Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: w ramach platformy PLI CBD przeniesiono już ok. 620 tys. numerów

UKE: w ramach platformy PLI CBD przeniesiono już ok. 620 tys. numerów

sirmark 24 Grudnia 2015 00:45

3 1

Na początku października rozbudowana została Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD), a w systemie dodana została nowa funkcjonalność związana z obsługą wniosków o przeniesienie numeru.

Poprzez rozbudowę PLI CBD ujednolicono procesy przenoszenia numerów i wybudowano jedno miejsce procesowania wniosków o ich przeniesienie dla wszystkich operatorów. Wcześniej z powodu braku jednolitego systemu występowały błędy w ramach technicznej realizacji uprawnień abonentów.

Funkcjonalność platformy w zakresie numerów sieci mobilnych została uruchomiona 26 czerwca, a w zakresie numerów sieci stacjonarnych - 2 października. Do chwili obecnej za pośrednictwem systemu przeniesionych zostało prawie 600 tys. numerów w sieciach ruchomych i ponad 20 tys. w sieciach stacjonarnych.




Zobacz: UKE - proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD zakończony
Zobacz: UKE - zakończył się proces migracji do systemu PLI CBD

Zmiana technicznego sposobu realizacji procesu przeniesienia numeru, wymagała od wszystkich operatorów i dostawców usług sporego zaangażowania. Do systemu PLI CBD podłączonych produkcyjnie jest obecnie 341 podmiotów. W stosunku do 81 przedsiębiorców telekomunikacyjnych UKE musiał interweniować i 34 z nich już pomyślnie podłączyło się do systemu, zaś pozostali są w trakcie procedur podłączeniowych.

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:

Tagi: uke | pli cbd

w sumie: 7
  • 1

    1. ~  2015-12-24 00:55:25  host: 178-37-36-216.adsl.inetia.pl

    sam przenosiłem się nieważne skąd i gdzie by nie robić reklamy

  • 1

    2. ~~  2015-12-24 01:10:00  host: exe148.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ta platforma to jeden wielki niewypał. Przenosiłem dwa numery i na jeden czekałem 7dni, zanim został włączony w nowej sieci.

  • 0

    3. ~Cools  2015-12-24 09:14:43  host: host-205-238.tuchola-dc.pl

    @2 Potwierdzam , w moim przypadku trwało to 2 tygodnie.

  • 1

    4. ~Fox  2015-12-26 11:22:38  host: 188.146.68.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Bo to nie jest platforma tylko do przenoszenia numerów. Chodzi o zbieranie danych lokalizacyjnych, osobowych, billingowych dla służb, by nam sie żyło "lepiej" Jakoś nikt sie nie zapytał UKE o wszystkie funkcje tego "wynalazku"

  • 0

    5. ~Realista  2015-12-26 22:59:03  host: 188.246.139.6.rev.vline.pl

    Czy można w takim razie przenieść numer stacjonarny przeniesiony kiedyś z TP SA z ipfon.pl do halonet.pl ?

  • 0

    6. ~huhu  2015-12-27 00:43:23  host: 89-79-105-58.dynamic.chello.pl

    mojej koleżance która miesiąc temu przenosila się z play dla firm do t-mobile proces gdy była "poza zasięgiem" wynosil tylko 10 minut :)

  • 0

    7. ~Punk  2015-12-29 01:28:56  host: apn-77-112-90-179.dynamic.gprs.plus.pl

    Jak to dobrze że numer stacjonarny przenosiłem jeszcze za czasów kiedy ten system nie działał.
    Teraz ode mnie figę dostaną, a jak przyjdzie zmiana operatora to się weźmie nowy numer i po problemie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.