Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Unima 2000 udoskonaliła łączność w KIR

Unima 2000 udoskonaliła łączność w KIR

WitekT 7 Lipca 2005 16:27

0 0

Unima 2000 Systemy Telekomunikacyjne wdrożyła zaawansowany system łączności w Centrali Krajowej Izbie Rozliczeniowej, jednostce przeprowadzającej rozliczenia międzybankowe - zlecenia płatnicze, ich rejestrację i ustalanie wzajemnych zobowiązań.

Planując wdrożenie systemu największy nacisk położyliśmy na niezawodność i bezpieczeństwo, tak, żeby nasze usługi mogły być dostępne cały czas. Awaria jednego łącza nie może spowodować zakłóceń w całym systemie, przecież u nas rozliczane są pieniądze wszystkich banków w Polsce – powiedział Dariusz Langner, administrator systemu w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Krzysztof Niewidziajło, dyrektor ds. handlowych w Unima 2000 przyznaje, że także rozproszona lokalizacja Izby była jednym z warunków, które wymusiła taki, a nie inny kształt złożonego systemu, jaki firma z Krakowa wdrożyła u klienta. Centrala Izby w Warszawie zatrudnia około 150 osób pracujących w dwóch oddalonych od siebie siedzibach. Zaimplementowany system musiał być jednorodny w obydwu budynkach, których system telefoniczny musiał być połączony, aby cała firma objęta była jednym, wysokim standardem łączności – dodał Niewidziajło.

Architekturę wdrożonego w KIR systemu zaprojektowano według trzech wytycznych: niezawodność i ciągłość działania, ujednolicenie łączności w siedzibach oraz wysoki poziom funkcjonalności zastosowanych rozwiązań.

Systemu składa się z serwerów telekomunikacyjnych AVAYA Communication Manager DEFINITY SI, systemu taryfikacyjnego Telbaza Office 2000 oraz systemów łączności bezprzewodowej DEFINITY Wireless DECT. Wdrożenie obejmowało również montaż bramek GSM oraz integrację serwera DEFINITY z systemem poczty głosowej INTUITY AUDIX.




Unima 2000 wykonała także sieciowanie systemów DEFINITY w lokalizacjach KIR w Warszawie przy wykorzystaniu protokołów IP i DCS oraz istniejących zasobów sieci lokalnej i łączy ISDN PRA.

Zaproponowany przez Unimę 2000 sposób połączenia central przenosi najwięcej funkcji i usług z oferowanych na rynku, w czasie gdy przeprowadzano wdrożenie – przyznaje Dariusz Langner.

Wykorzystanie sieci LAN oraz istniejącej w firmie infrastruktury teletechnicznej umożliwiło dodatkową redukcję koniecznych inwestycji przy rozbudowie lub unowocześnieniu tradycyjnej telefonii.

Wdrożenie w KIR to klasyczny przykład konwergencji. Rozwój nowoczesnych technologii oraz konieczność wzajemnego kontaktu i przepływu informacji w wielu postaciach powoduje wzajemne przenikanie się tradycyjnych i nowoczesnych protokołów i urządzeń – mówi dyrektor Niewidziajło.

Źródło tekstu: Unima 2000     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-144-16-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy uważasz, że Play zdąży pokryć własnym zasięgiem całą Polskę do 2020 roku?

Play ma 6000 stacji BTS

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet