Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE przychylny Karcie Równoważności?

UKE przychylny Karcie Równoważności?

LuiN 17 Lipca 2009 17:25

0 0

Są szanse, że do końca lipca może zostać zawarte porozumienie między Urzędem Komunikacji Elektronicznej, a Telekomunikacją Polską, dzięki któremu nie dojdzie do podziału TPSA, powiedziała w piątek prezes UKE, Anna Streżyńska.

Nie musi się skończyć podziałem TPSA. TPSA bardzo obawia się podziału i negocjacje z nią idą szybko. Jest szansa, żeby się porozumieć, 31. lipca będą ostatnie rozmowy. Myślę, że wtedy podpiszemy wstępne porozumienie z TPSA - powiedziała Reuterowi Streżyńska.

Wypowiedź Anny Streżyńskiej skomentował dziś Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej:




Rozmowy trwają i aczkolwiek nie są łatwe, cieszy nas opinia wyrażona przez Panią Prezes Annę Streżyńską. Mamy oczywiście świadomość, że warunkiem sukcesu jest tu także przekonanie operatorów alternatywnych i dlatego dobrym prognostykiem jest decyzja KIGEiTU powrotu do wspólnych prac nad Kartą Równoważności.

Warto przypomnieć, że jeszcze miesiąc temu Urząd Komunikacji Elektronicznej bardzo sceptycznie patrzył na proponowaną przez TP jako alternatywę do podziału funkcjonalnego Kartę Równoważności. Czy rzeczywiście przygotowywana na 1. września Karta Równoważności w wersji 2.0 do końca przekona prezes UKE?

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 39
  • 0

    20.  2009-07-18 15:25:22

    ta wypwiedź: http://www.gazetaprawna.pl/blogi/tomasz_swiderek/

  • 0

    21. ~Chrome_TP  2009-07-18 18:50:25  host: agl188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 17 to co trzeba zmienić to nie tylko podejście operatora jakim jest TP - rzuca się betonem w tę firmę bo jest min największa ale postępowanie o watpliwe praktyki nie jest tylko naszą domeną :P -UKE najgłośniej się wypowiada na TP - może niech lepiej też opisze jakie to wały kręcą OA - ale to się słabo w prasie sprzedaje i mało który dziennikarz naświetla całokształt sprawy - najlepiej dalej obsmarowywać tą najwiekszą firmę bo to dobrze PR-owo wygląda i służy obranej przez UKE polityce a tom że nieraz gdzie indziej jeszcze wieksze wały się odwala względem klienta -to już sza - ale taką właśnie sytuację na rynku swoimi działaniami wychowało sobie UKE -płacz, narzekanie, i co złego to nie my tylko to złe TP itd... teraz niech się zatem z tym piwem które sami sobie nawazyli radzą... + Zmienić się też musi niestety wiedza klientów na temat prawa i usług - nic tu nie da pilnowanie samych operatorów skoro duża część klientów nie czyta co podpisuje i do czego jest zobowiązana w regulaminie firma względem klienta - i później pojawiają się żale całkowicie nie zasadne - na zasadzie "ale ja myślałem że to jest inaczej" inna sprawa to że dość często sam klient źle dobiera usługi wzgledem prawdziwych potrzeb - ile to razy były groźby i żale panie to neo 256 za 45 pln na miesiąc ma mi działać za 5 min bo mam tu papiery do wysłania, bo inaczej moja firma straci XX tysięcy - a jak nie to ja tu chce montera za 10 min... i ma wymagania zupełnie jakby myslał że ma w tej usłudze neo 256 to co jest przewidziane w obsłudze dla firm mających przykładowo DSL'a lub lepiej i wymaga naturalnie obsługi jakby to on zostawiał od kilkuset zł na ten net przynajmniej (a myśli że coś jeszcze swoim wrzaskiem załatwi jak za PRL'u albo kierownika chce wolać ;]) czasami ma się po prostu ochotę brutalnie palnąć klienta w łeb bo nie przetłumaczy że wziął sobie usługę przeznaczoną dla najtańszego motłochu i jego awanturowanie się mu nic nie da bo w tej usłudze "ekstra" traktowania

  • 0

    22. ~ukenamuniu  2009-07-18 20:58:19  host: 86-59-n1.aster.pl

    Coś się chyba Pani Prezes pomyliło. To, że altopy mają dostać informację o łączach- rozumiem i chyba nawet dostali, bo 30 czerwca mieli mieć np.dostęp do CHECK-OA z którego po wpisaniu nr telefonu mają długość łącza, tłumienność rzeczywistą i graniczne. Nie rozumiem dlaczego hurt innych operatorów ma mieć dostęp do informacji o klientach TP (bo niby to ma detal TP a hurt altopów nie może mieć wg Pani Prezes gorzej od detalu TP). TP ma przekazać bazę kliencką lub dostęp do Peoplesoft'a TP do którego dostępu nie ma nawet Orange?? Porąbani podpowiadacze, chyba jakieś piwko muszę wypić..

  • 0

    23. ~Chrome_TP  2009-07-18 21:17:38  host: agl188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ad 22 Mhm jeśli chodziłoby o udostępnienie ogólnych informacji natury technicznej (czyli czy danej osobie da się świadczyć usługi i jeśli tak to jakie)- to jasne powinni mieć do tego dostęp w ramach umów na BSA/WLR/LLU - natomiast dostęp do istniejącej bazy klientów TP(aka kto ma ile linii, jakie płaci rachunki, jakie ma plany taryfowe,ile gada i z kim, promocje, usługi szerokopasmowe np czy i jakie ma neo, adsl'a, wlr'a, BSA ile danych ściągnął, logi radiusa itp) to już mieć dostępu nie powinni - chyba że idziemy na całość i oni też zwrotnie swoje bazy na równych zasadach udostępnią nie tylko do wgladu TP ale równiez innych OA - a to byłby już kamień milowy we wdrożeniu systemu, że każdy op maiałby dostęp do infry każego innego opa co byłoby dla konkurencyjności bardzo korzystne, ale dla OA skończyłyby się złote czasy bezkarnego jeżdzenia sobie po łaczach TP bez obawy że czy ktoś inny zrobi im to samo ;] - oj porządnie by to zamieszało rynkiem i gęba OA by poważnie zrzedła :> bo zaczęłaby się ta prawdziwa konkurencja (której się boją) a nie ten szajs co mamy teraz... zresztą ciekawe co na ten temat miałaby do powiedzenia ustawa o ochronie danych osobowych - klient zawierając umowę wyraża zgodę na przetwarzanie danych ale tylko przez swojego operatora - nie ma tam słowa na temat przekazywania tych danych do innych operatorów - i podejrzewam że raz jeszcze bez noweli PT w tym zakresie by się nie obyło - no chyba że znowu się wdroży decyzje na zasadzie "czuję/myślę, że mogę" :>

  • 0

    24. ~ukenamuniu  2009-07-18 21:25:59  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~Chrome TP: Ja tam nie chcę by Netia znała mój nr telefonu, PESEL i adres (aNetce bym podał..)

  • 0

    25. ~mirekb  2009-07-18 22:48:12  host: apn-77-113-187-53.dynamic.gprs.plus.pl

    dobra dyskusja.lobby ft.pl triumfuje.słusznie z resztą w kwestiach wiedzy klientów i postawy OA..prywatyzacja tp to był wałek 10lecia.telekomunikacja polska nalezy do panstwowego(nie tylko w sumie) monopolisty z kraju ue..czemu jeszcze nie ma o tym filmu??

  • 0

    26. ~Chrome_TP  2009-07-18 23:13:06  host: agl188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mhm prywatyzacja tamta to temat grząski - wiarygodnych faktów jest niestety nie wiele i ciężko wnioskować czy doszło do przestępstwa czy nie ;] - aczkolwiek skoro tyle czasu minęło a prokuratura się nawet pro forma tym nie zajęła (pomijając jakiś wielki spisek kolejnych rządów mający wsio zataić/tuszować) to nie ma się jak za bardzo do tej sprawy solidnie przyczepić ;] (czy to dobrze czy źle - to ogólnie zależy niestety od punktu widzenia).

