Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE skontrolował przenoszenie numerów pre-paid

UKE skontrolował przenoszenie numerów pre-paid

sirmark 24 Lipca 2006 16:37

0 0

UKE sprawdził przenoszenie numerów telefonów pre-paid przy zmianie operatora sieci komórkowej.

Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył kontrolę wypełniania przez: Polkomtel, Polską Telefonię Cyfrową i PTK Centertel obowiązków w zakresie przenoszenia numerów telefonów usług przedpłaconych (pre-paid) do sieci innego operatora telefonii komórkowej.

Kontrolerzy UKE zbadali również zgodność regulaminów świadczenia usługi przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora z procedurą wynikającą z rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. nr 42 poz. 290).




Wyniki kontroli wskazują, że Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa i PTK Centertel, od dnia 1 czerwca 2006 r., realizują zgodnie z prawem uprawnienie użytkowników końcowych usług przedpłaconych (system pre-paid) do przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora. Natomiast uprawnienie abonentów sieci komórkowych (system post-paid) do przeniesienia numeru telefonu przy zmianie operatora jest realizowane na zasadach komercyjnych od 16 stycznia 2006 r.

Jednakże wątpliwości kontrolerów wzbudziła kwestia uzależniania przeniesienia numeru telefonu post-paid do innej sieci od wcześniejszego uregulowania przez abonenta wymaganych płatności. Przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne, jak i ww. rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa, nie przewidują wprost możliwości stosowania przez operatorów takiego warunku. Dlatego sprawa legalności takiego postępowania operatorów sieci komórkowych jest aktualnie sprawdzana przez prawników UKE.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1.  2006-07-24 17:49:42

    haha a pamietam takie czsy że opi mówili,że nie ma takich technicznych możliwości i że to skomplikowne - jak Regulator i Unia postraszyli słonymi karami to szybko sie te możliwości znalazły:)

  • 0

    2. ~  2006-07-24 19:14:21  host: dqn250.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W praktyce wyglada to tak, ze PTC wydaje kfit ze mozesz przejsc do innej sieci wazny do dnia x. W dniu x-30 teoretycznie wystawia fakturke za przeniesienie, ale wysyla tak, by dotarla w dniu x+5. Gdy klient hce przejsc, PTC obioweszcza, ze abonent ma zaleglosi i nie oddaje numeru. Klient szamoce sie, a gdy dostanie fakturke.... musi zaczac proceder od zera... Wiem, bo tak bylo u mojego kolegi..

  • 0

    3. ~titq  2006-07-24 21:58:43  host: apn-99-85.gprspla.plusgsm.pl

    widac nei jest to do konca takie proste, skoro co klient przeniesie numer z orange do plusa, to sie okazuje ze klient moze dzwonic ale odbierac juz nie, bo orange nie dokonczyl operacji przeniesienia, masakra

  • 0

    4.  2006-07-24 22:32:59

    Taaa, na szczęście wszystkie opy oferują pomoc w postaci ustanowienia pełnomocnika, który załatwia za nas wszystkie formalności :) Jedynie Orange przed podpisanie pełnomocnictwa wymaga "załatwienia" przez użytkownika znaczków opłaty skarbowych za 15 PLN...

  • 0

    5.  2006-07-25 00:17:20

    a jeśli klient dokona przedpłaty (przecież zna z góry wysokość faktury), to co wtedy wymyśli złośliwa firma PTC (chodzi o Erę? Jestem zdziwiony, myślałem że oni są choć odrobinę bardziej moralni od Minusa oraz Zgniłej Pomarańczy)...

  • 0

    6.  2006-07-25 00:18:12

    a jeśli klient dokona przedpłaty (przecież zna z góry wysokość faktury), to co wtedy wymyśli złośliwa firma PTC (chodzi o Erę? Jestem zdziwiony, myślałem że oni są choć odrobinę bardziej moralni od Minusa oraz Zgniłej Pomarańczy)...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet