Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Unima 2000 udoskonaliła łączność w KIR

Unima 2000 udoskonaliła łączność w KIR

WitekT 7 Lipca 2005 16:27

0 0

Unima 2000 Systemy Telekomunikacyjne wdrożyła zaawansowany system łączności w Centrali Krajowej Izbie Rozliczeniowej, jednostce przeprowadzającej rozliczenia międzybankowe - zlecenia płatnicze, ich rejestrację i ustalanie wzajemnych zobowiązań.

Planując wdrożenie systemu największy nacisk położyliśmy na niezawodność i bezpieczeństwo, tak, żeby nasze usługi mogły być dostępne cały czas. Awaria jednego łącza nie może spowodować zakłóceń w całym systemie, przecież u nas rozliczane są pieniądze wszystkich banków w Polsce – powiedział Dariusz Langner, administrator systemu w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Krzysztof Niewidziajło, dyrektor ds. handlowych w Unima 2000 przyznaje, że także rozproszona lokalizacja Izby była jednym z warunków, które wymusiła taki, a nie inny kształt złożonego systemu, jaki firma z Krakowa wdrożyła u klienta. Centrala Izby w Warszawie zatrudnia około 150 osób pracujących w dwóch oddalonych od siebie siedzibach. Zaimplementowany system musiał być jednorodny w obydwu budynkach, których system telefoniczny musiał być połączony, aby cała firma objęta była jednym, wysokim standardem łączności – dodał Niewidziajło.

Architekturę wdrożonego w KIR systemu zaprojektowano według trzech wytycznych: niezawodność i ciągłość działania, ujednolicenie łączności w siedzibach oraz wysoki poziom funkcjonalności zastosowanych rozwiązań.

Systemu składa się z serwerów telekomunikacyjnych AVAYA Communication Manager DEFINITY SI, systemu taryfikacyjnego Telbaza Office 2000 oraz systemów łączności bezprzewodowej DEFINITY Wireless DECT. Wdrożenie obejmowało również montaż bramek GSM oraz integrację serwera DEFINITY z systemem poczty głosowej INTUITY AUDIX.




Unima 2000 wykonała także sieciowanie systemów DEFINITY w lokalizacjach KIR w Warszawie przy wykorzystaniu protokołów IP i DCS oraz istniejących zasobów sieci lokalnej i łączy ISDN PRA.

Zaproponowany przez Unimę 2000 sposób połączenia central przenosi najwięcej funkcji i usług z oferowanych na rynku, w czasie gdy przeprowadzano wdrożenie – przyznaje Dariusz Langner.

Wykorzystanie sieci LAN oraz istniejącej w firmie infrastruktury teletechnicznej umożliwiło dodatkową redukcję koniecznych inwestycji przy rozbudowie lub unowocześnieniu tradycyjnej telefonii.

Wdrożenie w KIR to klasyczny przykład konwergencji. Rozwój nowoczesnych technologii oraz konieczność wzajemnego kontaktu i przepływu informacji w wielu postaciach powoduje wzajemne przenikanie się tradycyjnych i nowoczesnych protokołów i urządzeń – mówi dyrektor Niewidziajło.

Źródło tekstu: Unima 2000     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-129-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.