  • 0

    27. ~Chrome_TP  2009-07-18 23:22:11  host: agl188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do natomiast głównego tematu to ad 25 nie chodzi kto tu wygra kto przegra - każda ze stron ma swoje prawdy i częściowe racje oraz własną wizję jak to dla niej by było najlepiej - problem tkwi w tym że na ta cała sprawa ma zbyt wiele różnych płaszczyzn - od politycznej(bo to nie tajemnica że chciano jakiś czas temu wprowadzać sposoby kontroli aka złota akcja itp, a tutaj UKE chciałoby mieć definitywnie coś do powiedzenia w kwestii kto miałby być preziem ds infry/hurtu - co dałoby pośrednio władzę państwa nad bardzo ważnym pionem firmy notabene już nie państwowej), poprzez biznesowe (czyli kto kogo kroi/doi, jak dużo, czy robi to bezkarnie, oraz czy sam przypadkiem nie naraża się na koszta albo szuka sposobów jakby tu zarobić bez inwestowania a jednoczesnie podkopać swoich rywali), społeczne (bo kazdy chce mieć coraz lepsze usługi i najlepiej jak najtaniej), międzynarodowe - bo sprawa wymuszenia podziału w skali UE jest póki co precedensem, i wielu wielu innych - i nie dziwi mnie że nie mogą i nie chcą dość do ładu i składu bo każda ze stron chce po trupach ugrać jak najwięcej dla siebie angażując jak najmniej swoich środków - Niemniej trzeba choć trochę patrzeć na to z dystansem a nie łykać bez zamysłu propagandę to tej czy tamtej strony bo każda taka wypowiedz ma podwójne albo i potrójne dno (moje przeważnie też ;])...

  • 0

    28. ~Chrome_TP  2009-07-18 23:30:17  host: afz130.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i ad 26 o ile sam proces prywatyzacji może piękny nie był ale trzeba postawić sprawę jasno że on był konieczny - tamta firma nie ostałaby się za długo i pociągnęłaby za sobą caly rynek (albo jego znaczącą większość) do piachu i ery kamienia łupanego (lub nadawania na Tam-Tamach) także o ile można być na FT wściekłym na pewne sprawy to jednak trzeba im przynać że potrafili mniej czy bardziej slusznymi sposobami tę firmę znacząco zreformować dzieki czemu istnieje ona nadal i w ten czy inny sposób patrząc na ogólne warunki nieźle jej idzie ;]

  • 0

    29. ~n  2009-07-19 01:09:29  host: public-gprs123061.centertel.pl

    Co do CHECK-OA i przywołanego artykułu z GW. Nie jest to tak, że sam CHECK-OA sprawia problemy? Zaoczna ocena co może pójść na linii jest bardzo skomplikowana. Tłumienność wyliczana po odległości (tak to działa?) nie zawsze będzie się sprawdzać. Pozostaje grubość danej żyły, jakość kabla, ilość jego łączeń (np po kradzieży), fakt czy linia idzie gdzieś górą i jest narażona na warunki atmosferyczne, ilość usług na parach obok które mogą zakłócać... Pani Ania powinna wiedzieć, że jakiś automat nie powie tyle co dobry stary Pan monter Wiesio który zna lokalne kable. CHECK-OA może wykazać, że linia jest za słaba aby np 6 Mb poszło, mimo że by poszło, może też odwrotnie. Dla przykładu neo 6 Mb może nie puścić, a 6 Mb u BSA już poszło bo CHECK-OA akurat nie działał tego dnia dobrze i poszło na manual. Można nawet znaleźć takie pochwały niektórych klientów dla alt operatorów. Oni nie muszą wiedzieć jak to działa technicznie, ale UKE? Fajnie się czyta taką nagonkę, to jest trendy, ale jeśli ktoś trochę zna temat może się załamać kompetencjami UKE i szukać innego dna.

  • 0

    30. ~n  2009-07-19 01:16:35  host: public-gprs123061.centertel.pl

    A jak tp proponowała krótszy czas powrotu z BSA (co wiązałoby się również z poprawą przejść między samymi BSA, np netią i multimo) UKE olało temat i jak ktoś chce zmienić multimo na netie to zniechęca go m-ąc bez internetu wynikający z regulacji UKE. To chyba najjaskrawszy przykład wybiórczej troski o dobro klienta :)

