Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE pracuje z operatorami nad standaryzacją jakości usług

UKE pracuje z operatorami nad standaryzacją jakości usług

WitekT 22 Września 2012 14:47

0 0

UKE poddaje konsultacjom środowiskowym projekt memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości świadczonych dla użytkowników usług na rynku telekomunikacyjnym - mobilnych i stacjonarnych.

Przedmiotem prac w ramach memorandum będzie wspólne ustalenie przez UKE i pozostałych sygnatariuszy:
wykazu i definicji, wskaźników jakości usług, które będą publikowane przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych,
metodologii dokonywania obiektywnego pomiaru wskaźników jakości,
trybu oraz formy informowania o wskaźnikach jakości przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych (m.in. w ofertach, umowach, czy w inny dostępny powszechnie sposób).

Sygnatariuszami memorandum mogą być przedstawiciele administracji publicznej, organizacje pozarządowe, izby i zrzeszenia gospodarcze oraz przedsiębiorcy świadczący publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne, jak i organizacje konsumenckie.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że PTC złożyła następujące propozycje w kwestii badania jakości operatorów mobilnych:

Usługi głosowe:
CSSR (Call Setup Success Rate) - skuteczność zestawiania połączeń,
Drop Rate - współczynnik zerwanych połączeń,
POLQA - pomiar jakości głosu.




Internet
FTP UL/DL - pomiar maksymalnej szybkości pobierania / wysyłania pliku,
HTTP - pomiar szybkości pobierania stron www,
RTT - pomiar opóźnień.

Obsługa klienta:
czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu.

Reklamacje:
wskaźnik ilości reklamacji rozpatrzonych w terminie.

Zasięg:
uśredniony poziom sygnału 2G / 3G na mierzonym obszarze.

Zobacz: projekt memorandum (plik .pdf; 169 kB).

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 2

    1.  2012-09-22 15:10:12

    Dziwi mnie, że takie standardy nie były ustalone. To tylko pokazuje, że to co podają operatorzy: zasięg, szybkości, itp., może być (a praktyka zwykle potwierdza to) po prostu z palca wyssane.

  • 2

    2. ~IaRiCo  2012-09-22 15:22:36  host: abcl149.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1 standardy sa dawno ustalone, firmy produkujące sprzet pomiarowy je stosuja, a firmy swiadczace uslugi niezaleznego audytu z tego korzystaja. Niestety UKE doszlo do wnioku, ze tak byc nie moze zeby bez wiedzy urzednika ktos cos robil. Stad tez na fali populizmu stwierdzono, ze akie rzeczy tylko bo auspicjami urzedu. Od nowa bedziemy wynajdowac kolo. Za podatnikow pieniadze. Najlepsza weryfikacja jakosci jest rynek i swoboda zmiany operatora. Sposobem na to jest zakaz podpisywania umow na wiecej niz pol roku albo i mniej. Klient na rachunku powinien placic tylko za uluge bez zadnych ukrytych rat za telefony. Telefon powinien byc kupowany bez laczenia oferty z abonamentem. Klienci mogac sie przenosic szybko zweryfikowaliby jakosc sieci.

  • 2

    3.  2012-09-22 15:37:01

    Sprzęt jest dostosowany do norm inną sprawą jest konfiguracja infrastruktury przez operatora, widać to na przykładzie Orange, który na siłę sieje zasięgiem przez to 2-3 stacje z dobrym zasięgiem nakładają się i jakość połączeń jest tragiczna, bo telefon nie może się zdecydować na jakiej stacji ma być.

