Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE przygotował poradnik dla konsumentów

UKE przygotował poradnik dla konsumentów

LuiN 16 Marca 2015 14:46

5 1

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne. Darmowa publikacja rozwiewa wiele wątpliwości dotyczących zawierania umów z operatorami.

Konsumenci, którzy są odbiorcami usług telekomunikacyjnych, często skarżą się na to, że operatorzy telekomunikacyjni nie wykonują umów w sposób należyty, np. naliczają kwotę wg niewłaściwego cennika, mają miejsce przerwy w świadczeniu usługi, zapisy regulaminów i umów są sprzeczne z prawem.




Intencją UKE jest nieustanne podnoszenie świadomości konsumentów odnośnie do ich praw, które powinni egzekwować przy zawieraniu i wypełnianiu każdej transakcji czy umowy. Właśnie w tym celu powstała publikacja Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne, w której znaleźć można informacje dotyczące procedur zawierania umów, trybów reklamacji czy zasady działania SMS-ów premium.

Zobacz: Poradnik przygotowany przez UKE

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 33
  • 0

    14. ~Stop dla Orange !!!  2015-03-16 19:38:48  host: 89.204.130.203

    @11, na 100% nie. Bo jeżeli by tak było, to bym miał większy rachunek. A np o godzinie 10:15 jestem w pracy, to jak miałem napisać esa? Nawet z bramki, sprawdzałem już to, też tak myślałem.
    Robiłem testy także będąc w Polsce, mieszkam 5 km od granicy Niemieckiej i robiłem połączenia z mojego numeru, na żony ( żona ma pakiet 400 minut ) i oczywiście po kilku minutach jak już było widać połączenie on-line to numeru nie było mojego.
    Pisali mi również, że to wina telefonu, ale teraz pytanie, dlaczego jak byłem w Polsce, to sms-y nie leciały o tych stałych godzinach? Oczywiście nie było na to odpowiedzi.
    UKE interweniowało dwa razy i przesyłali mi na maila odpowiedź z Orange, oczywiście moja wina.

  • 0

    15. ~Stop dla Orange !!!  2015-03-16 19:42:16  host: 89.204.130.203

    @13 a czy jest sens? To było raptem 20zł jak napisałem. No może numerów dalej nie widzę, ale ja nie wiem czy mam rację. Czy może jest tak jak oni piszą, że operator zagraniczny nie przesyła im tego, tylko, że w umowie ja nic nie widzę takiego, że oni mi nie prześlą wszystkich numerów. Jak im to napisałem, że w umowie nie ma tego, to było koniec, jak to napisali, bez merytorycznej odpowiedzi jak nie będzie nic nowego.

  • 0

    16. ~pabloki  2015-03-16 19:46:05  host: 213.158.219.89.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @12 nie ważne czy wysyłałeś czy nie . mają podac te numery bo tak jest kierowany ruch roamingowy jak opisano wyżej a jak nie to zostaje obsmarowanie w tabloidach. to proste . przecież co Ci po nr centrum sms orange. nie masz podanych danych docelowych a przeciez nie wysyłałbyś na nr centrum sms wiadomości tym bardziej że jak twierdzisz ich nie wysyłałeś. taki billing z nr centrum sms to każdy operator może przedstawić jednak on nie daje podstaw do stwierdzenia czy było zdarzenie a skąd pewnośc że to nie bład syst billingowego tym bardziej że po wymanie sim nie zdarza sie. w takim układzie to na 10000zł może sobie operator stworzyć rachunek a klient ma zapłacić. mówię Ci: 1. rzecznik Jabczyński 2.potem tabloidy.

  • 0

    17. ~pabloki  2015-03-16 19:49:20  host: 213.158.219.89.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @15 teraz tym bardziej widzę potrzebę tabloidyzacji , właśnie chodzi o te głupie 20 zł . a orange co? napisał że to wina klienta i już? nic nie wyjaśniali?

  • 1

    18. ~Stop dla Orange !!!  2015-03-16 19:59:58  host: 89.204.130.203

    @17 tak, napisali, że ja wysłałem je. Że po sprawdzeniu wszystkiego itp zgłoszenie zamykają itp wiesz jakie mają operatorzy swoje regułki.
    Z tymi sms-ami napisali mi także, że każdy sms idzie przez centrum sms czyli numer 501200777 i nie będę widział numeru docelowego, bo ja prosiłem, żeby podali mi numery docelowe jak wiem, że nie pisałem sms-y. Jak napisali mi, że nie, to poprosiłem o treść tych sms-ów. Także ich nie dostałem.
    Pomyślę o rzeczniku może. No masz rację z tymi 10.000zł bo ja już myślałem o tym, że co to będzie jak ja przez całą umowę miałbym płacić za sms-y których nie wysłałem.
    W ogole, to w pierwsze dni miałem cyrki,bo nie wiedziałem ( żyjemy już w 21 wieku ) że muszę roaming włączyć. Już byłem za granicą i nie mogłem nic z tym zrobić. Żona był a w Polsce poszła do salonu to dopiero w salonie zgłosili wyżej to, ale ktos się pomylił i dał włączenie roamingu ,,na za miesiąc'' i cyrki tydzień bez zasięgu byłem. Napisałem że nie zapłacę za ten miesiąc za abo i jakoś to włączyli, i dali zniżkę 20 zł chyba z to że nie miałem zasięgu.