  • 0

    31. ~Chrome_TP  2009-07-19 12:36:56  host: agk25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odnośnie Check-OA - to wszystkie zainteresowane strony (opowie) wiedzą iż jest to weryfikator "wstępnych" możliwości technicznych - tak jak pisze N nieraz jest i było że pokazywał że pójdzie a po spięciu urządzeń nie śmigało i vice versa. OA piją min do tego bo skoro OA pokazuje że powinno pójść to głupawo biorą to za pewnik że na 100% pójdzie a jak widać wcale tak nie jest ;] (a jak jednak nie pójdzie to lecą skarżyć do UKE :P - tak jak to ostatnio robił jeden z ich dyrektorów :P) - fizyczną gwarancję daje tylko spięcie urządzeń i przeprowadzenie testów takich jakie się robi przy zakładaniu DSL'a dla firm - dają one pewniejszy obraz co się da co nie ale to już inna para kaloszy ;] - ktoś kiedyś pisał że OA takich testów nie robią (a mogą ale to kosztuje) stąd duża część ich pretensji jest jakby tu rzec mało zasadna ;] - a o jakości obsługi technicznej po stronie OA nie wpomnę - ostatnio dzwonił gość mający łącze bsa po netii do nas aby mu przestawić kodowanie portu bo na infolinii Netii go zlewali i nie chcieli tego puścić do zrobienia oficjalnymi kanałami ;]

  • 0

    32. ~ukenamuniu  2009-07-19 13:34:42  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~n, ~hainasz: CHECK-OA jest bazą łączy abonenckich TP wraz z parametrami, nie służy do badania łączy w czasie rzeczywistym tylko podaje na ekranie zapisane w bazie dane po wpisaniu numeru krajowego telef. abonenta. Nie może więc działać tego dnia lepiej lub gorzej (popraw jeśli się mylę). Podaje też info, że np. dostęp jest na PCM abonenckim i wtedy tabelki są puste, bo Neo i BSA nie pójdą przez PCM (również są puste dla numerów do cyfrowych central abonenckich - sprawdzałem, nie ma numerów UKE 225349xxx - info: dostęp cyfrowy). Jest info. czy DSLAM jest wyposażony w porty ADSL2+ i wtedy można uzyskać wyższą przepływność z drugiej kolumny. Chociaż już większość danych wynika z pomiarów (a nie matematycznego przeliczania średnicy i długości na tłumienność, czy aproksymacji podobnych łączy), to rzecz jasna nie uwzględnia rzeczywistych, zmiennych w czasie, warunków pracy łącza. Podejmowanie decyzji czy "coś pójdzie" jest trudne w sytuacjach, gdy tłumienność rzeczywista łącza jest zbliżona do granicznej dla wymaganej przez klienta/operatora przepływności. Powinno sie wtedy robić dodatkowe pomiary lub symulacje (próby transmisji). Sprawę tego (?) klienta znam i mam dokumentację - przekazaną zresztą do UKE. Łącze pracuje niestabilnie. Na marginesie: ważne jest rozmieszczenie ADSL, XDSL, ISDN, głosu, rezerwy na poszczególnych parach w kablu. Im więcej szybkiej "cyfrówki" w sąsiednich parach danego łącza, tym gorzej. Panie... te przeniki zbliżne i zdalne mogą załatwić zadowolonego do tej pory klienta. Dlatego (wg. mnie) wcale nie OK jest podnoszenie prędkości a w tym up-link i wykorzystywanie do spodu łączy nieaktywnych. Hainasz pisał o przepinaniu do innych central - raczej do położonych bliżej węzłów (centrala daje głos, nie Neo). Dodałbym jeszcze do tego właściwy dobór pary w kablu, lub nawet kabla. A najlepiej: światło. PS - wiem, że przepustowość jest cechą łącza a przepływność transmisji.

  • 0

    33. ~ukenamuniu  2009-07-19 13:56:21  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~Chrome_TP: nie wiem, czy to ta sama sprawa, ale tak serdecznie /:-)/ z klientem pogadałeś, że złożył skargę do UKE, że sami przestawiliśmy mu z FAST na kodowane INTERLEAVE a wolał FAST bo szybsze.

  • 0

    34. ~Chrome_TP  2009-07-19 20:44:36  host: acg32.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie no raczej to był inny, ten co ja miałem przyjemność to podziękował i był zadowolony że jednak u nas sprawę załatwił :> - został poinformowany że prędzej czy później automat i tak pewnie to z powrotem przestawi i że przedstawiciel TP ma możliwość przestawienia tego ale nie musi ;] i że to już zależy na kogo trafi - bo jeden pójdzie mu na ręke a drugi wcale nie musi ;] - ale jak widać ludzie są różni - jeden klient zrozumie i podziękuje a drugi się będzie wkurzać bo w jego mniemaniu to mu się należy i basta (a nie ma racji :>).

