Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: TP wciąż najchętniej wybierana

UKE: TP wciąż najchętniej wybierana

LuiN 17 Lutego 2010 16:22

0 0

Telekomunikacja Polska jest najchętniej wybieranym dostawcą usług teleinformatycznych przez polski biznes. Ponad 76% firm, które mają stacjonarne linie telefoniczne wybrało ofertę TP. Druga w kolejności Netia obsługuje ponad 16% firm, a trzeci Dialog 2,6% - wynika z raportu przeprowadzonego na zlecenie UKE.

PBS zapytał klientów dwóch największych telekomów stacjonarnych również o poziom satysfakcji z usług operatorów telefonii stacjonarnej. Większość badanych korzystających z usług TP (70,6%) oceniła poziom swojej satysfakcji jako dobry i bardzo dobry. Podobne odczucie miało 63,6% klientów Netii.




Wybierając ofertę dostępu do Internetu, polskie firmy także najczęściej decydują się na usługi Telekomunikacji Polskiej. TP obsługuje 54,9% klientów biznesowych, z usług Netii korzysta 8,7%, UPC 4,4%, Plusa 4,1%, a Orange 4% firm.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, UKE     

Dodaj do:
w sumie: 35
  • 0

    16. ~Tom  2010-02-17 21:53:23  host: 77-254-48-84.adsl.inetia.pl

    To fakt ciekawe dlaczego tak jest może z przyzwyczajenia :D bo w zasadzie wszystkie firmy które wykorzystują kable TP do swojej oferty mają lepszą ofertę od nich. Nie mówię już nawet o telefonie ale nawet internet niekiedy lepiej wypada.

  • 2

    17. ~taka prawda  2010-02-18 00:20:01  host: auy91.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bartek7x2: Nie gadaj bzdur dziecko. Bo nic bardziej tragicznego od Dialogu to nie ma. Awarie czasami nawet kilka razy w tygodniu. Wmawianie klientowi przez pół godziny na infolini że winny jest twój router a nie ich sprzęt po czym konsultant sprawdza i mówi że to faktycznie awaria po ich stronie, a to co ostatnio zrobili dla biznesu to jest poprostu skandal. Miałem telefon w Dialogu i zawsze korzystałem z taryf dla normalnych abonentów bo było o wiele taniej. Ostatnio jednak Dialog powiedział że skoro umowa jest na firmę to mogę przedłużyć abonament tylko na taryfie firmowej na internet. Co wychodziło 2 razy drożej. Zdenerwowałem się, a że mam jeszcze linie TP bo klienci znali numer i na niego dzwonili, a nie chciałem przenosić to dzwonie i się pytam czy mogę założyć neostrade która była tańsza od ofert Dialogu dla biznesu i dostaje odpowiedź że bez problemu. I tym sposobem od 2 miesięcy mam neo na firmę, nie miałem jeszcze awarii a Dialog nie ma odemnie kasy ani za telefon ani za internet.

  • 0

    18. ~case  2010-02-18 00:20:15  host: public-gprs102020.centertel.pl

    16. Zależy co dla firmy oznacza lepsze. Kryteria są nieco inne niż dla klientów indywidualnych.

  • 1

    19. ~_przemko_  2010-02-18 08:20:00  host: 212.160.150.162

    najlepszą usługą TP dla biznesu jest DSL 2000 - jest bezawaryjny i bardzo stabilny.

  • 0

    20. ~beznick  2010-02-18 09:18:08  host: 212.160.172.70

    Chrome_TP: zapominasz o WLR. Nicniemający nie mają problemu z oferowaniem tańszych od TP usług telefonicznych np. budżetówce, bo płacą nam za WLR ok. 50% abonamentu i 40% za połączenia. Drutki nasze, centrale nasze, utrzymanie nasze a kasa ich..

  • 2

    21. ~Sil3ncio  2010-02-18 09:45:14  host: inet20909na-3s.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Z innego raportu wynika, ze Poczta Polska jest najczęściej wybieraną firmą świadczącą usługi pocztowe...

  • 1

    22. ~e  2010-02-18 09:58:35  host: 77-254-148-172.adsl.inetia.pl

    Komentarz nr 21 oddaje dokładnie istotę sprawy...

  • 0

    23. ~jas  2010-02-18 10:00:42  host: abbg236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po co UKE wydaje pieniadze na takie głupie badania ?

  • 0

    24. ~jas  2010-02-18 10:05:40  host: abbg236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do pracy tego Urzędu Komunikacji Elektronicznej mam wiele wątpliwości. Czas przewietrzyć tam to towarzystwo !

  • 0

    25. ~case  2010-02-18 10:25:30  host: public-gprs38372.centertel.pl

    znam firmę mającą ISDN 2B+D która została namówiona na przejście na LLU. Nikt nie poinformował ich, że telefon to będzie VoIP, a MSN pójdzie się j...ć. Problem w tym, że ten MSN był wydrukowany na wizytówkach i się "trochę" wkurzyli. Stąd pewnie wybór tp wynikający z tego badania, firmy czują się jednak bezpieczniej.

  • 0

    26. ~Longman  2010-02-18 10:27:48  host: adcc191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @e(22), przychylę się że TP SA jest silna słabością innych, jednak ja przyznam, że od dwóch lat pod względem technicznym nie mam usługom TP SA absolutnie NIC do zarzucenia. Co do cen oczywiście tak, ale wole wydać więcej i mieć spokój. Netia to mordęga, o czym wielokrotnie pisałem przytaczając sposób działania tej firmy na Strzeszynie Greckim w Poznaniu. A co do Poczty Polskiej i innych to uwaga słuszna, ale niekoniecznie pozytywna dla konkurentów PP - akurat tak się składa, że i TP SA i parę banków w których trzymam pieniądze przesyła właśnie faktury i pisma za pomoc "poczty z blaszką". Dla przykładu rachunek TP SA. Wysłany z Gniezna 02.02.10. Trzask, prask i zaledwie po dwóch tygodniach jest u mnie (doszedł wczoraj). A to przecież dystans aż 50 kilometrów!

  • 1

    27. ~  2010-02-18 12:50:36  host: 095160096087.warszawa.vectranet.pl

    21. ~Sil3ncio: Poczta Polska jest i będzie jeszcze trochę monopolistą. TP już nie jest monopolistą.

  • 0

    28. ~Krzysiek  2010-02-18 14:02:05  host: bzz66.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam neta z neostrady i jest OK (cały czas działa i praktycznie cały czas taka prędkość jaka powinna być - mierzone na numion.com z reguły jest 90-100% prędkości za jaką płącę), ale teraz szczegóły. 1. Mieszkam na przedmieściach 120tysięcznego miasta, jedyny kablowy internet oferuje TPSA i po jej łączach inni operatorzy. 2. Maksymalna prędkość neta w mojej centrali na sierpień 2009 do 2Mbps. 3. TPSA podłącza w pierwszej kolejności swoich klientów (u mnie był deficyt linii wolnych i czekałem 2 miesiące aż się zwolni - stara centrala) 4. w umowie na rok i niskiej prędkości raczej nie ma różnic cenowych między operatorami. Reasumując wziąłem z TPSA i pewnie wiele osób jest w podobnej sytuacji i po prostu nie ma wyboru, a jak ma wybór to tylko teoretyczny bo wszędzie ceny są tak zbliżone, że realnie i tak wychodzi aby brać z TPSA.

  • 0

    29. ~luukig  2010-02-18 14:09:27  host: ip-92-42-117-51.uznam.net.pl

    a w Erze za 54 zł miesięcznie jest telefon stacjonarny i internet DSL :) chyba TPSA aż takiej promocji nie ma :)

  • 0

    30. ~ymca  2010-02-18 15:29:51  host: dok141.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @luukig ale Era nie ma promocji np na telewizję do telefonu stacjonarnego :) a tp na 10 miesiecy przy zakupie neo, daje za darmo.

  • 0

    31. ~luukig  2010-02-18 16:37:29  host: ip-92-42-117-51.uznam.net.pl

    a ta telewizja taka rewelacja? pytam szczerze bo nie korzystałem, więc żeby nie było że się czepiam :)

  • 0

    32. ~Chrome_TP  2010-02-18 20:43:10  host: 212.160.172.70

    to zależy - jak się ma tylko naziemną to można wziąść - zawsze to te parę kanałów więcej (jak mówimy o podstawowej wersji)a nieco ciekawiej to wygląda przy paiektach m,l - do tego VOD się czasem przydaje - do zabicia nudy :)

  • 0

    33. ~  2010-02-18 23:41:42  host: public58271.cdma.centertel.pl

    tp ma dziwna politykę, prawie 2 lata temu chciałem podłączyć telefon do internetu to podobno nie było warunków technicznych, potem założyłem innego neta aż tu nagle dziś przyjechali technicy z tp i się pytają czy nadal chcę podłączyć telefon bo w tp jest jakaś akcja i chcą nałapać jak najwięcej nowych klientów :)

  • 0

    34. ~  2010-02-19 15:55:43  host: dqi108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @chrome - ta telewizja to rzeczywiście daje radę.

  • 0

    35. ~  2010-02-19 16:35:40  host: aavh176.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co do artykułu to się zgodzę, co by nie mówić tpsa ma największy zasięg, może sobie pozwolić na wprowadzanie różnych promocji takich jak superinternet , czego chyba nie zrobił jeszcze żaden inny operator, tylko ze to dla indywidualnych klientów. biznesowym postaje DSL

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.