Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE zabrał głos ws. "uzupełnienia" regulaminu PTC

UKE zabrał głos ws. "uzupełnienia" regulaminu PTC

WitekT 27 Marca 2007 09:31

0 0

W związku z bardzo licznymi skargami i zapytaniami konsumentów napływającymi do UKE w sprawie dokonania przez PTC zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych Prezes UKE przedstawił pewne informacje dotyczące sprawy.

Jak napisało UKE w komunikacie, z informacji przekazywanych przez abonentów PTC wynika, że spółka podtrzymuje swoje stanowisko, iż "uzupełnienie" regulaminu, o którym pisemnie powiadomiła abonentów nie jest podstawą do rozwiązania przez nich umowy bez płacenia kary np. za telefon zakupiony po promocyjnej cenie.

W tej sytuacji:

1. Jak już zostało wskazane w stanowisku prezesa UKE z 22. marca zgodnie z art.59 ust.2 Prawa Telekomunikacyjnego każda zmiana regulaminu, niezależnie od nazewnictwa stosowanego przez operatora (w przypadku PTC zmiana regulaminu określona została jako "uzupełnienie zapisów") jest zmianą regulaminu, która w przypadku braku jej akceptacji daje abonentowi prawo do wypowiedzenia umowy, a operatorowi nie przysługuje wobec abonenta roszczenie odszkodowawcze.

2. Mimo jasno brzmiących przepisów prawa w tym zakresie abonenci powinni zdawać sobie sprawę z faktu, iż PTC może dokonywać odmiennej interpretacji przepisów i naruszając je żądać od abonenta zapłacenia kary w przypadku wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian w regulaminie.




3. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji należy pamiętać, że:

PTC nie ma uprawnienia do żądania od abonenta uzasadnienia, z którym zapisem zmienionego Regulaminu się nie zgadza - to spółka jednostronnie zmienia warunki świadczenia usług, a druga strona ma prawo się z tym nie zgodzić,
jeżeli abonent wypowie umowę może spotkać się z roszczeniem ze strony operatora o zapłatę kary umownej. Wówczas możliwe są dwie drogi postępowania:

a) Abonent może zapłacić kwotę kary umownej, a następnie dochodzić jej zwrotu od spółki,
w ramach postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa UKE na wniosek konsumenta.
UWAGA! Jeżeli jedna ze stron nie wyrazi zgody na polubowne zakończenie sporu Prezes UKE odstępuje od postępowania mediacyjnego,
przed Stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie UKE UWAGA! Jeżeli jedna ze stron nie wyrazi zgody na polubowne zakończenie sporu odstępuje się od rozpatrzenia sporu,
w postępowaniu sądowym przed sądem cywilnym.

b) Abonent może uchylić się od zapłaty kary. PTC będzie wówczas mogła wystąpić do sądu cywilnego z roszczeniem o zapłatę dochodzonej kwoty kary.

4. W przypadku sporu konsumenta z operatorem, który nie wyraził zgody na mediację lub sąd polubowny, konsument może uzyskać pomoc prawną w organizacjach konsumenckich lub u Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Zgodnie z ustawą z 15. grudnia 2000 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2003 r. Nr 86, poz. 804 ze zm.) w powiatach oraz miastach na prawach powiatu działa Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów. Rzecznik m.in. świadczy nieodpłatne poradnictwo prawne dla konsumentów, może występować do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów. Może (ale nie musi) wytaczać powództwa na rzecz konsumentów i wstępować (za zgodą konsumenta) do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 658
  • 0

    639. ~  2007-04-09 03:18:18  host: 87-205-52-180.adsl.inetia.pl

    Karol - oni nikogo nie podadza do sadu. Zastanow sie: 40000 ludzi * wpis sadowy, oplaty prawnikow itp. Rok ma 365 dni - 40000 spraw - jak to sobie wyobrazasz? Bo ja tego sobie niewyobrazam przy jakosci pracy sadow w Polsce. I do tego jak ERA jest na straconej pozycji. I kazdy moze sie nawet odwolac ;)

  • 0

    640. ~Karol  2007-04-09 10:42:26  host: amr214.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja wiem ze nikogo nie pozwa, w dodatku nie mam zamiary wycofywac swojego wypowiedzenia :) era by sie przeliczyla jak by miala zaplacic za tylu prawnikow, bo przeciez jeden wszystkich spraw nie obskoczy. bezsensu jest to ciagle upieranie sie ery przy swoim bo wiecej straci niz jak by sie od razu przyznala

  • 0

    641. ~  2007-04-09 23:34:40  host: 87-205-52-180.adsl.inetia.pl

    No wlasnie te dzialanie nie jest bez sensu. Popatrz na to trzezwo: ja ERE doskonale rozumiem. ERA to jest firma ktora jest tylko nastawiona na zysk. Pomysl tylko - 40000 ludzi to ok. chyba 1% klientow, i to klientow znajacych swoje prawa. Pomysl, co by to bylo jakby rozeslali do ok. 4 mln klientow takie pismo: Szanowny kliencie, informujemy, ze od 15 marca zmienil sie regulamin. Zgodnie z ustawa PT, mozesz drogi kliencie nie zaakceptowac nowego regulaminu i rozwiazac umowe na czas okreslony bez placenia kary umownej zawartej w umowie :))) Po takim czyms mozeby i nie ten 1% ale cos kolo 10% sie wypisalo. A tak na razie jest 1% :)))

  • 0

    642. ~exerowiec  2007-04-10 10:42:58  host: azc130.internetdsl.tpnet.pl

    Dzisiaj ERA nawiązała kontakt - dostałem od nich sms:"Informujemy o wpłynięciu korespondencji dotyczącej rozwiązania umowy. Sprawa jest w trakcie rozpatrywania." - wypowiedzenie złożyłem w salonie 26.03, jednocześnie wysłałem do centrali poleconym. Myślałem, że od razu postraszą karą a tu jest szansa, że ERA sobie odpuściła.

  • 0

    643. ~Saba  2007-04-10 12:06:40  host: staticline22514.toya.net.pl

    I ja dziś otrzymałem od ery taki sam sms.

  • 0

    644. ~parrapet  2007-04-10 13:33:02  host: raks05.raks.pl

    Dziś również dostałem sms'a o podobniej treści. czekam na ciąg dalszy.

  • 0

    645. ~  2007-04-10 14:40:27  host: inet20908na-0.eranet.pl

    ja dzisiaj dostałam sms a za chwilę listonosz przyniósł polecony z odpowiedzią. Oczywiście piszą że kara musi być zapłacona ale dają jeszcze jedną szanse i 14 dni na namyślenie się i ewentualną rezygnację z zerwania umowy. I co wy na to?

  • 0

    646. ~dzid_  2007-04-10 19:57:36  host: apn-99-43.gprspla.plusgsm.pl

    To może być próba odstraszenia, a gdy przyjdzie co do czego to się wycofają. Powinna ich właśnie zniechęcić liczba rezygnacji, nie wiem czy to jest faktycznie 40tys., ale już ćwierć tej liczby byłaby poważnym obciążeniem dla prawników Ery.

  • 0

    647. ~exerowiec  2007-04-11 12:35:09  host: azc130.internetdsl.tpnet.pl

    heh...ja dzisiaj dostałem list od cholERY i tak samo, że kara do zapłaty chyba, że się wycofam(wspaniałomyślnie dali mi taką możliwość). No nie moge gdzie my żyjemy? Łamnią prawo i jeszcze grożą, a co robi UKE i UOKiK? Jeśli ktoś ma nr. tel. do UKE to proszę o podanie bo ja nigdzie nie mogę znaleść.

  • 0

    648. ~  2007-04-11 12:38:43  host: azc130.internetdsl.tpnet.pl

    juz nieważne znalazłem numer...

  • 0

    649. ~.  2007-04-11 13:33:55  host: dke38.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak zadzwonisz i dowiesz się czegoś, to daj znać :). również dzisiaj dostałem polecony.

  • 0

    650. ~  2007-04-11 16:31:16  host: staticline22514.toya.net.pl

    No i zaczęło się, ja dzisiaj otrzymałem też list od ery, i straszą,i proszą o zastanowienie się. A tak nawiasem to ciekaw jestem ile ludzi wypowiedziało umowy (np z Łodzi?)

  • 0

    651. ~  2007-04-11 17:10:51  host: staticline22514.toya.net.pl

    Koniecznie zobacz!!!!!!!!!!!!! http://media2.pl/telekomunikacja/22472-era-chce-zmusic-media2pl- do-usuniecia-informacji-na-temat-zmian-w-regulaminie.html i http://media2.pl/telekomunikacja/22473-kontrola-uke-w-erze-wykaz ala-naruszenie-prawa.html

  • 0

    652. ~Sabina  2007-04-11 17:46:44  host: cid145.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to a propos posta 635 i terminu na odpowiedzenie.ja dostalam to listem poleconym wiec data 14 dni(jak to jest w tym pismie)da sie liczyc od jakiejs daty..(od dzis)Wiec jak z tym jest?14 dni od dzis?

  • 0

    653. ~dzid_  2007-04-11 22:34:09  host: apn-99-36.gprspla.plusgsm.pl

    Niezłe jaja z tym media2. Teraz Era chyba próbuje zmienić taktykę, patrzczie jaką stronę www sobie odwaliła. Ale już, co mnie śmieszy to tutaj - www2.era.pl/pl/indywidualni/taryfy/mix/taryfa_fun - jest tam napisane, że w Era Fun sms jest po 40gr, a mms po 20gr (faktycznie jest na odwrót). Taki zonk, możemy powiedzieć, że Era zmieniła cennik?? hhahaaa Ciekawe kiedy się zorientują, swoją drogą to jak w supermarkecie pomylą się z ceną jakiegoś produktu ma się prawo do zakupu takiego towaru. No to co, od dziś puszczamy mmsy `za 20gr haha

  • 0

    654. ~  2007-04-12 12:45:40  host: abjg212.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_ id=168&news_id=1946&layout=3&page=text

  • 0

    655. ~  2007-04-12 12:45:56  host: abjg212.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I WSZYSTKO JASNE

  • 0

    656. ~  2007-04-17 07:59:18  host: host-217-172-233-40.gdynia.mm.pl

    dostałem smsa ze reklamacja jest rozpatrywana. To bylo tydzien temu, od tego czasy zero kontaktu czy cos.

  • 0

    657. ~  2007-04-18 14:18:14  host: dzf138.internetdsl.tpnet.pl

    zalogowałem się do iboa a tam komunikat: kontrakt w trakcie zawieszania :D

  • 0

    658. ~sabina  2007-05-18 22:40:17  host: cjr202.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_ id=168&news_id=2037&layout=3&page=text

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-158-180.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet