Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE zatwierdził nowy regulamin TP, ale będzie się bacznie przyglądał jego stosowaniu

UKE zatwierdził nowy regulamin TP, ale będzie się bacznie przyglądał jego stosowaniu

WitekT 5 Grudnia 2006 23:20

0 0

1. grudnia Prezes UKE zatwierdził przedłożony przez Telekomunikację Polską do jego oceny projekt Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską SA.

Przedmiotowa zgoda wiązała się jednak z szeregiem zastrzeżeń zgłoszonych przez Prezesa UKE wobec proponowanych w tym Regulaminie postanowień niekorzystnych dla użytkowników - a które to postanowienia na gruncie przepisów obowiązującego Prawa Telekomunikacyjnego nie mogły być przyczyną zgłoszenia przez Prezesa UKE sprzeciwu, ponieważ nie ma do tego podstaw prawnych w obowiązującej ustawie.

Zastrzeżenia (wątpliwości) Prezesa UKE wzbudziły w szczególności następujące kwestie:
1) Maksymalny termin przysługujący Spółce na rozpoczęcie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w wymiarze 10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia.
2) Procedury doliczania przez TP do faktury za bieżący okres rozliczeniowy wartości usług z poprzednich okresów rozliczeniowych, jeżeli opłaty te w wysokości zgodnej z cennikami TP nie zostały uwzględnione w fakturach za te okres.
3) Zmiana terminu płatności faktur poprzez uznanie za dzień zapłaty daty wpływu środków na rachunek TP, a jednocześnie braku kontroli TP nad terminami dostarczania faktur abonentom.




Brak odpowiednich narzędzi regulacyjnych pozwalających Prezesowi UKE na zawetowanie powyższych (niekorzystnych dla abonentów) postanowień Regulaminu wpłynął na wniesienie przez Prezesa UKE zastrzeżeń poniższej treści:
bardzo dokładnie i restrykcyjnie będzie monitorowana kwestia jakości i dostępności świadczonych przez Spółkę usług, w tym zachowywanie przez Operatora parametrów wskaźnika odnoszącego się do czasu oczekiwania na przyłączenie do sieci,
wyjątkowo dokładnie będzie monitorowana kwestia dofakturowywania usług - szczególnie dogłębnie analizowany będzie zakres oraz przebieg postępowań ws. skarg wnoszonych przez abonentów w tym przedmiocie. Jednocześnie, Prezes UKE zaznaczył, iż w Regulaminie powinien znaleźć się zapis, w myśl którego:
- abonent informowany byłby przez Spółkę o fakcie powstania zaległości w fakturowaniu zrealizowanych na rzecz danego abonenta usług wraz z podaniem przyczyn zaistnienia takiej sytuacji oraz
- wybierałby dogodny dla siebie sposób rozliczenia przedmiotowych zaległości,
będzie monitorowana również kwestia sposobów i terminów płatności za usługi, w szczególności poprzez weryfikację skarg abonenckich i interwencje u Operatora w tym zakresie.

Dodatkowo, Prezes UKE zwrócił uwagę na potrzebę uzupełnienia postanowień przedłożonego do jego akceptacji projektu Regulaminu o takie kwestie, jak:
potrzeba zamieszczenia na stronie internetowej Spółki konkretnego adresu elektronicznego, na który mogłyby być składane reklamacje,
zamieszczenie w Regulaminie zapisu uprawniającego klienta do porozmawiania ze zwierzchnikiem konsultanta błekitnej linii tp.

Niezależnie od powyższego, Prezes UKE zobowiązał TP do ponownego, niezwłocznego przesłania abonentom jednolitego tekstu Regulaminu z zastosowaniem odpowiednio dużej czcionki, pozwalającej abonentom za swobodne zapoznanie się z jego postanowieniami.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~kubik@wap  2006-12-06 00:12:02  host: wap.plusgsm.pl

    A jak to (i rozdzielenie usług nie głosowych od abo) ma się do usługi 'multipakiet tp'? Skoro sama neostrada może egzystować bez telefonu, to dlaczego multipakiet nie może? Żeby czasem klient za mało nie płacił...

  • 0

    2. ~wlo  2006-12-06 08:17:06  host: anz11.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmmm... Podobno już nikt nie zakłada stacjonarnego... Skąd więc ten problem z terminami oczekiwania? Przecież to w sumie nie powinno mieć znaczenia ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-74-142.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet