Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE ukarał Polkomtela i PTK Centertel

UKE ukarał Polkomtela i PTK Centertel

sirmark 6 Grudnia 2007 16:13

0 0

UKE nałożył na PTK Centertel 0,9 mln zł kary, a na Polkomtel 0,45 mln zł kary za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec klientów - poinformował PAP Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.

Rok temu rozpoczęliśmy badania umów i regulaminów operatorów pod względem zgodności z prawem telekomunikacyjnym. W pierwszej połowie roku operatorzy dostali wytyczne dotyczące nieprawidłowości w tym zakresie i mieli czas, aby je poprawić. Polkomtel i Centertel podjęli pewne działania, ale nie były one wystarczające - powiedział Strzałkowski.

Prawo telekomunikacyjne przewiduje w przypadku takich nieprawidłowości nałożenie przez Prezesa UKE kary pieniężnej do 3 proc. rocznych przychodów. Tutaj w obu przypadkach kara jest raczej symboliczna, ma pokazać, że operator nie dostosował umowy czy regulaminu do wytycznych UKE - dodał. Rzecznik UKE poinformował, że w przypadku Polkomtela w umowach zabrakło informacji o zakresie świadczonych usług, w tym danych o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych, czasu trwania umowy oraz warunków jej przedłużenia i rozwiązania.




Dodał, że przy ustalaniu wymiaru kary pieniężnej prezes UKE wzięła pod uwagę fakt, że Polkomtel podjął pewne działania odsyłając w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych do odpowiednich postanowień regulaminu. Według UKE podjęte przez Polkomtela działania nie stanowią jednak wykonania obowiązku ustawowego.

Polkomtel ma czas do 1 lutego 2008 roku na usunięcie nieprawidłowości, natomiast Centertel musi to zrobić do 29 lutego.

W przypadku Centertela zastrzeżenia dotyczące umowy były podobnego typu. Oprócz tego spółka musi określić w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych tryb postępowania reklamacyjnego - powiedział Strzałkowski.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 56
  • 0

    37. ~a  2007-12-07 08:49:05  host: ebc25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~ads nie ma już od dawna możliwości podpisywania umów na czas okreslony w Plusie. Aha, zmiany regulaminu wprowadza zarząd a nie kierowniczyna.

  • 0

    38. ~  2007-12-07 09:02:40  host: rev82-13.sferanet.pl

    @a ja ostania(iplus) podpisem w Vobisie w październiku 2006, sprzedawcy mówią mi ze sie nie da od 8lat, tak jak pisałem nie jest to łatwe ale wykonalne! trzeba kierownika poprosić i twardo obstawać przy swoim.

  • 0

    39.  2007-12-07 09:09:28

    ~ads - no to oczywiste... Masz prawo podpisać umowę na 5 miesięcy np. Oczywiście nie możesz skorzystać wówczas z ofert promocyjnych - bo regulaminy tychże mówią o okresie 2 lat. Ale nawet w tym przypadku możesz żądać podpisania umowy nie jak zwykle na czas nieoznaczony z klauzulą, że przez 2 lata nie rozwiążesz tej umowy (to róznica w stosunku d oinnych operatorów gdzie masz okresową umowę, która, jeśli nie złożysz wtypowoedzenia staje sie z automatu umową na czas nieoznaczony). Ja nie wiem jak prawnie jest np. w Erze, kiedy abonent po okresie promocji przechodzi na umowę na czas nieoznazony i za jakiś czas podpisuje kolejną umowę promocyjną - na czas oznaczony. W Plusie to proste, bo jest to umowa o nierozwiązywaniu umowy, w Erze praktycznie nowa, bo nie jest to zmiana tej na czas nieoznaczony... Zatem jeśli nie, to jak ona jest "kończona"? W umowie z następną promocją jest o tym coś napisane? Bo szczerze mówiąc - już o tym lata temu dyskutowaliśmy przy okazji róznbych "akcji" z umowami czy regulaminami - zastanawia mnie czy to całkiem zgodnie z prawem jest realizowane?

  • 0

    40.  2007-12-07 09:13:00

    ~a - mylisz się - umowy na cza oznaczony zawsze były, chociaż jako "dmyślne" oczywiście na czas nieoznaczony - zreztą poprzednie Prato telekomunikacujne to regulowało jasno akurat. Teraz możesz na czas okreslony umowę podpisac - chociaż właśnie jak wyżej wspomniałem na pewno nie na okres krótszy niż 2 lata jeśli korzystasz z oferty promocyjnej. Regulamin świadczenia usług nigdy nie ograniczał tego prawa. Po prostu im łatwiej jest zgodnie z przyzwyczajeniami postępować - to normalne jeśli coś nierutynowego muszą zrobić to mają problem - jak wszędzie.

  • 0

    41.  2007-12-07 09:19:05

    Nie nie trzeba tu, jak sugerujesz ~a interwencji zarządu - wystarczy kierowniczyna a nawet zwykły sprzedawca. Bo to on podpisuje w imieniu opeartora umowę i on zgodnie z regulaminem może podpisać umowę na czas oznaczony. Poczytaj najpierw zanim zaczniesz pierdoły opowiadać ;-)

  • 0

    42.  2007-12-07 09:21:12

    I dziwić się że ludzie narzekają na operatorów... może byście mieli na tyle odwagi i przyznali się najpierw do swojej ignorancji zanim zaczniecie oskarżać innych problemami wynikającymi z Waszych błedów albo zaniedbań? A może by powołać jakąś państwową agencję ochrony konsumentów przed nimi samymi? Żenujące...

  • 0

    43.  2007-12-07 09:27:32

    hmmm... nie - nie przesądzam, ze oprzednie prawo jako zasadę wprowadzało uowy na czas nieoznaczony... nie pamiętam czy to Prawo telekomunikacyjne czy inne przepisy innych umów dotyczące ;-) ALe na pewno żaden regulamin Plusa nie wprowadzał zakazu na umowy na czas oznaczony - to łamanie prawa cywilnego byłoby jawne przecież ;-)

  • 0

    44. ~zjazd  2007-12-07 13:59:33  host: dps165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no zobaczymy jak to bedzie chociaz ja mam twoj plan miesiedznie place okolo 50zl jak wszystkiego nie wykorzystam to przechodza minuty na nastepny miesiac takze nie jest zle

  • 0

    45.  2007-12-07 15:58:42

    z tymi umowami to ciagle sa problemy co w plusie, co w orange i nie wiem czy to jest problem logistyczny czy taka jest polityka firmowa? w przypadku plussa - to wiadomo polityka, uklady, zajmowanie sie stolkami a nie konstrukcja ofert dla klienta. .. a w przypadku orange, no coz daje jedynka za zarzadzanie i wizerunek marki (w sumie czy orange ma jeszce marke?) :)

  • 0

    46. ~paula  2007-12-08 17:16:02  host: ekf138.internetdsl.tpnet.pl

    mam pytanie: czy jezeli teraz przedluze umowe w mixie w Orange i wezme sobie nowy fon to kiedy zmienia regulamin moge ja poprostu zerwac po czym podpisac nowa i wziasc kolejny telefon:)??

  • 0

    47.  2007-12-08 20:04:44

    ~paula - tak, na pewno dostaniesz...

  • 0

    48. ~ukenamuniu  2007-12-08 21:07:47  host: nat-go2.aster.pl

    UKE ma wizję regulacji przez kary. Co tydzień, dwa o UKE musi być głośno. Ciekaw jestem jak wygląda harmonogram kar na I kwartał 2008r.

  • 0

    49.  2007-12-08 23:13:12

    czy w plusie mozna tak samo wycofac sie z umowy? co ich bronicie? ludzie płacą duża kase a oni sobie z nimi lecą. napisałes ze zaraz ktos napisze 'biznes to biznes i nie ma miejsca na sentymenty' ja napisze inaczej "chcieliscie wydymac freda to teraz fred wydyma was" lecą sobie z ludzmi to czemu ludzie nie mają poleciec sobie z nimi?

  • 0

    50.  2007-12-08 23:26:31

    Jakby jakiś klient złamał regulamin to od razu musiałby płacić, teraz to my możemy Orange utrzeć nosa, zresztą że ja się już w tej sieci duszę!

  • 0

    51. ~vacilador  2007-12-09 11:17:40  host: klient-75-218-19.petrus.com.pl

    rowniez chcialbym sie dowiedziec, czy w plusie tez bedzie mozna wypowiedziec umowe. nie znalazlem zadnej informacji na ten temat...

  • 0

    52.  2007-12-09 13:04:28

    ~vacilador - kjeśli będzie zmiana w regulaminie to na pewno... Plus po deyzji sprzed 2 lat (od ktorej sie zreszta odwolal i nie ma rozstrzygnięcia)przysyła informacje o zmianie i prawie wypowiedzenia ;-)

  • 0

    53. ~mirekb  2007-12-09 18:42:54  host: apn-77-114-121-185.gprs.plus.pl

    "Polkomtel ma czas do 1 lutego 2008 roku na usunięcie nieprawidłowości, natomiast Centertel musi to zrobić do 29 lutego" to wazne terminy ale i tak sie odwolaja od tej decyzji,mam mix w orane od 2006 ale korzysta ciotka,podenerwuje salonowe blondyny ze zodnie z decyjzja uke mam prawo sie z nimi rozstac,ciekawe co powiedza.ponagrywam na dyktafon w razie czego.od pana z bok uslyszalem ze mozna wczesniej zlozyc dokument rozwiazania umowy ale z data dokladnie 30dni przed umownym zakonczeniem umowy terminowej ale blondyba nie przyjela bo "jest jeszcze duzo czasu i mojeo konieczneo podpisu panu nie zloze".kolo z bok podal mi termin dokladnie na 30 dni przed koncem umowy a blondyna z salonu podala nastepny dzien i chciala mnie wpuscic w maliny..polityka utrzymania klineta orange sie na nich zemsci.sprobuje

  • 0

    54. ~ukenamuniu  2007-12-09 22:21:10  host: nat-go2.aster.pl

    Urząd poszedł na maksa. Nie tylko art. 209 (kara) ale i 201.3.2): określenie terminu, w którym ma nastąpić usunięcie nieprawidłowości. Nic nie wiadomo, czy Urząd wskazał środki jakie powinien zastosować podmiot kontrolowany, bo Pan Rzecznik skupił się na tym, że kary są symboliczne. Może i sprawa taka jest?

  • 0

    55. ~ukenamuniu  2007-12-10 20:02:39  host: nat-go2.aster.pl

    Kiedyś, gdzieś czytałem, ze regulaminy to domena UOKiK. Czyżby UKE coś zawłaszczał chcąc być superregulatorem? Może by jeszcze coś wziąć z URE (polecam płace - bo załatwili sobie ustawą wg średniej w branży a nie w budżetówce)

  • 0

    56. ~  2007-12-16 00:15:37  host: 106-25.espol.com.pl

    scizor to kretyn

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-209-254.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.