Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: Zmiany w MNP

UKE: Zmiany w MNP

LuiN 25 Czerwca 2015 19:54

10 0

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru odbywać się będzie za pośrednictwem zarządzanej przez UKE Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

Zmiana technicznego sposobu realizacji procesu przeniesienia numeru, wymaga od wszystkich operatorów dużego zaangażowania technologicznego. W celu umożliwienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym należytego przygotowania się do pracy w nowym systemie, UKE udostępnił 17 kwietnia środowisko testowe systemu.




Jednoczesne przełączenie wszystkich obecnych systemów operatorów na nową, jednolitą platformę może spowodować po stronie operatorów przejściowe trudności w przenoszeniu numerów.

Terminy związane z realizacją przeniesienia numeru nie ulegają zmianie.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke | mnp

w sumie: 24
  • 0

    5. ~pabloki  2015-06-25 21:01:39  host: 188.146.83.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    a wiecie jak przenisi się numery w UK?

  • -2

    6. ~pabloki  2015-06-25 21:04:12  host: 188.146.83.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @3 operatorowi ginął numer? niemożliwe w środowisku elektronicznym. słabe zaangażowanie pracowników i brak gotowości do ponoszenia odpowiedzialności za błedną realizację- tym tłumacze zginięcie numeru.

  • 1

    7.  2015-06-25 21:22:24

    @6 prawda jest taka, że pracownik BOK-u często zwyczajnie nie ma wystarczających informacji żeby stwierdzić na jakim etapie jest proces i co się dzieje z numerem. Często to jest element, z którego szkoleń praktycznie nie ma.

  • -1

    8. ~pabloki  2015-06-25 21:41:58  host: 188.146.83.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 ale mi nie chodzi o pracownika BOK. juz nie chiałem pisac dodatkowego posta. to raczej oczywiste że wportowaniem numeru nie zajmują się pracownicy BOK, szkolenia dla nich są więc niezasadne ekonomicznie i praktycznie. tym zajmuje sie osoby z większymi uprawnieniami- zreszta sprawdź u siebie w orange. to właśnie te osoby sa pośrednio odpowiedzialne, prócz oczywistych pomyłek klientów, za błedy przy MNP. sam wiesz że by nr działał poprawnie po MNP musi mieć pozmieniane przekierowania u wszystkich opertatorów a przede wszystkim musi byc odpowiednio właczony do sieci docelowej.

  • 0

    9.  2015-06-25 21:51:36

    Ale to osoba na I linii trafia na klienta i coś musi mu powiedzieć. Klient nie rozmawia z ludźmi od MNP. I wypadałoby, żeby mógł jakieś minimum informacji uzyskał, a z tym bywa bardzo ciężko.

  • 0

    10. ~a  2015-06-25 21:59:46  host: user-94-254-133-114.play-internet.pl

    dobry TLS i będzie git :)

  • 2

    11. ~ola  2015-06-25 22:04:11  host: ip-37-152-19-199.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    ta baza od UKE właśnie ułatwia MNP... ona jest odniesieniem dla wszystkich.. oddał/przyjął... w bazie będą rekordy kto skopał...

  • 0

    12. ~pabloki  2015-06-25 22:15:42  host: 188.146.83.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @ możesz tylko powedziec że nie masz dostepu do informacji i jedyne co to zastosować procedurę, czyli przeważnie dokonac zgłoszenia technicznego. zwykły BOK nie może mieć dostępu do bazy MNP.

  • 0

    13.  2015-06-25 22:18:25

    @12 BOK widzi podstawowe informacje na temat statusu, daty i sposobu przeniesienia, numeru przenoszonego i sirci, no i ew. powód odmowy, ale lakonicznie, że np niezgodne dane. Znaleźć to i podać to banał, ale nie każdy potrafi lub chce.

  • 2

    14. ~Lord  2015-06-25 23:47:57  host: 178-36-66-46.adsl.inetia.pl

    Powinno być tak, że dzwonie do swojego operatora. On mnie weryfikuje, proszę o kod, dostaje go. Dzwonie do nowego operatora np. za pomocą sim karty kupionej w kiosku. Nowy operator dostaje ten kod i w ciągu x dni "numer kupiony w kiosku" zastępuje moim starym numerem.

  • 1

    15. ~  2015-06-26 07:32:43  host: user-46-113-197-223.play-internet.pl

    @14: Rozwiązania z "Wysp" choć dobre, w Polsce się nie sprawdzają, bo u nas jest biurokracja i do wszystkiego potrzebny jest wniosek/podanie z podpisem i pieczątką.

