Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE przygotowuje się do ukarania PTC za regulamin

UKE przygotowuje się do ukarania PTC za regulamin

WitekT 28 Marca 2007 09:11

0 0

UKE skłania się ku rozpoczęciu postępowania o nałożenie kary na PTC za działania na niekorzyść klientów w związku z "uzupełnianiem" regulaminu - poinformowała prezes UKE Anna Streżyńska.

Teraz urząd skupia się głównie na żmudnej pracy u podstaw, jednak niedługo możemy rozpocząć postępowanie przeciwko PTC za zmianę regulaminu i uniemożliwienie w związku z tym klientom swobodnego rozwiązania umowy bez płacenia kary. Próbowaliśmy rozmawiać ze spółką, jednak dialog okazał się niemożliwy - powiedziała Streżyńska.




Streżyńska jedynym wyjściem dla spółki w tej sytuacji widzi ponowne rozesłanie regulaminu i umożliwienie rozwiązania umów. W przeciwnym razie Urząd rozpocznie proces nałożenia kary. Byłby to pierwszy wypadek w stosunku do PTC, jednak potraktowany surowo, ba skarg wpływa bardzo wiele. Trudno jednak mówić już teraz o konkretnej wysokości kary.

Szerzej o stanowisku prawnym UKE dotyczącym rozwiązywania umów z PTC pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: PAP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 84
  • 0

    65.  2007-03-28 13:17:43

    Niech będą liderem, ale ja będę w TT! :D

  • 0

    66. ~  2007-03-28 18:30:03  host: ptcnat.era.pl

    Takie rzeczy tylko w Polsce, operator dostosowuje regulamin do prawa telekomunikacyjnego, a UKE go za to każe. Sama w sobie paranoja. Rozumiem gdyby zmienili cenniki, regulaminy pod wpływem czasu trwania umowy, ale to jest dostosowanie do prawa. Cennie Streżyńskš, ale tu to jej odpierdoliło.

  • 0

    67. ~  2007-03-28 18:32:50  host: nat-tar.aster.pl

    do 66. Wskaż te dostosowanie, bo jakoś tego nie widzę.

  • 0

    68. ~lukasm  2007-03-28 18:33:05  host: 80.48.175.10

    #66: cóż za wyrafinowane słownictwo. Puszczają wam nerwy w tym PTC czy jak?

  • 0

    69.  2007-03-28 18:33:31

    66: po pierwsze - mieliście na to 2,5 roku i zrobiliście to jako ostatni. Po drugie - przy tworzeniu PT ad. 2004 NIKT na obradach komisji sejmowej nie zgłaszał wątpliwości do artykułu 59 ustęp 2 (są stenogramy). Po trzecie - nie Streżyńskiej, a takie jest prawo. Po czwarte - zmiana jest OBIEKTYWNIE na niekorzyść abonenta, bo dwuinstancyjnośc drogi reklamacyjnej zastąpiono jednoinstancyjnością. Prosto wykazać jej niekorzystne działanie dla abonenta biorąc pod uwagę fakt składania reklamacji i wymagalności od niego (pod względem prawnym) pewnych kwot. Dwuinstancyjność jest DŁUŻSZA. Coś jeszcze chciałeś dodać? :)

  • 0

    70. ~johnny  2007-03-28 18:36:06  host: nat-tar.aster.pl

    Chyba macie napiętą atmosferę w pracy (PTC) i trzeba się po pracy gdzieś wyładować.

  • 0

    71.  2007-03-28 18:48:47

    No to sie teraz pracownicy PTC wykazali. Zrobiłem screena na wszelki wypadek. ;) Może sie przydać. :P

  • 0

    72.  2007-03-28 18:50:46

    No i ktoś z PTC obraził Panią AS. Może podesłać tego screena do UKE??

  • 0

    73. ~  2007-03-28 19:41:53  host: 87-205-43-174.adsl.inetia.pl

    A nie prościej spokojnie i polubownie? Wszystkie nowe umowy, przedłużenia starych i modyfikacje ofert w czasie trwania umowy z nowym regulaminem a reszta spokojnie sobie wygaśnie i klient nawet nie zauważy zmiany?

  • 0

    74. ~Pracownik Orange  2007-03-28 20:30:23  host: chello062179068040.chello.pl

    Nie wiem czy to pracownik, ale jeżeli już to go rozumiem bo to ich najbardziej dotyka. Streżyńska i tak jest na indeksie KE, a PTC i tak pewnie wygra sprawę przed sądami. Kto straci, klient.

  • 0

    75. ~goste  2007-03-28 20:56:59  host: nat-tar.aster.pl

    Do 74. A ja myślę, że PTC przegra i ona straci najwięcej.

  • 0

    76. ~  2007-03-28 23:09:45  host: chello062179068040.chello.pl

    Jeżeli PTC przegra to straci maksymalnie 100 000 klientów, przy ich obrotach nie stracą, poza tym ostatnio zabierają nam bardzo dużo klientów, szczególnie w abo dla biznesu oraz Era Domowa. W drugiej połowie wejdą na DSL Neo.

  • 0

    77.  2007-03-28 23:34:53

    Pewnie sprawy by nie było gdyby PTC po prostu puściło tych kilka tysięcy klientów którzy zauważyli zmianę w regulaminie i już. A tak, wypierając sie wprowadzili zamęt i zakłamanie. Ja już nie wiem jak to sie skończy. PTC jest zbyt pewna siebie i nawet jak zrezygnuje z wypowiedzenia umowy żeby się nie procesować to zdania o nich nie zmienię. Pal licho że reszta rodziny w Erze, wezmę prepaida innego OPa, byle nie Ery. ENDE.

  • 0

    78.  2007-03-29 08:40:57

    ~dt - zauważ, ze Plus po tamtej "aferze" już chyba 2 razy zmieniał regulamin (albo i 3 nawet) i za każdym razem bez najmniejszych problemów, nawet po dwa razy, przy dwóch kolejnych fakturach, przez wejściem w życie rozsyłał do abonentów. Czy słyszałeś o jakichś dyskusjach na ten temat? Nie. Nawet nikt się nie pochwalił, że skorzystał z możliwości rozwiązania umowy. Bo właśnie to jest to - o czym zawsze mówiłem - nie chodzi o fakt, chodzi o zasady. Jak klient widzi na dole faktury grubą czcionką napisaną informację że jest zman regulaminu i pouczenie o przysługujących prawach, czuje sie dobrze traktowany i nie budzi się w nim opozycjonista! A przy okazji, część krzykaczy, pod pretekstem tylko chce wykorzystać okazję na zdobycie tanio sprzętu. Mam im za złe, że mówią co innego. Natomiast tak - jeśli dla zasady, z powodu ewidentnego naruszania praw klienta, to popieram - składajcie wypowiedzenia umów.

  • 0

    79.  2007-03-29 08:43:50

    Szalony - widziałeś pozwolenie? Widziałeś wniosek o pozwolenie? Czy cokolwiek innego?

  • 0

    80.  2007-03-29 08:52:34

    66. - Wszyscy operatorzy dostosowali... Tyle, że mój np. - i mogę to Ci zacytować - przysłał mi pouczenie o prawie do rozwiązania umowu z przewidzianym okresem wypowiedzenia, bez żądania zapłąty kary ze strony operatora... Nie czujesz różnicy? Poza tym, dostałem to już w 2004 r. a regulamin w styczniu 2005 został dostosowany. Wy to robicie ponad 2 lata później - do tej pory nie przeszkadzało wam powiem wprost - oszukiwanie klientów, którzy być może wg nieważnego tak naprawdę regulaminu mogli być załatwiani przez Twoją firmę??

  • 0

    81.  2007-03-29 08:54:52

    76. ale tu nie chodzi o ilość klientów! Tu chodzi o podstawową uczciwość i zasady!

  • 0

    82.  2007-03-29 09:19:32

    66. - owszem - także mój operator miał dokładnie takie jak Era zastrzeżenia. Ja też uważam, ze zmiany prawa nie mogą pociągać za sobą konsekwencji dla przedsiębiorców, szczególnie mających wsteczny skutek (bo przecież to dotyczy umów które mają 2-letnie terminy). Mówiłem o tym nie raz. Ale tu nie o to chodzi akurat. Bo łatwo jest mówić o jednym, spychając (specjalnie) na plan drugi inne zasadnicze i ważniejsze dla konsumenta (a chyba nie powiesz, ze nie jest on ważny) sprawy! Bo nie ma znaczenia, że nie wpłynie zmiana na jego prawa, ważne jest, że nie zgadzacie się z jego prawem do wypowiedzenia umowy ZGODNIE ZP PRAWEM! I to nie chodzi o umowę. Chodzi o USTAWĘ!!

  • 0

    83.  2007-03-29 13:34:31

    Era dla mnie mimo to jest pod względem jakości obsługi klienta i pod względem nowości wprowadzanych do siebie numerem1.

  • 0

    84.  2007-04-03 18:12:22

    66 - łADNIE się pan przedstawił przed milionami słuchaczy.... - mógłbyś nie użwyać na tym wortalu słów powszechnie uznanych za obelzywe ?:P nie życzę sobie tego - chcesz stres oderagować ,to idź na siłownię:/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-226-227-175.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.