Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE wesprze nowych operatorów podczas kryzysu

UKE wesprze nowych operatorów podczas kryzysu

LuiN 8 Grudnia 2008 09:12

0 0

Mobyland podobnie jak CenterNet, powinien zacząć wykorzystywać częstotliwości do świadczenia usług w 18 miesięcy od otrzymania rezerwacji. A do końca 2009 roku pokryć własną siecią 15% populacji. Tymczasem obie te firmy ciągle szukają inwestorów. Obydwie wydały na rezerwację częstotliwości ponad 100 mln zł - pisze Parkiet.

Eutelia, włoski operator telekomunikacyjny, nadal jest właścicielem Mobylandu, spółki, która rok temu uzyskała rezerwację częstotliwości komórkowych obok CenterNetu (należy do NFI Midas). Włosi potwierdzili w oficjalnym komunikacie, że "nie było postępów" w realizacji porozumienia z firmą Zoo Network. Miała ona kupić Mobyland za 34 mln euro. Ostatecznie Eutelia zostawiła sobie jedynie 0,7 mln euro zaliczki i podała, że upoważniła dyrektora zarządzającego, aby ponownie poszukał kupca - napisał dziś Parkiet.

Sytuacja jest skomplikowana przez kryzys. Dlatego debatujemy w UKE nad tym, jak wesprzeć operatorów, którzy w związku z tym mają problemy z realizacją planów. Nie chcemy przyłączać się do grona podmiotów, które - jak administracja, wprowadzając ograniczenia, czy firmy, tnąc zatrudnienie - doprowadzają do tego, że mamy do czynienia z samo sprawdzającą się przepowiednią - mówi Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.




W uzasadnionych przypadkach zwykle zmieniamy harmonogramy realizacji inwestycji, szczególnie gdy dany podmiot rokuje. Nikt nie zgłosił się jeszcze z takim wnioskiem - dodaje Streżyńska.

Streżyńska pytana, czy nie obawia się, że gdy częstotliwości wygrywa słaby gracz, mogą być tylko blokowane, powiedziała: Nikt łatwo nie chomikuje w Polsce częstotliwości. Zaznaczyła, że jeśli UKE stwierdzi takie działanie, cofnie rezerwację. Pierwsza kontrola osiągnięć posiadaczy częstotliwości odbędzie się w styczniu.

Źródło tekstu: Parkiet     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1. ~  2008-12-08 09:29:58  host: 89.187.250.138.ip.airbites.pl

    Rozwiązaniem dla nowych operatorów byłoby wspólne wybudowanie i używanie sieci, tak jak np jest w Anglii w 3G

  • 0

    2.  2008-12-08 09:44:16

    Nie jest tajemnicą, że budowa sieci jest kosztowna, szczególnie gdyby chciało się ją postawić na częstotliwości GSM1800. Dlatego trzej nowi operatorzy powinni połączyć siły i zbudować wspólną sieć dla siebie. To by zmniejszyło koszty trzykrotnie dla każdego. Mogli by przecież też oferować usługi pod swoimi własnymi markami i np. pomiędzy nimi zrobić tańsze połączenia. Jeśli oferty były by ciekawe cenowo pozyskali by w sumie wiele nowych użytkowników, a z tym trójca musiała by się liczyć.

  • 0

    3. ~m  2008-12-08 10:28:34  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    nikt w dobie kryzysu nie zainwestuje w centernet czy mobyland,czeka ich stagnacja do 2010 przynajmniej,jednak do tego czasu moze sie znajdzie garcz ktory zaproponuje nan tyle niska dla siebie cene ze wykupi te 2 firmy a im sie bedzie oplacalo je sprzedac..np FT CZY VODAFONE CZY TMOBIE? ;-))

  • 0

    4. ~  2008-12-08 10:41:07  host: awa57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Droga Redakcjo, czy ktoś mógłby zamknąć tag na końcu wiadomości?

  • 0

    5.  2008-12-08 11:15:26

    4 - dzięki piękne, poprawione:)

  • 0

    6. ~ukenamuniu  2008-12-08 19:28:39  host: 86-59-n1.aster.pl

    No dobra, ale która firma wyprała 700 tys euro?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-63.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.