  • 0

    35. ~uke_patrzy  2009-07-19 21:58:25  host: nat-dz4.aster.pl

    Pewna racja jest w tym, że OA są leniwi i wydaje się im, że wszystko się im należy. Jednak wiele razy można było złapać TP na kłamstwach lub celowym opóźnianiu procesowaniu usług. KR to tylko mydlenie oczy i nie sądzę by przekształciło się to w lojalna współpracę - po obu stronach

  • 0

    36. ~ukenamuniu  2009-07-19 23:50:26  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~uke_patrzy: 1/ Kłamstwa TP - jeśli są to może nieświadome wynikające z braku zrozumienia pytania lub nielogicznego pytania (pamiętasz: na rozstaju dróg mieszkają dwie czarownice, jedna mówi zawsze prawdę, a druga kłamie, jakie pytanie należy zadać by dowiedzieć się która droga prowadzi do miasta?). Dopuszczam również brak wiedzy u osoby pytającej, odpowiadającej lub oczywiste pomyłki (jak np ta UKE, że ostatecznie zostało przyjęte rozwiązanie nie zgodne z ofertą - zamiast, że zgodne z ofertą) . 2/Celowe opóźnianie - jakie dowody, że celowe? Może terminy narzucone przez UKE są nierealne? Skrajny przykład (już pisałem o tym) to decyzja z 31 lipca, że 1 sierpnia ma być BSA na WLR. Próbując robić bazę lokalizacyjną urzędnicy w UKE przekonują się ile to może potrwać. Systemy IT w TP są bardziej skomplikowane. 3/ Niech UKE nie patrzy tylko się weźmie np. za audyty i dopłatę do kosztów netto. 4/ Zdefiniuj termin: lojalna współpraca.

  • 0

    37. ~n  2009-07-20 00:57:02  host: public-gprs21226.centertel.pl

    Dla OE i UKE lojalną współpracą byłaby pewnie nawet w końcu obsługa ich własnych klientów przez BL i wtedy też pojawiałaby się marudzenia, że coś tam, coś tam ;-). Wtedy zażyczyliby sobie aby tp sama tych klientów fakturowała i tylko przelewała kasę na rachunki OE, później zażyczyliby sobie czegoś jeszcze... daj palec, zabiorą rękę. Szklanka może być do połowy pełna i do połowy pusta. Zdecydowana większość spraw realizowana jest bez zarzutu, a że zdarzają się problemy... ich nigdy nie unikniesz w 100%, zresztą zdarzają się po obu stronach.

  • 0

    38. ~ukenamuniu  2009-07-20 22:38:50  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~n: jest już takie "cóś". Decyzja UKE na WLR zakłada dla nicniemających mozliwość bycia "wirtualnym WLR" - jeszcze chyba faktury sam wystawia bo TP ma dostarczać bilingi. Jedno dobre, że ruch nie krąży po sieci bez sensu, bo wirtualny nie ma węzłów, punktów styku i łączy. Piękna sprawa.

  • 0

    39. ~Checkownik  2009-11-02 08:53:37  host: ip-83-238-45-135.netia.com.pl

    Ciekawe opinie odnośnie Check_OA. Produkt ten zdobył III miejsce w telemarketerze, wiec jest coś wart, natomiast forma w jakiej został udostępniony pozostawia nieco do życzenia. Ważne, z ewyniki przez niego prezentowane zależą w dużej mierze od tego co jest w ewidencji sieci fizycznej a tam - jak wiadomo - nie jest dobrze. Dopóki nie zostaną poczynione stosowen inwestycje w technologie (chociażby pomiarów BB z prawdziwego zdarzenia albo systemów ekspercki - nomen omen prekwalifkacja) to jakość świadoczonych informacji o możliwościach sieci bedzie taka jaka jest. Pozostaje liczyć, że jednak ten temat się wydarzy, bo inaczej... ;/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-200-170.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zarejestrowałeś już numer na kartę?

Rejestracja kart - ostatni tydzień

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet