Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: ruszyła rozbudowa systemu PLI CBD

UKE: ruszyła rozbudowa systemu PLI CBD

sirmark 14 Kwietnia 2014 23:37

4 0
10 kwietnia została podpisana umowa na rozbudowę Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych. Umowę o wartości 12,5 mln zł zawarto z konsorcjum firm T4B i Qumak.



W ramach podpisania umowy rozpoczyna się trzeci, ostanie etap realizacji projektu PLI CBD2, który swoim zakresem obejmuje:
  • wykonanie koncepcji rozbudowy PLICBD w zakresie procesów dotyczących funkcjonalności przenoszenia numerów (w tym ustanowienie nowych procesów) oraz zaimplementowanie ich w systemie PLICBD. Rozbudowa projektu jest niezbędna w celu dostosowania PLICBD do wymogów związanych z zachowaniem nowych - skróconych terminów przenoszenia numerów - przeniesienie numeru w ciągu jednego dnia roboczego;
  • opracowanie i implementacja nowych funkcjonalności usprawniających pracę systemu, m.in. wymiana komunikatów związanych z przenoszeniem numerów pomiędzy PLICBD a przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz format przekazywanych danych;
  • zaprojektowanie i wbudowanie dwóch systemów wsparcia w PLICBD:
  • systemu usterkowego - pozwalającego na wymianę informacji pomiędzy jego użytkownikami, którego zadaniem będzie zgłaszanie i przekazywanie usterek przez operatorów uczestniczących w procesie przenoszenia numerów
  • systemu dla podmiotów zewnętrznych - "małych operatorów", którego przeznaczeniem będzie przekazywanie oraz kontrola wymaganych danych za pośrednictwem witryny internetowej.

Zrealizowanie projektu PLI CBD2 korzystnie wpłynie na poziom realizacji usług telekomunikacyjnych, a w szczególności na proces przenoszenia numerów między wszystkimi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz szybkość uzyskiwania informacji o osobach dzwoniących na numery alarmowe (w tym numer 112).

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:

Tagi: przenośność numerów | uke

w sumie: 3
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1. ~ola  2014-04-14 23:53:11  host: user-188-33-103-30.play-internet.pl

    Po polsku: jak przenosisz numer i przez kilka dni nie wszyscy mogą się do Ciebie dodzwonić, bo Op skopał MNP. To 12,5mln ma to naprawić :=

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2. ~  2014-04-15 08:55:43  host: 77-254-75-234.adsl.inetia.pl

    To się obudzili. Gdy największa fala przenoszeń numerów już dawno minęła... Bardziej zajęliby się przenoszeniem, czy raczej "waulanianiem" usługi stacjonarnej. Np. taki powrót z Netii na linii Orange do Orange (bo po co teraz być w Netii - nie ma sensu) może skończyć się nawet miesiącem bez internetu... Serio.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3. ~  2014-04-15 10:40:59  host: public-gprs517382.centertel.pl

    A na "wyspach" nie potrzeba do tego nie wiadomo jakich systemów i biurokracji. Dzwonisz do BOK dotychczasowego operatora i po krótkiej weryfikacji dostajesz kod PAC, który podajesz nowemu operatorowi. Swój numer można aktywować nawet na starterze zakupionym w kiosku. A w Polsce - system za grube miliony, tona papierkologii, obowiązek rejestracji numeru i "brak kart SIM" (częsta sytuacja przy przenoszeniu numeru do prepaidów Orange).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-160-187-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.