  • 1

    19. ~pabloki  2015-03-16 20:22:47  host: 46.205.214.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @18 pierwsze słysze by sms w roamingu były wykazywane bez nr docelowego. takie rzeczy to tylko w orange. pisz do Jabczyńskiego i czekaj a potem smaruj w tablidach. jesli coś jest prawdziwe i zgodne z prawdą to nie ponosisz odpowiedzialności więc sie nie bój. p.s. ostatnio tmobile naliczył opłate 1,99 której nie ma w cennikach - wystarczyło zgłoszeniw i w ciągu ok 12 godzin miałem rozwiązanie pozytywne. a u Ciebie jest aż 20 zł to10 razy poważniejsza sprawa( pisze poważnie). że co że roaming właczyć trzeba , że sam operator nie włącza - tym bardziej będzie używanie. to jak dali zniżkę to teraz sobie ją odbieraja chyba bo niewykazanie numerów docelowych tak można nazwać.

  • 0

    20. ~Stop dla Orange  2015-03-16 20:30:03  host: 89.204.155.6

    A mozna tez zrobic ekspertyze telefonu, tak? Tylko moga napisac ze pisalem z innego telefonu. A czy karta sim jak sie loguje do nadajnika, to moze pokazac z jakiego modelu telefonu zostal wyslany sms?

  • 0

    21. ~pabloki  2015-03-16 20:45:12  host: 46.205.214.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @20 tak, tylko że ruch jest w logach sieciowych więc po co telefon - niepotrzebny. ale dla usług roamingowych to oni sie nie będa bawić i Cie spławią jak wcześniej .olać ekspertyzę , jak nie słałeś, nie uzyskałeś jednoznacznej( przecież brak nr docelowych) , jasnej i satysfakcjonujacej wypowiedzi to pisz do rzecznika i zaznacz że po np.28 dniach od dnia wyslania korespondencji będziesz zmuszony nagłośnić sprawę w tabloidach. media już nie jednemu pomogły a tabloidy szczególnie. z reguły nagle wszystko staje sie możliwe. to co sie dzieje - dziwny billing, brak domyślnego roamingu to rzeczy które są niedpouszczalne.

  • 0

    22. ~mirekb  2015-03-16 21:41:05  host: apn-31-0-1-71.dynamic.gprs.plus.pl

    dobrze ze są takie inicjatywy..jednak zawsze kazdemu z bliskich i znajomych wlczam: acr,blokada nr 0-7,sms/mms premium-a jak juz to z progiem kwotowym typu 3zl dziennie.dla reszty klientow to czarna magia ;-)

  • 0

    23. ~StopCyrografom  2015-03-17 08:49:33  host: user-109-243-41-91.play-internet.pl

    @Stop dla Orange: Dlatego lepiej mieć umowę na czas nieoznaczony lub prepaida - nie możesz się w żaden sposób dogadać z operatorem - składasz wniosek o przeniesienie numeru i za kilka dni (prepaid) lub 1-2 miesiące (abonament) jesteś klientem innego operatora.

  • 0

    24.  2015-03-17 14:43:03

    2 - zgłoś zastrzeżenie, ze taki poradnik na góra 2-3 stronach powinien być...

  • 0

    25. ~Stop dla Orange !!!  2015-03-17 18:49:12  host: 89.204.130.53

    Napisałem wczoraj do Orange i o dziwo szybka odpowiedź. Wkleję sms-a od nich.

    ,,Witam, stanowisko Spolki w sprawie polaczen roamingowych przedstawione w odpowiedzi z dnia 1110.06.2014 r. 11.06.2014 r., 26.07.2014 r., 31.07.2014 r., 08.08.2014 r., 20.08.2014 r., 10.09.2014 r., 15.10.2014 r., 18.11.2014 r., 20.12.2014 r. oraz 13.01.2015 r. nie uleglo zmianie. Uznajac postepowanie negocjacyjne za zakonczone, zgloszenie z dnia 16.03.2015 r. pozostawiamy bez merytorycznego rozpatrzenia. Pozdrawiamy. Orange.,,

    Czyli norma, nie muszą podać wszystkich numerów w roamingu.

