Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE - proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD zakończony

UKE - proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD zakończony

orson_dzi 6 Lipca 2015 16:28

4 2

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno - Informacyjnej z Centralną Bazą Danych. Proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD został z sukcesem zakończony.

Z obserwacji UKE wynika, że pierwszym tygodniu działania nowego systemu, przeprocesowanych zostało w PLI CBD łącznie 7438 przeniesień numerów. Bazując na raportach otrzymywanych z systemu można powiedzieć, że system działa stabilnie, a w celu eliminacji ewentualnie mogących się pojawić błędów prowadzony jest stały monitoring procesów przenoszenia numerów.

Szacuje się, że rocznie zmienia dostawcę usług, z zachowaniem numeru telefonu, blisko 1,2 mln osób. System będzie potrafił zliczyć ile dokładnie takich przeniesień zostało zrealizowanych, z podziałem na poszczególnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Zgodnie z przepisami przeniesienie numeru następuje nie później niż w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług. Prace związane z przenoszeniem numerów będą kontynuowane. Rozpoczęte zostały testy systemu, do zaplanowanego na początek października uruchomienia w PLI CBD kolejnej funkcjonalności związanej z wymianą informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych.




Istnieje spore różnicowanie co do metod realizacji uprawnienia abonenta do zachowania przydzielonego numeru. Rozbudowa PLI CBD - poprzez ujednolicenie procesów przenoszenia numerów i wybudowanie jednego miejsca procesowania wniosków o ich przeniesienie dla wszystkich operatorów - rozwiąże ten problem.

Rozbudowany system PLI CBD, dzięki wybudowaniu centralnej bazy numerów, zawierającej informacje o numeracji przydzielonej przez prezesa UKE, numerach przeniesionych oraz danych o numeracji udostępnianej pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, będzie narzędziem dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwalającym między inymi na pobieranie niezbędnych danych do właściwego kierowania połączeń.

Zobacz: UKE: Zmiany w MNP
Zobacz: UKE: MNP na nowej platformie bez zakłóceń

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: pli cbd | uke

w sumie: 19
  • 3

    1. ~okkk  2015-07-06 16:32:24  host: 185-10-26-111.static.ip.hexaoperator.pl

    Co za głupoty. Wnioski są rozpatrywane dużo dłużej, komunikaty przychodzą dużo później. Kilkanaście tysięcy numerów ma wyznaczone daty przeniesienia numeru, które już minęły a numery nadal siedzą u starego operatora. Witku zainteresuj się tematem ;)

  • 2

    2. ~Nick  2015-07-06 16:32:27  host: 150.254.159.57

    Czy są już jakieś Witkowe statystyki za 2Q15?

  • 2

    3.  2015-07-06 16:41:56

    Złożyłem dziś wniosek zobaczymy jak to działa ;)
    Jakaś dziwna cisza, obecna sieć nie chce mnie zatrzymać, zero telefonów.

  • 1

    4. ~  2015-07-06 17:05:58  host: user-46-113-123-155.play-internet.pl

    ponoc jednak ta platforma nie dziala.

    3: może właśnie operator wie że i tak nie przeniesiesz numeru.

  • 4

    5. ~  2015-07-06 17:20:59  host: host-46-186-39-203.dynamic.mm.pl

    Do Redakcji - słuszne uwagi i pytania czytelników. Może warto poprosić operatorów o komentarz działania nowej platformy? Póki co komunikaty "produkuje" tylko UKE.

  • 1

    6. ~okk  2015-07-06 17:28:37  host: 185-10-26-111.static.ip.hexaoperator.pl

    cyanoone - może dlatego że teraz trwa to wszystko dużo dłużej i komunikaty kiedyś było po 30 minutach, teraz nawet po kilku-kilkunastu godzinach...

  • -3

    7. ~mitttol  2015-07-06 19:51:37  host: n29-06-08.opera-mini.net

    cyjano - po prostu nie jestes interesujacy - niske wplywy i wykorzystanie uslug powyzej przecietnej - krzyzyk na droge - idz i przynos straty innym :-)

  • 0

    8.  2015-07-06 20:18:25

    Przez cały rok korzystałem ze sposobu za 9 zł. Przenoszę się do Play dla bonusu, potem zadzwonię i zmienię na Fakt. Aktualnie korzystam praktycznie tylko z Klucza (2 karta sim).

  • 0

    9.  2015-07-06 22:40:40

    Te komunikaty jakieś dziwne są. Czyżby miała by to być forma samosprawdzającej się przepowiedni? Prosta matematyka mówi mi, że coś z tymi przeniesieniami słabo. Skoro w roku przenosi się ponad 1 milion numerów to tygodniowo powinno być ich około 20 tysięcy. No chyba, że to sezon ogórkowy i taka duża jest różnica.

  • 0

    10. ~Pracownik Plus  2015-07-07 00:04:24  host: host-46-174-0-47.myslenice.net.pl

    System nie działa, w pierwszym tygodniu zdarzyła się masa przypadków w których numery przenosiły się z dnia na dzień, mimo że na wnioskach były zaznaczone przenosiny z zachowaniem okresu wypowiedzenia. UKE wprowadza w błąd i ukrywa błędy tego systemu !

  • 0

    11.  2015-07-07 00:34:57

    Właśnie zmieniłem karty sim. Co ciekawe teraz dostałem pierwsze smsy od Play, pakiet 1 GB w prezencie też dostałem :)

  • 0

    12.  2015-07-07 06:30:20

    "Z obserwacji UKE wynika, że pierwszym tygodniu działania nowego systemu, przeprocesowanych zostało w PLI CBD łącznie 7438 przeniesień numerów. Bazując na raportach otrzymywanych z systemu można powiedzieć, że system działa stabilnie"
    Taaa... to ciekawe jakim cudem otrzymuję info o 3-4 tysiącach nr tel w samym P4 z jakimi jest problem, jak to wygląda u pozostałych z W4 aż strach myśleć...

  • 0

    13. ~Maki  2015-07-07 07:28:24  host: 91.231.92.34

    Miałem mieć numer przeniesiony z Play do VirginMobile 1.07 4.07 wyłączyli w Play, do tej pory "wybrany numer nie istnieje".

  • 0

    14. ~zzz  2015-07-07 08:36:08  host: 212.160.172.83

    Niestety system szwankuje a co gorsze W4 niewiele może zrobić bo wszystkim zarządza UKE. Słabo!

  • 0

    15.  2015-07-07 09:52:03

    @14 A klientom tego nie wyjaśnisz, bo "ja mam numer w plaj a nie w juke!" i potem korespondencja przez 3 dni się ciągnie :)

  • 0

    16. ~m76  2015-07-07 11:02:52  host: 89-71-1-140.dynamic.chello.pl

    @8 co to za sposob "na 9zl" ?

  • 0

    17.  2015-07-07 14:59:43

    @3 Gdy ktoś składa wniosek przeniesienia numeru do Play to nie dzwonią z ofertą i nie przekonują do pozostania w sieci. Wiedzą, że i tak do nich wrócisz.

  • 0

    18. ~Perrectum  2015-07-07 15:53:00  host: 212.160.172.85

    To juz wiem dlaczego w ostatnich 2 tygodniach znaczaco wzrosla ilosc bledow przy przeniesieniu numerów. Numery a i owszem są przenoszone, ale konfiguracja juz nie do konca. Efekt, ludzie nie moga dodzwonic sie na przenoszone numery mimo mozliwosci wykonywania polaczen.

  • 0

    19. ~Obserwator  2015-07-09 15:11:31  host: 213-241-24-18.static.ip.netia.com.pl

    Pytanie: gdzie leży problem przy przenoszeniu, skoro ten nowy system nie przenosi faktycznie numerów a jedynie tylko za jego pomocą następuje "wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych"?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-83-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.