Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE przebadał jakość połączeń w sieciach stacjonarnych

UKE przebadał jakość połączeń w sieciach stacjonarnych

WitekT 12 Marca 2013 18:57

4 0

UKE opublikował raport z badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za II półrocze 2012 roku wraz z analizą stanu jakości usług na przestrzeni całego 2012 roku. Badania przeprowadzono za pomocą własnego systemu pomiarowego Urzędu.

Celem tej publikacji jest porównawcze pokazanie jakości usług świadczonych przez poszczególnych operatorów z podziałem na rodzaje usług (telefonia, faks, transmisja danych) w sieciach stacjonarnych i komórkowych. Informacja ta jest adresowana zarówno do konsumentów przy wyborze dostawcy usług telekomunikacyjnych, jak również dla przedsiębiorców telekomunikacyjnym w celu wskazania jakości pracy ich sieci.

Porównując wyniki jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych uzyskane z I i II półrocza 2012 roku należy stwierdzić, że wartość stopy nieskutecznych wywołań w ruchu międzyoperatorskim sieci stacjonarnych w siedmiu przypadkach na dziewięć badanych w II półroczu, nie przekroczyła rekomendowanego limitu odniesienia 0,5% - w I półroczu taki przypadków było tylko trzy. Wskaźnik ten poprawił się również wewnątrz sieci stacjonarnej poszczególnych operatorów.

Natomiast w przypadku wywołań z sieci stacjonarnej do sieci komórkowej, stopa nieskutecznych wywołań łącznie uległa pogorszeniu. W dwóch przypadkach na pięć istotnie przekroczono limit odniesienia - w I półroczu wystąpił tylko jeden taki przypadek.




Nastąpiło też pogorszenie wyników skuteczności połączeń faksowych dla prawie wszystkich badanych sieci operatorów, przy czym aż w 27 z 83 badanych central procent skutecznych transmisji jest mniejszy od 50.

Należy wyraźnie podkreślić, że pomiarom i analizie wyników (za okresy I i II półrocza 2012 roku) świadomie poddano nie tylko wewnętrzny ruch w poszczególnych sieciach. Badania objęły łączny ruch wychodzący z sieci badanych operatorów, do numerów sieci krajowej ustalonych w Krajowym Planie Numeracji Telefonicznej. Tak stawiają to przewodniki ETSI EG. Wyraźnie zwracają uwagę, iż badaniami powinny być objęte nie tylko elementy własnej sieci dostawcy usług, ale także i innych sieci uczestniczących w świadczeniu usług ponieważ opłata od klienta za usługę pobierana jest niezależnie od tego, czy w jej świadczeniu biorą udział sieci innych operatorów, czy też nie - napisano na stronach UKE.

Zobacz: pełny raport z badania UKE.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 4
  • 0

    1. ~...  2013-03-12 21:24:15  host: 77-253-19-59.adsl.inetia.pl

    Oszczędności i zero inwestycji.

  • 0

    2. ~tridlle  2013-03-13 07:36:11  host: abaw181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. To głównie zasługa poprzedniej, wielce tu wychwalanej pani prezes. Co tam, że źle! Ważne, że tanio. Chętnie przeczytam tu jeszcze kilka peanów o byłej prezes co to dawała częstotliwości firmom-krzakom i dławiła inwestycje. Macie co chcieliście.

  • -1

    3. ~Octopus  2013-03-13 09:10:32  host: apn-46-169-176-95.dynamic.gprs.plus.pl

    Zaraz sie plejowe dzieci wysypia , ze lepiej taniej.. I ze za darmo maja wszystko. Niestety , bez inwestycji bedziemy w czarnej...d...ie. Takie sa skutki walki o najnizsze ceny.

  • 0

    4. ~nick  2013-03-13 13:19:49  host: 212.160.172.70

    proponuje zajrzeć tutaj jak macie jakieś wątpliwości. efekt działania regulatorów w całej Europie jest wyjątkowo wyraźny http://stojeipatrze.blogspot.com/2013/02/wykres-dnia-tp-sa-europ a-w-czarnej.html

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-213-149.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.