  • 0

    26. ~pabloki  2015-03-17 19:06:56  host: 213.158.218.158.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @25 ale do rzecznika Jabczyńskiego napisałeś? bo to wygląda że do BOK pisałeś, przynjmniej taka odpowiedź. pozostaja tabloidy. Jakie postepowianie negocjacyjne ? Przecież nie niegocjowałeś chyba nic z nimi.Chyba że chodziło im o postepowanie reklamacyjne. Do tabloidów. Skoro UKE nie daje rady. Ale zapytaj jeszcze raz w UKE czy muszą podawać numer docelowy, wydaje mi sie że tak bo jak pisałem wyzej kazdy może sobie wystawić r-k za rzekomo zreaizowane usługi pozostawiając abonenta bez możliwości ustalenia bezsprzecznego zasadności opłat. Skąd wiesz że norma że nie musza podawać numerów docelowych? I co to wogóle jest? Dostałeś smsa na wysłanego maila?

  • 0

    27. ~Stop dla Orange !!!  2015-03-17 19:16:15  host: 89.204.130.53

    Tylko sms-a dostałem. Napisałem ,,norma'' bo standardową odpowiedź mi dają, czyli nie będzie numerów na billingu czy fakturze. Ale najśmieszniejsze jest to, że pisali mi wcześniej, że po trzech miesiącach otrzymam brakujące numery.
    A co Jabczyński pomoże, zwróci się do BOK-u o wyjaśnienia, a oni napiszą, że jakiś natręt pisze o brakujących numerach.

  • 0

    28. ~pabloki  2015-03-17 19:32:19  host: 46.204.203.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @27 właśnie dlatego pomoże . niestety napisałeś do BOKU i olano sprawe. jutro zapytaj w UKE o to czy opeartor ma obowiązek podać na wniosek abonenta w kwestii spornej numery docelowe realizowanego ruchu w roamingu a nastepnie napisz do rzecznika że w związku z tym że nie możesz uzyskać od operatora wyjaśnień zwracasz sie do niego jednoczesnie zaznacz że będziesz zmuszony rozlac sprawę po tabloidach i że cały czas pozostajesz w oczekiwaniu na ugodowe rozwiązanie sprawy.. jak tabloidy podchwyca temat to i tak będzie musiał im udzielić im informacji. napisz że nie rozumiesz dlaczego operator nie ujawnia numerów docelowych . mysłe że zredagujesz właściwie maila. podaj jakiś termin najlepiej te 28 dni i po terminie wal do tabloidów. tu nie ma na co czekać. ja kompletnie nie rozumiem , nie dość że nie podają danych do identyfikacji ruchu to mają klienta w d...e.po tylu reklamcjach już by napisali że wyjątkowo dadzą rabat ale to by sie i tak nie przyznali ale było by to jakieś rozwiązanie.

  • 0

    29. ~pabloki  2015-03-17 19:35:48  host: 46.204.203.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wskaż rozbieżne stanowiska że numerów nie będżie oraz że numery będą i że zostałeś wprowadzony w błąd.

  • 0

    30.  2015-03-18 18:16:13

    Boże... Problem macie... Płaci się za to co jest na billingu! Nie ma połączenia? Nie płać. Prosta piłka. A Ty kombinujesz jak koń pod górę. Niech udowodnią, że gdzieś dzwoniłeś. Ludzie! Szanujcie się! Z głową róbcie co robicie!

  • 0

    31. ~pabloki  2015-03-18 18:24:02  host: 213.158.218.40.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wlo problem że tam jest w billingu ale tak nie dokońca. piszesz niech udowodnią a problem w tym że oni nie chca oddać opłaty zapłaconej oraz nie chce udowodnić i olewają nawet UKE. dla mnie też jest to śmieszne że zachowują sie jak durnie ale na takich są media. z głową to by było jakby koleś im napisał mam was w d...e udowidnijcie że był ruch .

  • 0

    32.  2015-03-18 18:24:41

    A jeśli chodzi o połączenia, które kwestionujesz - są na billingu opłaty ale nie ma numeru - reklamuj. Najnormalniej reklamuj. A jeśli numerów w połączeniach przychodzących nie ma - no to jest normalna sytuacja przecież, nie?

  • 0

    33. ~pabloki  2015-03-18 18:51:42  host: 213.158.218.40.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wlo ale ten koleś reklamował to a orange odpisało że wszystko jest ok. patrz wyżej #25 ile reklamacji złożył. to były tez odwołania. i co ? i nic! dla mnie to tez nienormalne. dlatego doradziłem mediację przez media.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.