiadanego no-limit w konkurencyjnej sieci, stwierdzam, że Notka w +) jest to chamskie, prostackie i żebracze zachowanie tego operatora, który na siłę uszczęśliwił swoich klientów tym czymś i żeruje na dzwoniących do tej sieci.

  • 0

    48. ~1800/2600/2100/800-FDD-LTE  2017-01-05 15:36:45  host: ip-5-172-255-1.free.aero2.net.pl

    T Mobile powinno stracić koncesje na częstotliwości które dostało od UKE a przez pół roku nie włączyło nadajników podobnie jak to jest w przypadku koncesji naziemnej i satelitarnej na TV w KRRIT

  • 1

    49. ~:)))))))))))))))  2017-01-05 15:37:21  host: 188.166.87.191

    bić szwaba

  • 1

    50. ~pabloki  2017-01-05 15:39:39  host: 188.146.78.130.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    15 mln dla tmobile to jak 1 grosz.

  • 1

    51. ~darek  2017-01-05 17:02:35  host: user-188-33-251-209.play-internet.pl

    doili klientów latami włączając niechciane usługi czy opłaty za sprawdzenie konta to i mają na kary, proponuję prezesiowi Tia mobile aby dobrowolnie poddali się karze to może im zmniejszą jej wysokość

  • -1

    52.  2017-01-05 17:21:20

    Wniosek można wysnuć taki że klient T-mobila był, jest i będzie strzyżony bo nie ogarnia regulaminów. Przenieś się do innej sieci też nie potrafi bo trzeba ogarnąć proces przenoszenia. Tak w koło Macieju. Pozostaje wylać żale na portalu i płacić dalej. Może kiedyś jakiś urząd przerwie to strzyżenie. Ale co nastrzygli to ich. Będą pieniądze na kary.

  • 1

    53. ~vfggc  2017-01-05 17:22:48  host: user-164-127-110-207.play-internet.pl

    Nareszcie i baaardzo dobrze tak trzymac za krętactwo musi byc kara szkoda że tak mało dotkliwa, ze 150 milionów zł by się przydało to by się rozumu nauczyli a tak trzeba było zmienic operatora bo był niereformowalny.

  • 0

    54.  2017-01-05 17:45:11

    nauczcie sie ludzie czytac, bo najlatwiej jest wrzucac, ze ktos mi nie powiedzial

  • 1

    55. ~darek  2017-01-05 17:55:55  host: user-188-33-251-209.play-internet.pl

    spoko dla Tia mobile te 15mln to jak dla nas 4gr za sprawdzenie salda konta

  • 3

    56. ~  2017-01-05 17:58:54  host: apn-77-113-79-130.dynamic.gprs.plus.pl

    @54: Jakoś na zachodzie T-Mobile tak nie kantuje i nie wymaga od klientów analizy kilkudziesięciu stron różnych regulaminów i cenników.

  • 1

    57. ~r  2017-01-05 23:24:27  host: user-164-126-137-215.play-internet.pl

    Słuszna kara, moglaby być wieksza. Nie mam ochoty pilnować bombaj a co mi tam płatnego włącza i poskramiać ich zakusy na moje moniaki. Wole w tym czasie choćby dłubać w nosie.

  • 1

    58.  2017-01-06 19:47:00

    A w Plusie to samo maja

  • -1

    59. ~Prz  2017-01-07 09:18:38  host: abvj113.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak kupiłem starter T-mobile to na opakowaniu było napisane że włączona jest Prenumerata, Angielkski przez sms i granie na czekanie wraz z cenami. Po pierwszym uruchomieniu przyszly smsy z instrukcjami wyłączenia, co uczyniłem. Serio to bylo takie trudne ze ludzie to do uokik zglaszali?

  • 0

    60.  2017-01-07 09:23:42

    @59: komentarz do Twojego wpisu zbyteczny- i tak nie zrozumiesz problemu, albo pracujesz dla TegoMobila. JA CHCĘ SAM DECYDOWAĆ O TYM CO I KIEDY SOBIE WŁĄCZYĆ!!!

  • 1

    61. ~  2017-01-07 23:06:05  host: apn-31-1-213-25.dynamic.gprs.plus.pl

    @59: Tylko dlaczego klient ma wyłączać coś, czego w ogóle nie zamawiał?
    Nie uważasz, że to jest jednak bezsensowne?
    Nie wierzę, że T-Mobile podobnie metody stosuje np. w Niemczech...

  • 0

    62. ~Jarek  2017-01-10 09:26:29  host: 91.208.93.147

    @49 bardzo merytoryczny komentarz, ręce opadają...

  • 1

    63.  2017-01-10 09:51:37

    no tak, kupujemy 10 jaj, a przy kasie kasjerka nam dokłada 10 piłeczek tenisowych:
    -ale ja tego nie kupowałem.
    —nic nie szkodzi, jak pan nie chce, to pan odda w punkcie obsługi klienta.

  • 0

    64.  2017-01-10 09:55:14

    @63: Calm: ale można to zrobić tylko w ciągu 1 MINUTY od odejścia od kasy!!!

  • 0

    65.  2017-01-10 10:03:30

    frasag, spokojnie, w punkcie obsługi klienta kupa luda, nikomu się nie chce tam iść, bo przecież piłeczki są ,,darmo''...

  • 0

    66.  2017-02-03 11:48:50

    według mnie nie słuszna kara, wszystko jest z godne z reklama

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-148-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.