  • 0

    5. ~W4Ready  2012-09-22 17:14:20  host: 89-70-96-83.dynamic.chello.pl

    W kategorii Obsługa Klienta przydałby się wskaźnik: "średnia ilość zgłoszeń reklamacyjnych wymaganych do rozwiązania problemu" albo "odsetek bezpodstawnie odrzucanych reklamacji"

  • 0

    6. ~gloria32  2012-09-22 17:20:17  host: 188.147.99.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Świetne posunięcie. Wielka Trójka wypadnie raczej dobrze, gorzej będzie z Play, tam połączenia zrywa często

  • 0

    7. ~  2012-09-22 17:55:49  host: aaqj64.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6* no popatrz, ja uzywam Play w malopolsce i mam ustawiony priorytet- w roamingu - Orange 3g/2g i Plus. Od kiedy Plus wyladowal na drugim miejscu- nawet przy przekraczaniu granic zasiegu macierzystego- nie zrywa ale przenosi - jedyna oznaka jest pol sekundowy przerywnik- nie urwanie slowa- wtedy patrze na wyswietlacz- aha i jest Orange. Wiec albo Plus zawalil, albo Play- ale miedzy nimi sa problemy i czesto mi zrywa. No ale to dotyczy glownie przemieszczania sie. Jako ze Orange ma lepsze zasiegi w moim regionie- problem zerowy. Jednak zawsze problemy byly w roamingu Plusa ( lacznie z siec zajeta ) wiec niech sie Plus wezmie do roboty w moim regionie i dogada z Playem w kwestiach technicznych albo niech zacznie stawiac btsy- bo z regionalnego lidera wypadl na margines ( gdzie pozostali maja dobre lub bardzo dobre zasiegi - plus zero- a i dostepnosc 3G sie poprawila.

  • 0

    8. ~  2012-09-22 17:59:08  host: aaqj64.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7* problemy zajetosci sieci mialem za Plusa abonamentowego i simplusa... wystepowaly po 17 do 22 . Mowie o rejonie NS, Gorlice. Solorz ma tyle przestrzeni a nie potrafi zoptymalizowac porzadnie sieci- inna rzecz ze teraz trwa burdel zwiazany z wymiana kart, integracja aero2 i plusa- wiec moze byc gorzej niz lepiej.

  • 0

    9. ~  2012-09-22 20:02:55  host: 94.42.245.89

    Mogliby popracować nad tym, żeby T-Mobile przestał wysyłać spamy esemesowe tym, którzy sobie tego nie życzą.

  • 0

    10. ~pamela  2012-09-22 21:03:41  host: z19-07.opera-mini.net

    gwarantowana minimalna predkosc transmisji danych i skoncza sie bajki o 42mbs jak siec wyciaga z 2mbs.

  • 0

    11. ~xemno  2012-09-22 21:46:15  host: 89-76-62-101.dynamic.chello.pl

    gajowa same memoranda wymyśla...

  • 0

    12. ~gloria32  2012-09-23 14:11:13  host: 213.158.216.28.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 Może i to wina częściowo Plusa, ale gdyby Play miał własną infrastrukturę - swoje btsy to nie byłoby tylu problemów (może). Niech trochę zainwestują a nie chwalą się zasięgiem 3 sieci a połączenia jakie są takie niestety są

  • 0

    13. ~mirekb  2012-09-23 20:25:53  host: ip-37-209-132-2.free.aero2.net.pl

    w4 to juz sobie dobierze metodologie i wypracuje zakres wskaznikow-to pewne..jednak to co widze na sieci polkomtelu mnie troche przeraża..handover z lte na hspa+ bardzo szybko nastepuje..przebudowa hspa na hspa+ aero 2 tez wychodzi masakrą-na sim bdi i iplusa na tych samych modemach widze róznice(plus handover na edge a na bdi szalenstwo komunikatow-polaczony/rozlaczony)..na u900 ptc wczoraj po 22 6mbs tyle ze zasieg skacze 1-3 kreski i max 2 km od masztu..przez 2013 rok radiowcydzialy planowania sieci beda miały co robic..Jak uke chce tworzyc wskazniki to takze do pomiarów parametrow mobilnego internetu-po cóz to robic 2 razy??

  • 0

    14. ~  2012-09-27 12:08:27  host: ppp144044.ostnet.pl

    @9 Możesz sobie zastrzec w każdej chwili, że nie chcesz info, sprawdź na stronie opa. Ja w Heyah nie mam ani problemów z smsami reklamowymi, ani z zasięgiem. Daje radę!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-232-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet