Prezes UKE spotkał się z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i rozmawiał na temat zasad ochrony konsumentów i zapewnienia im praw w zakresie przejrzystości umów i jakości usług.
Seria spotkań ma na celu wypracowanie wymagań, co do zapewnienia klientom przejrzystej informacji o jakości i dostępności świadczonych usług telekomunikacyjnych oraz ramowych wskaźników określających referencyjny poziom jakości tych usług.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele kilkunastu przedsiębiorców telekomunikacyjnych świadczących usługi w sieci stacjonarnej, mobilnej oraz telewizji kablowej. W trakcie spotkania przedstawicie UKE przedstawili uwarunkowania prawne i regulacje obowiązujące w UE oraz kierunki prac KE w tym zakresie. Przedstawiono również koncepcję pomiarów przez użytkowników prędkości transmisji danych w sieciach dostawców świadczących usługi szerokopasmowego dostępu do sieci Internet.
Zasady współpracy z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi Prezes UKE zamierza określić w memorandum po skonsultowaniu i uzgodnieniu jego treści z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi. W ramach realizacji memorandum zostanie powołany wspólny zespół roboczy, który zajmie się opracowaniem wymagań o zasadach informowaniu klienta o świadczonych usługach, w tym o ich jakości i dostępności.
Źródło tekstu: UKE