  • 2

    16. ~xs  2015-06-26 07:47:18  host: 83-238-226-87.adsl.inetia.pl

    pabloki czy dostajesz jakieś doładowania za pisanie takich bzdetów jak w #1 itd? Baza UKE wprowadza realny nadzór nad procesem bo dla przypomnienia zgodnie z rozporządzeniem min. infrastruktury MNP bo być realizowane max. do godz., 3:00. Jak jest każdy wie - co więcej nikt żadnego odszkodowania nie wywalczył bo odpowiedzialność była rozmyta. Teraz UKE ma dokładnie historię operacji i może nawet samodzielnie prowadzić statystyki czasów portów i reagować gdy któryś z opów nagminnie łamie prawo.

  • 1

    17. ~bynajmniej orżnij  2015-06-26 08:57:22  host: user-94-254-199-96.play-internet.pl

    Ich proces MNP to kpina, a oferta tragiczna! Masz 6miesięcy gratis pod warunkiem że nr tymczasowy leży w szufladzie! Każde połączenie,wysłany sms czy transfer 1MB jest liczony według stawek! Gdybym chciał korzystać z nr tymczasowego to trzeba anulować miesiące gratis wysyłając sms. Na 801234567 ostro lecą w uja, zero informacji wtrakcie rozmowy. Złodzieje oszuści i bandą oszołomów!

  • 2

    18. ~1234  2015-06-26 11:58:45  host: host-94-78-167-25.dynamic.mm.pl

    Najlepiej wprowadzić kody ussd, takie które umożliwią przeniesienie numeru, z każdej sieci do każdego operatora.

  • 0

    19. ~MNP  2015-06-26 20:26:29  host: ptcnat.t-mobile.pl

    Całe ćwiczenie ma sens. Będzie szybciej. Spójna baz numerów w PLI CBD od października wykluczy zły routing.

  • 1

    20. ~  2015-06-27 09:02:38  host: cpc1-amer3-2-0-cust130.15-2.cable.virginm.net

    @5: W moim przypadku przenosiłem numer z O2 do giffgaff (bo lepsza jak dla mnie oferta)...
    Wyglądało to tak:
    1. Zarejestrowałem kartę na stronie O2.
    2. Zamówiłem kartę na stronie nowej sieci (można też kupić w sklepie)
    3. Aktywowałem ją i zarejestrowałem na stronie sieci giffgaff.
    4. Zadzwoniłem do obsługi klienta O2 i poprosiłem o kod PAC.
    Po weryfikacji kodem który zostanie przesłany na mój telefon i danych, konsultant podał mi kod PAC.
    5. Zalogowałem się na konto giffgaff i podałem tam datę przeniesienia, numer telefonu i kod PAC.
    6. W dniu przeniesienia jest jak w Polsce z przenoszeniem do Orange. Stara karta przestaje działać a na nowej podmieniają się numer z tymczasowego na "stary" :)

    Wszystko trwało dosłownie kilka minut :)

    Fajnie by było jakby wprowadzili kody PAC w Polsce :)

  • 0

    21.  2015-06-28 00:56:04

    @20 Jak już ktoś napisał wcześniej zbyt duża u nas panuje biurokracja by takie kody miały rację bytu. Jak ostatnio przenosiłem numer prepaid do plusa (potem do rbm) to do przeniesienia numeru pani w salonie musiała wydrukować aż 18 kartek A4.

  • 0

    23. ~Bartek  2015-06-28 09:05:50  host: public-gprs516827.centertel.pl

    26 czerwca przenosiłem numer z nju mobile do PLAY. Po wizycie w salonie dostałem 2 SMS-y na przenoszony numer. Jeden od PLAY, informujący o tym, że złożyłem wniosek o przeniesienie numeru i drugi od Orange, że "ktoś" złożył wniosek o przeniesienie mojego numeru do PLAY. Nigdy wcześniej nie dostawałem takich informacji SMS-em.

  • 0

    24. ~bb passport  2015-06-29 09:13:51  host: public-gprs515082.centertel.pl

    Nawiązując do biurokracji, dlaczego piszecie o niej tutaj. Mam takie wrażenie, które graniczy z pewnością ze to przy ul. Wiejskiej jest tworzone prawo w tym prawo telekomunikacyjne. Wystarczy przeczytać wspomniany akt prawny z rozporządzeniem stosownego ministerstwa i będziecie wiedzieć dlaczego do przeniesienia nr prepaid potrzeba tyle papierków

  • 1

    25.  2015-06-29 11:01:06

    @17 po co przenosisz numer skoro chcesz korzystać z numeru tymczasowego. Tymczasowy z reguły jest po to aby leżał w szufladzie, a ty cierpliwie czekasz aż nastąpi dzień przenosin i nie ponosisz kosztu dwóch abonamentów.
    Jak chcesz mieć dwa numery to dokup sobie nową aktywację albo jak nie zależy Tobie nas starym numerze to stary wypowiadasz i kupujesz nową aktywację.
    Masz wybór ale chyba nie umiesz z niego skorzystać.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-171-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet